Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #1 Skrevet 29. august 2022 Jeg var hos en bekjent for en stund siden for å levere noe. Da jeg var der kom broren på besøk. Han hadde med seg en god del fine arveklær fra sine barn og en flott sykkel som barna hans hadde vokst i fra. Jeg vet at min bekjent ikke har så god råd så jeg tenkte at dette var flott... Min bekjente vurderte sykkel og kunne fortelle broren at denne ville de ikke ha. De hadde samme dag fått en sykkel gratis fra en Facebook-gruppe for område og den hadde flere gir. De hadde ikke plass til en ekstra sykkel som de ikke skulle bruke. Broren ble litt paff og sa at det bare var et par dager siden de hadde bekreftet at de skulle ha sykkelen og han hadde takket nei til noen som ville kjøpe den. De følte at det ikke var deres problem... De gikk raskt igjennom klærne og så litt oppgitt ut "Men her er jo ikke regntøy. Vi sa jo at vi trengte det". Da broren kunne fortelle at de ikke hadde regntøy å gi bort prøvde de å skjule at de ble litt irritert. Broren tok med seg sykkelen og fikk ikke noe særlig takk for klærne heller. Min bekjent må ha sett at jeg så litt forundret ut og forklarte at de synes det var kjekt å arve. Men det var da ikke særlig verdi i det. Hele året fikk de gratis klær og utstyr ved å følge litt med på Facebook-grupper for området og da skulle det jo bare mangle at de ikke skulle få ting gratis fra broren som tross alt var i slekt. De gjorde det jo bare enklere for ham å bli kvitt klærne så de mente han kunne takk dem like mye som de takket. Nå håper og tror jeg at dette var litt ekstremt. Jeg har i alle fall ikke opplevd eller hørt om tilsvarende hos andre. Har dere opplevd noe lignende? Ser dere eller noen dere kjenner på det å arve som en selvfølge? Om arving går bare én vei gir dere da noe tilbake som takk (eventuelt får takk om det er dere som gir bort)? Anonymkode: aa046...4eb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #2 Skrevet 29. august 2022 Det var veldig uhøflig. Mine barn er så store at det ikke er så mye de arver mer. Men når jeg gir vekk klær er jeg veldig glad for å bli kvitt dem, så forventer ikke mye takknemlighet for å være ærlig. Anonymkode: a1a6f...770
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #3 Skrevet 29. august 2022 De trenger jo ikke to sykler og broren kan selge den nå. De takket jo for klærne selv om de ikke ifølge deg takket nok. Du må huske at dette var nær familie og at vi alltid har en annen tone i den sammenheng. Vi trenger ikke å være så høflige og påpasselige med hvordan vi ter oss. Anonymkode: 7fd51...fc1
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #4 Skrevet 29. august 2022 Så utrolig frekt! Jeg har en sønn på 9, og venninna mi har en sønn på 5. Hun arver masse fra meg, og er overlykkelig. Hun arver også de dyre tingene, som reimadresser og slikt, og hun har vel flere anledninger spurt om hun skal selge det når hun er ferdig med det og gi meg pengene. De har ikke dårlig råd så hun trenger ikke pengene, men hun ønsker å gjøre det som takk for meg. Jeg har sagt det ikke er nødvendig for jeg ville kastet det uansett (orker ikke styret det er med å selge ting) Anonymkode: 3637b...318
Pobie Skrevet 29. august 2022 #5 Skrevet 29. august 2022 Kjenner folk som er fattige og som stadig vil ha både ting og penger utdelt og knapt nok takker for det og blir sure hvis man sier nei. Er heldigvis ikke ofte man treffer på slike folk.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #6 Skrevet 29. august 2022 Har heldigvis ikke opplevd noe sånt nei. Her arver søskenbarna klær fra vårt barn, og foreldrene takker pent hver gang, og kjøper en liten ting til vårt barn innimellom som takk. Selv arver vi fra nabofamilien. Vi kjenner dem ikke veldig godt, men barna er venner. De har ingen andre å arve bort til, og vi har ingen andre å arve fra siden vårt barn er eldst blant søskenbarna, så vi setter stor pris på det. Som takk pleier vi å ta med barnet deres på aktiviteter innimellom som vi spanderer. Her i området er det i alle fall ikke vanskelig å få noen hundrelapper for en søppelsekk med klær, så det er ikke sånn at alternativet er at man ikke blir kvitt det. Så lenge det er snakk om pent brukte klær altså, men det er det jo i vårt tilfelle, både det vi får og det vi gir bort. Anonymkode: 8a3a4...2c5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #7 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): De trenger jo ikke to sykler og broren kan selge den nå. De takket jo for klærne selv om de ikke ifølge deg takket nok. Du må huske at dette var nær familie og at vi alltid har en annen tone i den sammenheng. Vi trenger ikke å være så høflige og påpasselige med hvordan vi ter oss. Anonymkode: 7fd51...fc1 atte hæ? Mine barn arver en del klær fra sine fettere (min søsters barn). Jeg takker da høflig for klær og utstyr selv om min søster er nær familie og faktisk min nærmeste venninne??? Alt annet er frekt. Hun kunne valgt å legge ut alt på Finn og fått noen hundrelapper/tusenlapper i løpet av året. Anonymkode: 17b00...119
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #8 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Så utrolig frekt! Jeg har en sønn på 9, og venninna mi har en sønn på 5. Hun arver masse fra meg, og er overlykkelig. Hun arver også de dyre tingene, som reimadresser og slikt, og hun har vel flere anledninger spurt om hun skal selge det når hun er ferdig med det og gi meg pengene. De har ikke dårlig råd så hun trenger ikke pengene, men hun ønsker å gjøre det som takk for meg. Jeg har sagt det ikke er nødvendig for jeg ville kastet det uansett (orker ikke styret det er med å selge ting) Anonymkode: 3637b...318 Takket for klærne? Hun sukket fordi det ikke var regntøy som hun ba om, og ville ikke ha sykkelen som hun få dager før hadde takket ja til. Familie eller ei, oppføre seg når man får noe burde være et minstekrav. Hadde jeg vært han eller hi, så hadde jjeg aldri gitt de noe mer noensinne. Uhøflige utaknemlige folk orker jeg ikke. Anonymkode: 2d9ac...ffb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #9 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Takket for klærne? Hun sukket fordi det ikke var regntøy som hun ba om, og ville ikke ha sykkelen som hun få dager før hadde takket ja til. Familie eller ei, oppføre seg når man får noe burde være et minstekrav. Hadde jeg vært han eller hi, så hadde jjeg aldri gitt de noe mer noensinne. Uhøflige utaknemlige folk orker jeg ikke. Anonymkode: 2d9ac...ffb Sorry anonym 218, jeg skulle ikke sitere deg. Anonymkode: 2d9ac...ffb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #10 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): De trenger jo ikke to sykler og broren kan selge den nå. De takket jo for klærne selv om de ikke ifølge deg takket nok. Du må huske at dette var nær familie og at vi alltid har en annen tone i den sammenheng. Vi trenger ikke å være så høflige og påpasselige med hvordan vi ter oss. Anonymkode: 7fd51...fc1 Takket for klærne? Hun sukket fordi det ikke var regntøy som hun ba om, og ville ikke ha sykkelen som hun få dager før hadde takket ja til. Familie eller ei, oppføre seg når man får noe burde være et minstekrav. Hadde jeg vært han eller hi, så hadde jjeg aldri gitt de noe mer noensinne. Uhøflige utaknemlige folk orker jeg ikke. Anonymkode: 2d9ac...ffb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2022 #11 Skrevet 29. august 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Sorry anonym 218, jeg skulle ikke sitere deg. Anonymkode: 2d9ac...ffb Hehe, det går bra Stussa litt før jeg så denne Anonymkode: 3637b...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå