Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Sønnen min måtte gå hjem fra skolen. Øynene var så hovne at han ikke kunne se. Anonymkode: e5ca6...fef
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Jeg reagerer også på noe om dagen, men ikke så ille som sønnen din. Jeg nyser mye. Det er noe som kalles høstallergi: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/unn-forste-i-verden-til-a-avdekke-arsak-til-allergi-pa-hosten-_-bjorkrustsopp-den-store-synderen-1.15621523 Ellers er det noen som også reagerer på mer mugg i skog og mark, som det jo også er på høsten, men da skulle gutten din trolig ikke blitt slik på skolen. Er det mye bjørk rundt skolen? Anonymkode: b1a27...de5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Burot er vanlig på denne tida Anonymkode: 2ccfa...052
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg reagerer også på noe om dagen, men ikke så ille som sønnen din. Jeg nyser mye. Det er noe som kalles høstallergi: https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/unn-forste-i-verden-til-a-avdekke-arsak-til-allergi-pa-hosten-_-bjorkrustsopp-den-store-synderen-1.15621523 Ellers er det noen som også reagerer på mer mugg i skog og mark, som det jo også er på høsten, men da skulle gutten din trolig ikke blitt slik på skolen. Er det mye bjørk rundt skolen? Anonymkode: b1a27...de5 Skolen ligger omkranset av skog på tre kanter. Mulig det er det. Anonymkode: e5ca6...fef
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Skolen ligger omkranset av skog på tre kanter. Mulig det er det. Anonymkode: e5ca6...fef Høres ikke usannsynlig at det er den bjørkerustsoppen som da kan være synderen. Ta ham med til legen. Og om legen ikke har hørt om dette, vis til den artikkelen jeg ga deg over. Anonymkode: b1a27...de5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Noe er det for her reagerer ungen også, hun som vanligvis ikke reagerer utenom når den tiden det er helt gult overalt. Lurer på om noen ting har begynt på nytt, for grana har nye granskudd nå og det er ikke vanlig. Markblomstene begynner å komme for annen gang også. Samme med jordbæra, plukka røde markejordbær igår. Anonymkode: f4825...b1b
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Jeg har også lurt på hva jeg reagerer på de siste ukene! Øynene renner og jeg våkner av at jeg er helt tett og må ta astmainhalator (noe som aldri skjer ellers!). Har tatt allergitabletter hver dag (noe jeg aldri trenger å gjøre ellers, heller). Bor i Trondheim. Her har det regnet uendelig mye i sommer - kanskje det har noe med det å gjøre, hvis det er bjørkrustsopp. Anonymkode: 64a7d...00e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Høres ikke usannsynlig at det er den bjørkerustsoppen som da kan være synderen. Ta ham med til legen. Og om legen ikke har hørt om dette, vis til den artikkelen jeg ga deg over. Anonymkode: b1a27...de5 Skal gjøre det. Tusen takk. Han er helt utslått. Kan ikke sende han på skolen i morgen. Anonymkode: e5ca6...fef
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Skal gjøre det. Tusen takk. Han er helt utslått. Kan ikke sende han på skolen i morgen. Anonymkode: e5ca6...fef Stakkar! Masse god bedring til ham - håper han i det minste kan få ordentlig allergimedisin til å begynne med, slik at han får dempet symptomene. Men må nok gjennom testing også, vil jeg tro. Anonymkode: b1a27...de5
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #11 Skrevet 31. august 2022 On 8/29/2022 at 1:43 PM, Anonym bruker said: Sønnen min måtte gå hjem fra skolen. Øynene var så hovne at han ikke kunne se. Anonymkode: e5ca6...fef Min tåler ikke Timmotei og husmidd Anonymkode: d611c...00f
Anonym bruker Skrevet 31. august 2022 #12 Skrevet 31. august 2022 Anonym bruker skrev (På 29.8.2022 den 22.19): Skal gjøre det. Tusen takk. Han er helt utslått. Kan ikke sende han på skolen i morgen. Anonymkode: e5ca6...fef Huff da, yngste her blir slik av gress. Blir det ikke bedre etter dusj, ekstra dose allergimedisin og rent sengetøy, kan dere sjekke med legen om prednisolon for å få ned hevelsen. Burot er det litt igjen av nå, men sesongen er på hell, så holder en knapp på bjørkrustsopp. Lykke til, håper dere finner synderen slik at dere kan være i forkant av sesongen neste gang. Anonymkode: 7af03...c08
Anonym bruker Skrevet 1. september 2022 #13 Skrevet 1. september 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Huff da, yngste her blir slik av gress. Blir det ikke bedre etter dusj, ekstra dose allergimedisin og rent sengetøy, kan dere sjekke med legen om prednisolon for å få ned hevelsen. Burot er det litt igjen av nå, men sesongen er på hell, så holder en knapp på bjørkrustsopp. Lykke til, håper dere finner synderen slik at dere kan være i forkant av sesongen neste gang. Anonymkode: 7af03...c08 Takk♥️ Måtte få prednisolon. Han er midt i vaksinasjonsprogram mot pollen. Tok vaksine forrige uke, og sammen med det som tydeligvis er rundt skolen ble det for mye. Anonymkode: e5ca6...fef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå