Gå til innhold

Har du venner du bekymrer deg for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du for å støtte? Hva gjør du for å være mindre bekymra? 

Anonymkode: aedd3...066

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Opprettholder en nesten daglig kontakt via tlf, mail, sms, brev, spiller sammen over nett, etc. Har ikke alltid noen samtale, det er ikke ønsket eller naturlig, men har en kontakt. Så har vi de lange platene innimellom.  Det daglige er viktig for at vedkommende skal vite at hun er sett og viktig og deltakende. 

Anonymkode: 3b971...d9f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Opprettholder en nesten daglig kontakt via tlf, mail, sms, brev, spiller sammen over nett, etc. Har ikke alltid noen samtale, det er ikke ønsket eller naturlig, men har en kontakt. Så har vi de lange platene innimellom.  Det daglige er viktig for at vedkommende skal vite at hun er sett og viktig og deltakende. 

Pratene. 

Skrevet

Venninne som er alkoholiker. Etter flere år med medfølelse, lange samtaler og støtte har jeg gått lei av den biten og av den egoistiske væremåten der hun saboterer hyggelige ting fordi hun blir full og hun saboterer nesten alle samtaler fordi hun blir full og snakker bare om seg selv så jeg orker ikke det mer. Vi møtes en sjelden gang og det er mer enn nok for meg. Jeg forstår at hun har det fælt også men det suger all energi ut av meg så jeg må ta hensyn til meg selv.

Anonymkode: 62d62...56d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Venninne som er alkoholiker. Etter flere år med medfølelse, lange samtaler og støtte har jeg gått lei av den biten og av den egoistiske væremåten der hun saboterer hyggelige ting fordi hun blir full og hun saboterer nesten alle samtaler fordi hun blir full og snakker bare om seg selv så jeg orker ikke det mer. Vi møtes en sjelden gang og det er mer enn nok for meg. Jeg forstår at hun har det fælt også men det suger all energi ut av meg så jeg må ta hensyn til meg selv.

Jøss, er du venn med min mamma? 

Jeg har ikke venninner jeg bekymrer meg for, men jeg bekymrer meg innerst inne for mamma, men jeg kan ikke bruke energi på henne. Hun kommer til å dø ensom og bitter.

Anonymkode: 2e003...468

Skrevet

Jeg går ikke rundt og bekymrer meg for andre, for det er ikke meg det handler om når andre har det vanskelig. Misliker når folk tar på seg offerrolle fordi andre har proplemer, men skjønner det når det gjelder barna. Det er fint å vise omtanke og støtte når noen er i vanskeligheter, men ikke at man går rundt og bekymrer seg. 

Anonymkode: c76c9...8bc

Skrevet

Ja har en vennine som det siste året er veldig deprimert og har så angst at hun for det meste isolerer seg inne. Hun var ikke sånn før;da var hun mye sosial. Hun har fått antidepressiv av legen men hun er ikke så flink til å ta det fast,å da kommer tankene om å gi fra seg barnet sitt,gå fra kjæresten;å selvmord. Hun begynte hos psykolog men gikk bare to ganger,før hun sluttet pga hun hadde så kraftig angst at hun ikke klarte å gå. Bekymrer meg mye for henne.

Anonymkode: 962b3...9cd

Skrevet

Jeg har en venninne som ikke er særlig god til å velge menn som er ålreite eller bra for henne. Nå har hun klart å slå opp med den siste, men hun klarer ikke å opprettholde tilstrekkelig avstand til ham etter avslutningen av forholdet, og slipper ham alt for nært innpå seg.

Jeg gjør ikke annet enn å lytte og av og til si hva jeg mener. Jeg har gitt nok av råd tidligere, uten at hun nødvendigvis har fulgt dem, så jeg prøver heller å holde tilbake og bare høre på hennes opplevelse.

Anonymkode: cf137...a58

Skrevet

Nei. Har venner som er nokså selvgående og heldigvis voksne nok til å be om hjelp om de trenger. Støtter DU dine venner HI?

Anonymkode: d1100...869

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jøss, er du venn med min mamma? 

Jeg har ikke venninner jeg bekymrer meg for, men jeg bekymrer meg innerst inne for mamma, men jeg kan ikke bruke energi på henne. Hun kommer til å dø ensom og bitter.

Anonymkode: 2e003...468

Nei, hun har heldigvis ikke barn om man kan si det på den måten.

Skrevet

Har ei venninne som har angst, emosjonell personlighetsforstyrrelse og depresjon. Støtter henne så godt jeg kan og tar henne med på småting når hun orker. 

Men jeg jobber selv med en dyp depresjon hos meg og en sønn som ble mobbet ut av skolen i 3.klasse (nå i våres), så jeg har mer enn nok med meg selv innimellom. 

Anonymkode: ebe18...f12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...