Gå til innhold

Uansvarlig mamma! Bør jeg kontakte BV?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så sant det ikke er noe alvorlig galt med barnet så går det helt fint.
Min datter på 10 med ADHD ville ha klart det der helt fint

Anonymkode: b8b39...c36

Det er ikke noe galt med barnet å han har ingen diagnoser. Han er vant til å være hjemme alene men ikke på kvelden.

Anonymkode: 68a64...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke noe galt med barnet å han har ingen diagnoser. Han er vant til å være hjemme alene men ikke på kvelden.

Vel, en gang må være den første og så lange det er kino det er snakk om for mor og ikke ut på byen så kan han ringe dersom det er noe og hun kan kjøre hjem tidligere.

En 11 åring er mer enn gammel nok til å være alene hjemme på kvelden

Anonymkode: b8b39...c36

Skrevet

Min jente på 11 er hjemme alene når jeg både jobber kveldsvakt og nattevakt. Så lenge ikke ungen er redd for å være alene så går dette helt fint😊

Anonymkode: f61c4...2c8

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Min jente på 11 er hjemme alene når jeg både jobber kveldsvakt og nattevakt. Så lenge ikke ungen er redd for å være alene så går dette helt fint😊

Så da er barnet alene hele natten når du har nattevakt? 😮

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Ha ha

Anonymkode: fbac0...16a

Skjønner ikke helt hvorfor du syns dette er morsomt..

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så da er barnet alene hele natten når du har nattevakt? 😮

Ja

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ja

Det er hvertfall uansvarlig!

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det er hvertfall uansvarlig!

Hvorfor? 

Skrevet

Du gikk på kino med henne mens baret hennes på 11 pr var alene hjemme, og så mener du at hun er uansvarlig og lurer på om du skal ringe bv? Er ikke du medansvarlig bår du visste ungen var alene hjemme?

Anonymkode: f6eb0...d72

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke helt hvorfor du syns dette er morsomt..

Trodde det var en dib-spøk 🤔

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Du gikk på kino med henne mens baret hennes på 11 pr var alene hjemme, og så mener du at hun er uansvarlig og lurer på om du skal ringe bv? Er ikke du medansvarlig bår du visste ungen var alene hjemme?

Anonymkode: f6eb0...d72

Det visste jeg jo ikke før jeg møtte henne på kinoen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Trodde det var en dib-spøk 🤔

Det var det ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det visste jeg jo ikke før jeg møtte henne på kinoen. 

Du kunne jo fortsatt ha avlyst da du fikk vite det i stedet for å gjennomføre kinokvelden. Hvis du altså mener at det var så hårreisende uforsvarlig at barnevernet må varsles, er det rart at du likevel ikke bryr deg nok om å la det ødelegge koselvelden deres først.

Anonymkode: 2c951...f82

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja

Hi er hysterisk om hun mot all formodning ikke er et troll, men å la en 11 åring være alene hele natten er uansvarlig. 

Anonymkode: 4d432...db1

Skrevet
Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hi er hysterisk om hun mot all formodning ikke er et troll, men å la en 11 åring være alene hele natten er uansvarlig. 

Hva er problemet så lenge jenta ikke er redd, hun våkner av brannalarmen, og vekkerklokken.  Jeg drar kl 21:30 når hun legger seg og er tilbake kl 08 når hun sitter å spiser frokost. Jeg får unna fler arbeidstimer slik at vi får mer tid sammen enn om jeg kun hadde jobbet dagtid. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hva er problemet så lenge jenta ikke er redd, hun våkner av brannalarmen, og vekkerklokken.  Jeg drar kl 21:30 når hun legger seg og er tilbake kl 08 når hun sitter å spiser frokost. Jeg får unna fler arbeidstimer slik at vi får mer tid sammen enn om jeg kun hadde jobbet dagtid. 

Hvis du er sikker på dette, og at brannalarmen fungerer, så tenker jeg det er greit.

Min 11-åring sover gjennom hva som helst, så jeg lar ikke ham sove alene hjemme. Han kan fint være alene til 23, men da blir leggetiden utsatt til jeg kommer hjem.

Anonymkode: 28728...cab

Skrevet

Jeg tenker at kanskje du burde bli meldt til barnevernet. Om ungene dine er friske og kognitivt aldersadekvat tror jeg du overbeskytter dem og gjør dem uselvstendig i så stor grad at det grenser mot omsorgssvikt.

Vi snakker om en 11åringen, ikke en 5åring! Jesus!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg syns uansett at en 11 åring ikke skal være overlatt til seg selv nattestid. I mine øyne er det uansvarlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg syns uansett at en 11 åring ikke skal være overlatt til seg selv nattestid. I mine øyne er det uansvarlig. 

Der er jeg helt enig med deg!

Skrevet

Jeg hadde ikke dratt fra min 11 åring så sent. Ville vært hjemme til senest kl 21. Og mity barn er trygg på å være alene.

Men å melde venninna si til barnevernet er drøyt. At du tenker tanken engang. I så fall ble du jo med på det.

Anonymkode: 79a8a...4c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...