Gå til innhold

Har du opplevd seksuell trakassering?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Se der ja, selvfølgelig var første kommentar akkurat det jeg påpeker...

Nei, jeg har aldri vært offer for seksuell trakassering og overgrep. Jeg har vært utsatt for umodne gutter som har respektert et nei. De har aldri prøvd videre etter jeg har sagt jeg ikke er interessert. 

Det syns jeg andre skal respektere og ikke prøve å overtale meg til å føle noe annet. Andre kan føle de samme tilnærmingene som seksuell trakassering og overgrep, det respekterer jeg. 

Anonymkode: 75a9d...2d0

Jeg opplevde heller ikke alt som trakassering eller noe sånt, men jeg har som voksen skjønt at det er viktig å gi den typen oppførsel riktig ordlyd likevel. Rett og slett fordi vi må markere overfor gutter og menn, helt fra de er små egentlig, at det ikke er greit å seksualisere jenter og kvinner ved hjelp av ord og berøring de ikke ønsker. Bare ved å være tydelig, uansett om man personlig ikke synes det er "så ille", kan kvinner sammen markere at det ikke er greit å for menn å tafse på oss eller komme med slibrige kommentarer. Jeg har en datter som akkurat har fylt 13 år og allerede har opplevd seksuell oppmerksomhet, og det er på ingen måter greit. Grensen trenger å bli flyttet bort fra "de stoppet jo, det var ikke akkurat voldtekt" til "ingen har noen gang tatt på meg på en seksuell måte uten at jeg selv ønsket det".

Anonymkode: 5c651...f0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg jobbet som taxisjåfør da jeg var i starten av 20-årene. Har opplevd alt fra kunder som skal ha tilbake tips når jeg ikke vil være med på fest etter vakt til fine herrer i dress som rett og slett var ufyselige. Jeg vil faktisk si de eneste gangene jeg var oppriktig redd var når jeg kjørte enkelte av de hjem. 

Etterhvert fikk jeg ett lite nettverk av damer, de ringte meg direkte da de skulle hjem igjen. Jeg var trygg, de følte seg trygg. 

Anonymkode: af5ef...237

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...