Gå til innhold

Hva tenker dere når en person

Anbefalte innlegg

Skrevet

hermer og kopierer deg stadig mer? Først så tenkte jeg at det var tilfeldigheter, men det blir stadig flere eksempler og det begynner å føles litt...rart...

Hun kommer stadig oftere i like eller nesten like klær som meg, kjøper jeg noe nytt så har hun det samme uka etter. Hun har til og med kjøpt samme neglelakk farge som jeg hadde (en ganske uvanlig farge), klippet seg nettopp i samme frisyre, kjøpt samme sandaler som meg. Vi er ikke venninner, har kun en profesjonell relasjon. Jeg brydde meg ikke i starten, men nå synes jeg det begynner det å bli litt spesielt. 

Anonymkode: 58095...793

Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Det kan være litt creepy om noen på den måten "stjeler" identiteten din. At hun kopierer neglelakk og sko..vel, det hadde jeg ikke tenkt så mye over. Så spørs det hvor unik stilen din er, om du følger trender og moter. Det blir også mye verre om de starter å kopiere deg på andre måter, som i hva du liker og mener om ting, musikksmak osv. Så det er nyanser. 

Hyggelig er det jo ikke uansett syns jeg. Men hvor dramatisk det er, er et vurderingsspørsmål. Vet om personer med svak identitetsfølelse som lar seg påvirke i ganske alvorlig grad etter som hvilken posisjon den andre har. Da er det ganske alvorlig, for det blir jo mennesker uten særlig substans. 

Endret av NotNaomi
Skrevet

Det kan jo hende hun tilfeldigvis har akkurat samme smak som deg da?

Anonymkode: c6f5a...eeb

Skrevet

En tidligere venninne av meg opplevde dette. En annen kvinne begynte på akkurat samme måten som du beskriver. Så begynte denne å forsøke å ødelegge vennskapet mellom meg og min venninne. Akkurat det lyktes hun forsåvidt med. Jeg og alle andre la merke til både den kopieringen. Jeg sa til min venninne at den andre måtte være bifil/lesbisk og sjalu på vårt vennskap, at jeg foretrakk å ikke møtes alle sammen, men ville fortsette vennskapet vi hadde. Hun blånektet og påstod at den andre ikke kopierte henne, og selvfølgelig var ikke den andre lesbisk eller bifil og forelsket i henne.

Jeg orket ikke intrigene hun som kopierte min venninne stelte i stand, og min venninne mente jeg måtte være syk som diktet opp historier om hun andre (at alle andre også så det samme, det spilte ingen rolle). Vårt vennskap røk. Spol raskt fremover - den andre kom ut av skapet som lesbisk...

Der var det akkurat det samme. Min venninne kjøpte en rød skjorte - den andre dukket opp to dager etterpå i en kopi i samme farge. Min venninne kjøpte en bukse, den andre kjøpte samme. Min venninne kjøpte en veldig spesiell veske, den andre dukket en uke eller to opp med samme. Ny genser - samme skaffet den andre seg. Neglelakk i spesiell farge - jepp, den andre dukket opp med det samme. Hårlengde, samme (og den andre et hår som ikke kledde den lengden, men samme skulle det være). Vinterjakke - tro kopi. Lue - ops, samme der også. Skjerf - oj, vi har visst likt. Det var rett og slett sykelig.

Senere fikk jeg vite at den andre også var psykopat og var kjent for å manipulere, lyve og skape splid de fleste steder hun var, enten det var privat eller på jobb.

Jeg hadde holdt litt avstand om du kan...

Litt av det samme tenker jeg er helt greit, moter kjører jo gjerne noenlunde det samme til samme tid, folk kan kle samme farger og kle noenlunde lik stil. Men når det blir konsekvent tro kopiering, da er det noe som skurrer veldig...

Anonymkode: 4bd8f...bb2

Skrevet
NotNaomi skrev (53 minutter siden):

Det kan være litt creepy om noen på den måten "stjeler" identiteten din. At hun kopierer neglelakk og sko..vel, det hadde jeg ikke tenkt så mye over. Så spørs det hvor unik stilen din er, om du følger trender og moter. Det blir også mye verre om de starter å kopiere deg på andre måter, som i hva du liker og mener om ting, musikksmak osv. Så det er nyanser. 

Hyggelig er det jo ikke uansett syns jeg. Men hvor dramatisk det er, er et vurderingsspørsmål. Vet om personer med svak identitetsfølelse som lar seg påvirke i ganske alvorlig grad etter som hvilken posisjon den andre har. Da er det ganske alvorlig, for det blir jo mennesker uten særlig substans. 

Nei, jeg følger overhodet ikke trender, så det gjør det ekstra spesielt. Det ene er til og med et hjemmelaget plagg.

Anonymkode: 58095...793

Skrevet

Hun vil drepe deg. Bare se «Enslig ung kvinne søker», så får du se.

Anonymkode: 88e1c...f73

Skrevet

Eg tenke at det er ein svært usikker person som gjer slikt. 

Anonymkode: 2ff8c...2b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...