Gå til innhold

Uansvarlig mamma! Bør jeg kontakte BV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag skulle jeg på kino med en vennine klokken 20,men idag tidlig hadde barnevakten hennes avlyst. Så går hun på kino likevel mens barnet var hjemme alene! Pga litt reisevei så var hun ikke hjemme før klokken var 23! Greit nok at barnet selv ønsket det,men du lar likevel ikke en 11 åring være hjemme alene helt til 23! Til vanlig legger barnet seg 21 på hverdager,mor mener barnet kan legge seg selv til vanlig leggetid. Dette er jo så utrolig uansvarlig av henne! Hadde dere kontaktet barnevernet imorgen?

Anonymkode: 68a64...e8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha ha

Anonymkode: fbac0...16a

Skrevet

Kanskje ikke det beste valget, men tror ikke bv letter et øyebryn hvis du melder det. Hvis barnet føler seg trygg alene hjemme, moren er tilgjengelig hvis det skulle være noe og det finnes folk rundt som mor kan kontakte om nødvendig, samt at barnet klarer å kontakte nødetatet ved behov, så er det  nok så uproblematisk. 

Anonymkode: afea2...f8a

Skrevet

Ikke bare på det grunnlaget nei.

Anonymkode: c59a0...176

Skrevet

🤦‍♀️

Anonymkode: 81d2d...767

Skrevet

Kino? Du burde skrevet at dere skulle teste ut heroin på et bordell..  

Anonymkode: 0f895...5b2

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje ikke det beste valget, men tror ikke bv letter et øyebryn hvis du melder det. Hvis barnet føler seg trygg alene hjemme, moren er tilgjengelig hvis det skulle være noe og det finnes folk rundt som mor kan kontakte om nødvendig, samt at barnet klarer å kontakte nødetatet ved behov, så er det  nok så uproblematisk. 

Besteforeldrene bor 5 minutter unna med bil så derfor hun mener det var greit at han var hjemme alene så sent. Barnet var trygg på å være alene å han har mobil,men en går likevel ikke fra ett barn så han må være alene helt til 23 om kvelden!

Skrevet

Kino? Du burde skrevet at dere skulle teste ut heroin på et bordell..  

Anonymkode: 0f895...5b2

Men det var altså kino vi skulle på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Besteforeldrene bor 5 minutter unna med bil så derfor hun mener det var greit at han var hjemme alene så sent. Barnet var trygg på å være alene å han har mobil,men en går likevel ikke fra ett barn så han må være alene helt til 23 om kvelden!

Så lenge barnet er trygt og ikke titt og ofte går for lut og kaldt vann mens mor moret seg, så er dette uproblematisk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Så lenge barnet er trygt og ikke titt og ofte går for lut og kaldt vann mens mor moret seg, så er dette uproblematisk. 

Hun har nesten aldri barnevakt for hun er heller sosial når barnet er hos faren. 

Skrevet

Hun har nesten aldri barnevakt for hun er heller sosial når barnet er hos faren. 

Da er det virkelig et ikke-problem altså.

Skrevet

Så hva er problemet? 

Skrevet

Jeg synes du skal melde saken til barnevernet og skrive at mor ikke kan gå på kino da hun har en 11 åring å ivareta! Legg for all del inn dine egne data mens du melder!

Skrevet

Seriøst? Barnevernet pga det der?

Ungen vår var hjemme alene til midnatt en gang, mens vi var på konsert. Da var han ikke rukket å blitt 10 år enda. Var ikke noe problem det. 

Anonymkode: 8d66f...91d

Skrevet

Det er vel mer uansvarlig å la en elleveåring bli så hjelpeløs at han/hun trenger barnevakt, altså. 
Da jeg var 11-12 begynte jeg å passe andres barn...!

Anonymkode: f9cce...fc9

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er vel mer uansvarlig å la en elleveåring bli så hjelpeløs at han/hun trenger barnevakt, altså. 

Samme her! Til 23 minst… 

Anonymkode: 9af86...66b

Skrevet

Mye dårlig trolling her for tiden. 

Anonymkode: b39c3...e6e

Skrevet

Et barn på 11 kan fint være alene hjemme til kl 23 på kvelden, og legge seg selv så lenge barnet selv syns det er greit.

Anonymkode: b8b39...c36

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Så en 11 åring kan være alene hele natten også? Nå er du helt på jordet! Er forsatt vanlig å ha barnevakt til 11 åringer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Et barn på 11 kan fint være alene hjemme til kl 23 på kvelden, og legge seg selv så lenge barnet selv syns det er greit.

Ja han ville det selv men det er jo den voksne som skal bestemme. Mor burde vært hjemmet med barnet når hun ikke fikk barnevakt likevel.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja han ville det selv men det er jo den voksne som skal bestemme. Mor burde vært hjemmet med barnet når hun ikke fikk barnevakt likevel.

Slutt å troll.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mye dårlig trolling her for tiden. 

Anonymkode: b39c3...e6e

Enig. Fullstendig talentløst.

Anonymkode: 89acf...ec0

Skrevet

Haha! Han er 11, ikke 5. Han kan fint legge seg selv. Værsåsnill si du troller, og at du ikke skal kaste bort BV sine ressurser på dette her

Anonymkode: adc0f...e7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Idag skulle jeg på kino med en vennine klokken 20,men idag tidlig hadde barnevakten hennes avlyst. Så går hun på kino likevel mens barnet var hjemme alene! Pga litt reisevei så var hun ikke hjemme før klokken var 23! Greit nok at barnet selv ønsket det,men du lar likevel ikke en 11 åring være hjemme alene helt til 23! Til vanlig legger barnet seg 21 på hverdager,mor mener barnet kan legge seg selv til vanlig leggetid. Dette er jo så utrolig uansvarlig av henne! Hadde dere kontaktet barnevernet imorgen?

11-åring?

Gud bedre. Nei, noe avhengig av type sykdom så burde det ikke være problematisk at barnet er hjemme alene med mor tilgjengelig på mobil i de timene 

Anonymkode: 86616...12d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så sant det ikke er noe alvorlig galt med barnet så går det helt fint.
Min datter på 10 med ADHD ville ha klart det der helt fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...