Gå til innhold

Har du et spennende liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du? 

Anonymkode: 2f9a2...89f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 39676...fcf

Skrevet

Ikkje så veldig  , egentlig .

Anonymkode: e5d87...0ab

Skrevet

Ja, jeg har et fantastisk liv. Jeg lever bare én gang og bestemte meg derfor for ikke å kaste bort tida.

Anonymkode: 06a30...3de

Skrevet

Spennende, nei. Bra, ja. 

Anonymkode: 54408...a9a

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, jeg har et fantastisk liv. Jeg lever bare én gang og bestemte meg derfor for ikke å kaste bort tida.

Hva gjør du da med livet ditt? Fortell. Trenger tips.

Anonymkode: ba4e1...d21

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva gjør du da med livet ditt? Fortell. Trenger tips.

Anonymkode: ba4e1...d21

Sluttet å furte da 3 viktige familiemedlemmer døde i ung alder. Skjønte at mine egne små tulleproblemer faktisk betyr null i møte med de store tingene. Derfor la jeg bare vekk frykten, bitterheten, skammen og tristheten. De tingene er unødvendige og gagner meg ikke. Jeg sluttet å gi dem plass i livet mitt. 

Og til alle som sier at det ikke går an å styre hvordan man føler: jo, det er det eneste i verden du virkelig KAN styre. Hva du selv velger å føle. Alt annet er styrt av Skjebnen, Gud, politikerne, lovene, tilfeldighetene og været. Jeg kan ikke gjøre meg selv klok, rik, vakker eller ettertraktet, det er bestemt fra før av Skjebnen. 

Men å gjøre meg selv lykkelig, det kan jeg. Jeg kan stoppe en sykelig tanke i å feste seg. Jeg kan skifte ut tristhet med glede. Og det starter og slutter i mitt eget hode. Det er en bestemmelse jeg selv tar. 

Skrevet

Jeg har et godt liv. Det er det viktigste.

Skrevet

Hva er et spennende liv?

Anonymkode: a5d5c...81e

Gjest NotNaomi
Skrevet

Har kanskje levd et litt for spennende liv til tider. Var veldig fornøyd med ting helt til for tre år siden. Det har skjedd mye de årene også, men lite spennende mtp positive opplevelser. Likevel har jeg lært like mye, om ikke mer når livet ble roligere. Fått mer tid til å tenke og reflektere. Nå blir det nok lite rolig fremover, men er absolutt klar for "ny" tilværelse etter tre ekstremt lite aktive år! Jeg vil gjerne ha spenning, men jeg vil nok at ting blir mer forutsigbart enn hva det var tidligere. 

Skrevet

Nei, livet mitt er definitivt ikke spennende 😅 Noen vil kanskje tro det, da både jeg og mannen har en tendens til å hoppe i prosjekter med begge beina og det ofte skjer mye i livet vårt. Jeg er egentlig en veldig spontan person, men føler også mye ansvar, så dette går jo ikke helt overens. Derfor tar jeg nok det ut på mye rare ideer innimellom. 

Både mannen og jeg har yrker som defineres som noe av det mest kjedelige som eksisterer 😂 Jeg flirer litt for meg selv under vanlig small talk, hva jobber du med? Jeg svarer, de sier «å, så spennende» 

Nei, det er IKKE spennende. Det er praktisk og sikkert. Så fort ungene har flyttet ut skal jeg si opp, pakke sekken og kjøpe en enveisbillett ett eller annet sted. 

Anonymkode: cffa8...213

Skrevet

Ikke spennende i det hele tatt. Men jeg trives

Anonymkode: 5465a...4f4

Skrevet

Ikke spennende i det hele tatt. Jeg er en enkel sjel som ikke trives med for mye spenning. Jeg har en uspennende jobb jeg trives i, og når jeg ikke er opptatt med typiske «mamma-plikter» liker jeg å holde på i hagen, drive med håndarbeid, trene, lese, være med venner eller være på hytta. Jeg er veldig glad i friluftsliv, og er mye på tur - aller helst med ski på beina. Elsker teltturer i fin natur.

Dette er de tingene jeg trenger for å ha et godt liv, og det lar seg ikke kombinere med en hektisk, spennende karriere der jeg må bruke mye tid og energi på jobb utover ordinær arbeidstid. 

Jeg har alltid en plan da, noe jeg strekker meg mot og gleder meg til. Jeg liker å ha en «gulrot» der fremme. Det er gjerne noe så enkelt som en fjelltopp jeg vil gå til eller en telttur på et sted jeg ikke har vært før.

Dette er egentlig noe som er så deilig med å bli «godt voksen». Å ikke hele tiden jage mot det som er in å jage mot (som en stor karriere, tjene masse penger eller å reise på masse turer til utlandet), men å omsider bli godt nok kjent med selv til å vite hva man trenger i livet sitt, uten å bry seg om hvordan man fremstår for andre.

Anonymkode: c5797...209

Skrevet

Jeg er ikke en adrenalinjunky. Så jeg har nok valgt feil yrke med hensyn til det der jeg titt og stadig er utsatt for adrenalinrush. "Dessverre" for meg selv er jeg god i jobben og blir nok derfor aldri å slutte. Men jeg lever særdeles rolig på privaten. Ikke mye reising eller "spennende" som skjer. Spenning nok for meg på privaten er om fiske napper eller ei 🙂 liker ikke å ta noen som helst risiko.

Anonymkode: 7ed0c...d17

Skrevet

Livet mitt er ikke spennende, er nok grunnet flere kroniske sykdommer. Men livet mitt er bra.

Anonymkode: 1fe1f...b1d

Skrevet

Ikke noe spennende liv, men jeg stortrives. 
Hadde vel egentlig veldig mange spennende år når ungene var små,men nå er jeg veldigfornøyd med ett ganske kjedelig liv som mange vil kalle det. 

Anonymkode: f4c6e...c30

Skrevet
12 hours ago, Anonym bruker said:

Hva gjør du? 

Anonymkode: 2f9a2...89f

Nei,men er LYKKELIG :) det er viktigere :)

Anonymkode: c5cdb...874

Skrevet

Ja! Det har jeg absolutt!

Skrevet

Ja! Har sex med en gift mann å det er ganske spennende og opphissende. Å aldri vite om vi blir tatt på fersken,liker det! Det gjør bare sexen mye mer intens og spennende :D

Anonymkode: 53a33...950

Skrevet

Ja, det vil jeg si. Mangel på adrenalinkick kanskje, men likevel mye spontanitet og mange uortodokse valg gjør tilværelsen spennende og på mange måter annerledes det A4-livet mange på min alder velger seg. 

Skrevet

Nei, egentlig ikke, og det er jeg faktisk glad for. Jeg trives ikke så godt med spenning, action og uforutsigbarhet, men liker å ha trygghet, rutiner og forutsigbarhet. Det kommer kanskje av barndommen, men uansett så er det slik jeg er.

Anonymkode: 86cf3...670

Skrevet

Nei, hva skal man si? Jeg lever for å overleve. Har mistet mann og barn til døden, er alvorlig sjuk, opplevd omsorgssvikt hele livet, lever under fattigdomsgrensa og jeg kan godt fortsette. Hva ille har du opplevd? 

Anonymkode: 41c3a...599

Skrevet

De fleste har vel ett helt gjennomsnittlig liv. Gjennomsnittlig spennende liv. 

Hvorfor bryr vi oss så mye om hva andre gjør? 

Jeg er alvorlig trafikkskadd, siden jeg var ungdom. Hver dag er en kamp. På en god dag orker jeg å dusje. På en god dag orker jeg å gå en liten tur. Har ikke ork til venner. Hvis jeg drar på en konsert annet hvert år, blir jeg fryktelig dårlig. Men gjør noen sosiale ting i året, det gir meg masse. 

Jeg er god på å finne glede i de små ting. Gjøre det beste ut av det. 

Å gå på kino en gang i blant er spennende nok for meg. 

Jeg trives med det livet jeg har. 

Friske folk kan ikke prise seg lykkelig for å kunne gjøre ting. Men prøv å være fornøyd. Prøv å utfordre deg selv. Gjør ting som gjør deg glad. 

Og vær glad på andres vegne. 

Anonymkode: 673dd...9cb

Skrevet

I utgangspunktet ikke. Jeg er ung ufør, og liker det rolige og trygge. Men spennende er vel et definisjonsspørsmål? Jeg tenker at livet blir litt som man gjør det til. Jeg liker opplevelser, så da går jeg på konserter, teater og reiser til plasser jeg ikke har vært før. For å nevne noe. Jeg liker å teste ut ny mat, som jeg enten nyter på en restaurant jeg ikke har vært på før, eller jeg lager den hjemme - enten med samboer eller venninner. Det er så gøy å mestre, så jeg liker å dyrke mestringsfølelsen med nye ting. Har heldigvis gode venner og fantastisk familie, og jeg har en hobby som er både sosial og spennende. 

Altså, spennende kan være så mangt. Jeg er langt fra noen adrenalinjunkie, så jeg henter spenningen i andre ting. Spenning kan være å lese en bok man egentlig ikke trodde man skulle like, men så er det den beste boken du har lest i år. Å bare prøve noe nytt - og gjerne uforutsigbart. 

Anonymkode: 6205b...6aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...