Gå til innhold

Hvorfor i alle dager sjekker ikke kvinner seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor tar de ikke celleprøve?

Og er de ikke ganske store de som fikk vaksine? Likevel dør kvinner av kreft

Anonymkode: e5a3e...100

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På'an igjen med å skjære alle over en kam, nå... blir du ikke lei?

Logg av forumet, bruk tiden på å lese deg opp på kunnskap om temaet.

Anonymkode: 20ce8...44e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men det er et viktig spørsmål. Hvorfor sjekker ikke alle seg? Hva er årsakene slik at man kan få flere til å sjekke seg.

Anonymkode: eead8...8b8

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men det er et viktig spørsmål. Hvorfor sjekker ikke alle seg? Hva er årsakene slik at man kan få flere til å sjekke seg.

Ja. Nettop! Er ikke vondt

Skrevet

Har du virkelig ingen evne til å se for deg grunner? Omtrent en tiendedel av alle kvinner har vært utsatt for seksuelle overgrep, og mange av dem har traumer knyttet til dette. Jeg vil anta at det å sette seg i en gynekologstol vil føles svært problematisk for mange av disse kvinnene. 

Anonymkode: efec9...2f5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg blir ikke lei fordi dette er første gang jeg skriver et sånt innlegg. 

Det er viktig! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det kan være vondt. Jeg har sensitive slimhinner, så det er faktisk vondt å ta celleprøve, men jeg gjør det jo likevel. 

Skrevet

Har du virkelig ingen evne til å se for deg grunner? Omtrent en tiendedel av alle kvinner har vært utsatt for seksuelle overgrep, og mange av dem har traumer knyttet til dette. Jeg vil anta at det å sette seg i en gynekologstol vil føles svært problematisk for mange av disse kvinnene. 

Men hvorfor frekk?

Jeg forstår at det kan være vanskelig. Min søster skal i narkose for å teste seg........ det er mulig 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Om HI virkelig ønsket å starte en tråd om temaet så ville hun formulert seg annerledes. Nå virker det bare som om hun er ute etter å provosere og ikke har kunnskap om temaet. Da tenker jeg at hun ikke ønsker en seriøs diskusjon om temaet.

Skrevet

Jo, det kan være vondt. Jeg har sensitive slimhinner, så det er faktisk vondt å ta celleprøve, men jeg gjør det jo likevel. 

Så flott at du gjør det

Skrevet

Jeg er traumatisert etter sist gang jeg gjorde, det var utrolig vondt og føltes som et overgrep. Jeg kommer sannsynligvis aldri til å gjøre det igjen.

Anonymkode: a5ae9...35c

Skrevet

Om HI virkelig ønsket å starte en tråd om temaet så ville hun formulert seg annerledes. Nå virker det bare som om hun er ute etter å provosere og ikke har kunnskap om temaet. Da tenker jeg at hun ikke ønsker en seriøs diskusjon om temaet.

Jeg er trøtt så kan være jeg formulerte meg feil

Skrevet

Jeg er traumatisert etter sist gang jeg gjorde, det var utrolig vondt og føltes som et overgrep. Jeg kommer sannsynligvis aldri til å gjøre det igjen.

Du kan få narkose 

Skrevet

Men hvorfor frekk?

Jeg forstår at det kan være vanskelig. Min søster skal i narkose for å teste seg........ det er mulig 

Jeg er vel mest oppgitt over at folk ikke tenker seg om før de spør om noe. Og å være i narkose er svært omfattende og krever store ressurser, samt at mange sannsynligvis ikke vil orke tanken på undersøkelsen selv da.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du kan få narkose 

Det er ikke alltid det hjelper heller. Jeg har hatt time til narkose flere ganger, men har trukket meg hver gang. Jeg klarer ikke gjennomføre. Alt føles som overgrep. Er jeg våken og tilstede føles det som overgrep. Sover jeg og våkner og kjenner at noe har skjedd der nede føles det som overgrep. Jeg har aldri tatt en gyn-undersøkelse

Anonymkode: 39a25...d51

Skrevet

Jeg har mannlig sexy lege på min alder,så er helt uaktuelt at han skal ta den celleprøven.

Anonymkode: 07634...292

Skrevet

Jeg har verken livmor eller livmorhals lengre, så jeg er en av de 400.000 kvinnene som ikke møter til innkalling på akkurat den der.

Ellers er det mange grunner, noen klarer ikke ta seg råd, noen står i kø i evigheter for å få en kvinnelig gynekolog, noen har opplevd traumer, og noen ytterst få bare glemmer det.

Anonymkode: 3f878...290

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har mannlig sexy lege på min alder,så er helt uaktuelt at han skal ta den celleprøven.

Da kan du bestille hos en annen lege eller f.eks privat gynekolog.

Anonymkode: bf8d6...f65

Skrevet

Fordi fastlegene er overbooket 

Anonymkode: e02c7...b57

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Da kan du bestille hos en annen lege eller f.eks privat gynekolog.

Nei her er det veldig strenge regler på at du ikke får bestille hos en annen lege,du må gå til fastlegen.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei her er det veldig strenge regler på at du ikke får bestille hos en annen lege,du må gå til fastlegen.

Du kan fortsatt bestille hos privatlege (ev. spørre etter turnuslege).

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Det er ikke alltid det hjelper heller. Jeg har hatt time til narkose flere ganger, men har trukket meg hver gang. Jeg klarer ikke gjennomføre. Alt føles som overgrep. Er jeg våken og tilstede føles det som overgrep. Sover jeg og våkner og kjenner at noe har skjedd der nede føles det som overgrep. Jeg har aldri tatt en gyn-undersøkelse

Anonymkode: 39a25...d51

Men du har barn? 

Anonymkode: 29749...100

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du kan få narkose 

Det kan jeg kanskje, men kommer nok ikke til å gjøre det.

Skrevet

Jeg hater å bestille time, her må man ta det over telefon. Det er noe av det verste jeg gjør. Hadde jeg fått innkalling med time hadde jeg ikke nølt. 

Anonymkode: 87f93...6ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg hater å bestille time, her må man ta det over telefon. Det er noe av det verste jeg gjør. Hadde jeg fått innkalling med time hadde jeg ikke nølt. 

Anonymkode: 87f93...6ff

Du kan bestille legetime via helsenorge sin side. Det gjør alltid jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...