Gå til innhold

Allergi. Hva er det i lufta nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min måtte gå hjem fra skolen. Øynene var så hovne at han ikke kunne se.

Anonymkode: e5ca6...fef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer også på noe om dagen, men ikke så ille som sønnen din. Jeg nyser mye.

Det er noe som kalles høstallergi: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/unn-forste-i-verden-til-a-avdekke-arsak-til-allergi-pa-hosten-_-bjorkrustsopp-den-store-synderen-1.15621523

Ellers er det noen som også reagerer på mer mugg i skog og mark, som det jo også er på høsten, men da skulle gutten din trolig ikke blitt slik på skolen. Er det mye bjørk rundt skolen?

Anonymkode: b1a27...de5

Skrevet

Burot?

Anonymkode: 1bf46...e32

Skrevet

Burot er vanlig på denne tida

Anonymkode: 2ccfa...052

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg reagerer også på noe om dagen, men ikke så ille som sønnen din. Jeg nyser mye.

Det er noe som kalles høstallergi: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/unn-forste-i-verden-til-a-avdekke-arsak-til-allergi-pa-hosten-_-bjorkrustsopp-den-store-synderen-1.15621523

Ellers er det noen som også reagerer på mer mugg i skog og mark, som det jo også er på høsten, men da skulle gutten din trolig ikke blitt slik på skolen. Er det mye bjørk rundt skolen?

Skolen ligger omkranset av skog på tre kanter. Mulig det er det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Skolen ligger omkranset av skog på tre kanter. Mulig det er det. 

Høres ikke usannsynlig at det er den bjørkerustsoppen som da kan være synderen. Ta ham med til legen. Og om legen ikke har hørt om dette, vis til den artikkelen jeg ga deg over.

Skrevet

Noe er det for her reagerer ungen også, hun som vanligvis ikke reagerer utenom når den tiden det er helt gult overalt. Lurer på om noen ting har begynt på nytt, for grana har nye granskudd nå og det er ikke vanlig. Markblomstene begynner å komme for annen gang også. Samme med jordbæra, plukka røde markejordbær igår. 

Anonymkode: f4825...b1b

Skrevet

Jeg har også lurt på hva jeg reagerer på de siste ukene! Øynene renner og jeg våkner av at jeg er helt tett og må ta astmainhalator (noe som aldri skjer ellers!). Har tatt allergitabletter hver dag (noe jeg aldri trenger å gjøre ellers, heller). Bor i Trondheim. Her har det regnet uendelig mye i sommer - kanskje det har noe med det å gjøre, hvis det er bjørkrustsopp.

Anonymkode: 64a7d...00e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Høres ikke usannsynlig at det er den bjørkerustsoppen som da kan være synderen. Ta ham med til legen. Og om legen ikke har hørt om dette, vis til den artikkelen jeg ga deg over.

Skal gjøre det. Tusen takk. Han er helt utslått. Kan ikke sende han på skolen i morgen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Skal gjøre det. Tusen takk. Han er helt utslått. Kan ikke sende han på skolen i morgen. 

Stakkar! Masse god bedring til ham - håper han i det minste kan få ordentlig allergimedisin til å begynne med, slik at han får dempet symptomene. Men må nok gjennom testing også, vil jeg tro.

Skrevet
On 8/29/2022 at 1:43 PM, Anonym bruker said:

Sønnen min måtte gå hjem fra skolen. Øynene var så hovne at han ikke kunne se.

Min tåler ikke Timmotei og husmidd

Anonymkode: d611c...00f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.8.2022 den 22.19):

Huff da, yngste her blir slik av gress. Blir det ikke bedre etter dusj, ekstra dose allergimedisin og rent sengetøy, kan dere sjekke med legen om prednisolon for å få ned hevelsen. 

Burot er det litt igjen av nå, men sesongen er på hell, så holder en knapp på bjørkrustsopp. Lykke til, håper dere finner synderen slik at dere kan være i forkant av sesongen neste gang. 

Anonymkode: 7af03...c08

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Huff da, yngste her blir slik av gress. Blir det ikke bedre etter dusj, ekstra dose allergimedisin og rent sengetøy, kan dere sjekke med legen om prednisolon for å få ned hevelsen. 

Burot er det litt igjen av nå, men sesongen er på hell, så holder en knapp på bjørkrustsopp. Lykke til, håper dere finner synderen slik at dere kan være i forkant av sesongen neste gang. 

Anonymkode: 7af03...c08

Takk♥️ Måtte få prednisolon. Han er midt i vaksinasjonsprogram mot pollen. Tok vaksine forrige uke, og sammen med det som tydeligvis er rundt skolen ble det for mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...