Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Heisann. Jeg er ute med bikkja hver dag hele året, men har blitt for gammel til å nett falle med en latter på glatta. Jeg deiser som en sekk og slår meg fordervet... Så når det blir glatt må jeg ha pigger. I fjor brukte jeg bare sånne brodder som du setter på skoene, men jeg får så vondt i bena av dem. Det er jo som å gå på stylter på ellers gode sko så jeg tenkte jeg skulle prøve noe bedre i år. Har blitt anbefalt vanntette løpesko med pigg istedenfor vintersko, bare ha de store nok til at du får en ullsokk nedi så er det best for bena. Så jeg har tittet litt på det, og også kommet over vintersko med vendbar pigg, og løse pigger som du selv kan skru inn i sålen. De vendbare hører jo veldig praktiske ut, men hvordan blir det egentlig med møkk, snø osv som pakker seg inn i sporene til de vendbare? Noen som har erfaringer å dele? Det er kanskje best med løpesko med pigg? Anonymkode: cfbc0...386
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Jeg har ikke hund men er glad i å løpe. Sommer som vinter. Jeg investerte i løpesko med pigg nå sist vinter og er helt frelst!! Utrolig stødig, og jeg løper både på vei og i terrenget. På snø og is. Så jeg anbefaler gjerne løpesko med pigg. Anonymkode: 4984c...c55
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 Icebugs har både løpesko og tursko med pigg. Har forsøkt det meste. Sko der du skrur inn pigg selv har ofte for myk såle slik at de faller av. Sko med vendbar pigg fikk jeg vondt i beina av. (Mulig dine bein tåler det da). Turskoen til icebugs er høye i skaftet, løpesko er ikke det og jeg synes det kan bli kaldt. Kan ha gamasjer over da men litt mer styr. Anonymkode: 0fdae...f18
tante grusom master of law Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Jeg løper ute året rundt, og har vært hos løpelabbet og fått satt pigger i et par goretex løpesko med god demping jeg har. Det koster ca 200kr å få pigget skoene der, og fordelen er da at du kan velge hvilken type sko du vil ha med pigger. For min del blir feks ice bug for harde i sålen.
frk Nilsen Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Icebug synes jeg blir for stive og de blir litt for hard i sålen. Har vært veldig fornøyd med Asics sine https://www.xxl.no/asics-gel-fujisetsu-3-g-tx-terrengsko-dame-svart/p/1191266_1_style?page=1 Asics goretex er ofte litt små i str, jeg må opp en str (fra 39 til 40)
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Tusen takk for svar dere 🙂 Om icebug er harde i sålen er nok ikke de for meg, jeg trenger god demping og myke såler. En veldig slitsom og vond hælspore er akkurat i ferd med å slippe taket og skal trigges minst mulig... Da går jeg nok for løpesko med pigger. Jeg bor omtrent så langt sør du kommer så veldig kaldt er det sjelden, lite snø som regel, men kan bli stygglatt når regn og sludd fryser. Hi Anonymkode: cfbc0...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå