Gå til innhold

Klarer ikke å bli glad igjen etter at han sa dette.

Anbefalte innlegg

Er i et forhold der jeg er dypt forelsket, mens kjæresten aldri har vært stormforelsket i meg.
Det fortalte han plutselig. etter mer enn to år sammen, og nesten et år som samboere. Jeg ble totalt knust og sjokkert. Han har jo fridd til meg, flyttet sammen med meg, prioriterer meg alltid, vil være sammen med meg hele tiden, er kjærlig og kosete, hengiven, fortalte alle at vi var kjærester veldig tidlig i forholdet (sjefer, kolleger, barna, kompiser, venninner), skal alltid holde meg i hånden, vise meg frem, vil bli gammel med meg. Vi koser oss så mye, passer så godt sammen, har det så fint og gøy sammen, like interesser. Barna hans sier han har blitt så glad etter at han ble kjæreste med meg.
Så noe i meg bare raste sammen da jeg fikk vite at den stormende forelskelse aldri var der for ham.
Jeg syns dette er utrolig vanskelig, tankene kverner, men jeg vil virkelig ikke gjøre det slutt heller.
Kan dette gå bra likevel?

Anonymkode: fc4d2...eed

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært stormforelsket i mannen min jeg heller...

Men vi har vært sammen i 25 år og har et fint liv. Jeg er veldig veldig glad i han og vil gå gjennom ild og vann for han. Han er mannen jeg vil bli gammel sammen med.

Jeg har vært stormforelsket en gang i mitt liv, vi var sammen fra jeg var 18 til 23 år. Det var et giftig forhold, som spiste meg opp, og jeg har mange traumer fra det forholdet.

Jeg foretrekker et godt og roligere forhold, med gjensidig respekt og kjærlighet. Et godt liv rett og slett.

Anonymkode: c84f1...4fb

Det ligger ikke for alle å bli stormforelsket. Hvorfor er det av større betydning for deg at han «bare» kjenner vanlig forelskelse, og siden begynner å elske deg, samt alle de andre gode egenskapene du lister opp, enn en stormende ubetydelig forelskelse den første tiden etter dere traff hverandre?

Den perfekte mor, påan igjen skrev (3 minutter siden):

Det ligger ikke for alle å bli stormforelsket. Hvorfor er det av større betydning for deg at han «bare» kjenner vanlig forelskelse, og siden begynner å elske deg, samt alle de andre gode egenskapene du lister opp, enn en stormende ubetydelig forelskelse den første tiden etter dere traff hverandre?

Han sa FØRST at han aldri hadde vært forelsket i meg. Men at han LIKTE meg. Da han så hvor lei meg jeg ble, rettet han det til at han aldri hadde vært stormforelsket slik han kunne bli da han var ung, og slik han hadde vært i "Berit" og "Turid" (ungdomskjæreste og ekskone). 

Annonse

Neida, du er overhodet ikke dum. Selv om han aldri har vært forelsket i deg, så trenger han jo ikke å buse ut med det på denne måten. Hvis min mann hadde sagt at han bare LIKTE meg, ville jeg ha begynt å tvile på hvorfor jeg skal være sammen med noen som "liker" meg. Det er jo mange som liker meg - venner, kolleger, barnas venner, familie. Det skal noe mer til for et forhold en å like en person. Jeg stusser også over at noen skriver om "ubetydelig" forelskelse. Har alle sammen her forhold basert utelukkende på fornuft? Det er jo veldig vanlig å være forelsket i begynnelsen. 

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Han sa FØRST at han aldri hadde vært forelsket i meg. Men at han LIKTE meg. Da han så hvor lei meg jeg ble, rettet han det til at han aldri hadde vært stormforelsket slik han kunne bli da han var ung, og slik han hadde vært i "Berit" og "Turid" (ungdomskjæreste og ekskone). 

Hva snakker dere om da han sa det der? 

Jeg syns det er en veldig unødvendig ting å si. Hva er det han egentlig vil oppnå? At du blir usikker eller at han vil formidle at stormende forelskelser ikke er et must, kanskje tvert imot? At det er roligere og bedre med deg eller hva? 

Anonymkode: a3f8f...cce

Må skille mellom forelskelse og ekte kjærlighet. Han kan fint elske deg uten å ha vært særlig forelsket i deg først. Ikke alle som blir så lett forelsket med årene. Som tenåring ble man jo kjempelett stupforelsket, men det var kortvarig og ikke noe som utviklet seg til ekte kjærlighet.

Anonymkode: e8523...bea

Det var da en idiotisk ting å si!

Han har valgt deg, han vil være sammen med deg og han blir et gladere menneske av å være mannen din. Derfor er han kjempedum som sa noe så uviktig som dette. Han tenkte kanskje ikke over at du kunne reagere siden han selv finner det uviktig, men han bør be deg om unnskylding. Og så må du prøve å ikke gruble for mye, han er fremdeles mannen som valgte deg til sin partner. 

Anonymkode: 1baf9...4c3

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva snakker dere om da han sa det der? 

Jeg syns det er en veldig unødvendig ting å si. Hva er det han egentlig vil oppnå? At du blir usikker eller at han vil formidle at stormende forelskelser ikke er et must, kanskje tvert imot? At det er roligere og bedre med deg eller hva? 

Vi hadde det jeg oppfattet som en romantisk og fin middag, og jeg hadde akkurat åpnet opp om hvordan mine følelser hadde utviklet seg. Så svarte han at han ikke var forelsket i meg og aldri hadde vært det.

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Er i et forhold der jeg er dypt forelsket, mens kjæresten aldri har vært stormforelsket i meg.
Det fortalte han plutselig. etter mer enn to år sammen, og nesten et år som samboere. Jeg ble totalt knust og sjokkert. Han har jo fridd til meg, flyttet sammen med meg, prioriterer meg alltid, vil være sammen med meg hele tiden, er kjærlig og kosete, hengiven, fortalte alle at vi var kjærester veldig tidlig i forholdet (sjefer, kolleger, barna, kompiser, venninner), skal alltid holde meg i hånden, vise meg frem, vil bli gammel med meg. Vi koser oss så mye, passer så godt sammen, har det så fint og gøy sammen, like interesser. Barna hans sier han har blitt så glad etter at han ble kjæreste med meg.
Så noe i meg bare raste sammen da jeg fikk vite at den stormende forelskelse aldri var der for ham.
Jeg syns dette er utrolig vanskelig, tankene kverner, men jeg vil virkelig ikke gjøre det slutt heller.

Han er vel kanskje bare ikke typen som blir stormforelsket? Sa han at han har vært det før med andre? Kanskje han bare tror det skal være anerledes?

Høres jo ut som dere har det perfekt sammen, så her er det nok bare tankene dine som løper avgårde.

Menn har en tendens til å si mye dumt, som kan tolkes feil. Snakk med ham og få klarhet i hva han mente.

Anonymkode: fb3c3...497

Annonse

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi hadde det jeg oppfattet som en romantisk og fin middag, og jeg hadde akkurat åpnet opp om hvordan mine følelser hadde utviklet seg. Så svarte han at han ikke var forelsket i meg og aldri hadde vært det.

Det høres veldig rart ut, og så i den situasjonen også da. Er han tankeløs ellers, eller bruker han å skjønne hva som passer seg å si? Jeg hadde blitt ganske perpleks hvis jeg var deg. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Oi da, det var veldig tåpelig sagt. Da skjønner jeg godt at du ble såret! Forhåpentligvis var det bare ekstremt klønete sagt. De fleste vet bedre enn å dra frem ekser og deres følelser for dem🥵

Vel, som vi pleier å si- se på hva han gjør, ikke hva han sier. Handlinger betyr mer enn ord. Hva forteller handlingene hans deg?

Så er det jo viktigere at han elsker deg og respekterer deg enn at han er stormforelsket i deg, sånn i det lange løp.

Når det er sagt, så burde han holdt kjeft.

Har du ikke skrevet om dette før? Uansett, jeg er enig med resten. Det var klønete og unødvendig sagt av ham, men det spiller liten rolle så lenge han elsker deg nå. Kjærlighet er mye viktigere enn en forelskelse. 

Anonymkode: f085e...40e

Idiotisk sagt, men man blir ofte ikke forelsket på samme måte når man er voksen. Uansett viser han jo at han elsker deg, så her må du bare sette det på tabbekvoten og ikke bruke tid på det.

Anonymkode: 04db4...144

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Idiotisk sagt, men man blir ofte ikke forelsket på samme måte når man er voksen. Uansett viser han jo at han elsker deg, så her må du bare sette det på tabbekvoten og ikke bruke tid på det.

Anonymkode: 04db4...144

Gjør man ikke? Jeg har bikket 40 for lengst og er fortsatt forelsket i mannen min, etter flere år sammen. 

Jeg tror det går bedre med de som ikke er stormforelsket enn de som blir det. Min søster er gift på 20året med han hun bare var litt glad i og han var vel ganske lik. Mine foreldre var heller aldri på de rosa bomullsdottskyene og er vel mer forelsket nå enn noen gang. Hos de kom de rosa skyene når de ble besteforelde. Nå skranter det litt igjen, men de holder nok ut noen år til oldebarn kommer og da skjer det nok noe igjen. (Skranter mindre nå enn når jeg var ungdom og før jeg fikk barn, jeg og min søster ventet bare på skillsmissen. )

Anonymkode: b6c78...cf3

Jeg relaterer til mannen din. Er han generelt en stabil type? Jeg føler at jeg lever på 10 til 90 i følelsesspekteret. Mens mange andre føler fra 0 til 100. Jeg hadde kanskje litt sjans for å bli hodestups forelska da jeg var ung, men etter det har jeg blitt alt for pragmatisk til å ta ting innover meg på den måten. Men det betyr ikke at jeg ikke gjør hva som helst for mannen eller at jeg vil være med noen andre. Men mine følelser uttrykkes mer i utstrakt omsorg og at jeg er til å stole på, enn at jeg utrykker ekstreme følelser. Men jeg synes han formidlet seg dårlig og at du ble såret.

topaz skrev (17 timer siden):

Jeg relaterer til mannen din. Er han generelt en stabil type? Jeg føler at jeg lever på 10 til 90 i følelsesspekteret. Mens mange andre føler fra 0 til 100. Jeg hadde kanskje litt sjans for å bli hodestups forelska da jeg var ung, men etter det har jeg blitt alt for pragmatisk til å ta ting innover meg på den måten. Men det betyr ikke at jeg ikke gjør hva som helst for mannen eller at jeg vil være med noen andre. Men mine følelser uttrykkes mer i utstrakt omsorg og at jeg er til å stole på, enn at jeg utrykker ekstreme følelser. Men jeg synes han formidlet seg dårlig og at du ble såret.

Han er en stabil type, ja. Rolig og sindig. Han sier at han tror han ikke lenger har evnen til å bli hodestups forelsket slik han ble som ung.
Jeg vet ikke om jeg "tror på" det - det kan jo bare være at man ikke har møtt rett person.
Når det er sagt, føler jeg at vi er veldig riktige for hverandre, men jeg skulle ønske min forelskelse i ham var gjensidig 😪

hi

Anonym bruker skrev (På 30.8.2022 den 12.50):

Har du ikke skrevet om dette før? Uansett, jeg er enig med resten. Det var klønete og unødvendig sagt av ham, men det spiller liten rolle så lenge han elsker deg nå. Kjærlighet er mye viktigere enn en forelskelse. 

Anonymkode: f085e...40e

Han har jo aldri SAGT at han elsker meg nå. Jeg sitter igjen med følelsen av at han har følt mye sterkere for DEM enn han gjør og noen gang har gjort for meg. 
hi

Hvilken alder er dere i? 

Tenker det er mer vanlig å bli stormende forelsket når man er tenåring enn i 30 åra. Kanskje det han mener? 

Kan du ikke fortelle han hva du føler? ❤️

Han vil jo være sammen med deg fremover? 

Klønete sagt av han. Skjønner du ble lei deg. 

Vi kjenner ikke han. Men virker som han bare tråkket i salaten. 

Anonymkode: 07216...6f3

Anonym bruker skrev (På 30.8.2022 den 12.00):

Ja. Noen er bare ikke typen tilby bli stormforelsket, hvis du er den han har vært mest forelsket i ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 634da...dfd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...