Gå til innhold

Gjeldssanering og barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnefar sliter heftig økonomisk. Han betaler ikke barnebidrag. Nå skal han vurderes for gjeldssanering. Vil evt barnebidrag påvirke gjeldssaneringen? Jeg burde krevd barnebidrag for lenge siden, men har syntes så synd på ham. Hva skjer hvis jeg krever det nå?

Anonymkode: 7bdae...805

Skrevet

Barnebidrag påvirker ikke hans økonomi om han får saneringen godkjent, det påvirker hvor mye kreditorene får.

Det å forsørge egne barn blir prioritert foran gjeld.

Dvs at han får penger til livsopphold, du får bidrag, og resten fordeles på kreditorene i 5 år.

Jeg ville helt klart søkt om bidrag.

Anonymkode: ecc66...585

Skrevet

Du bør søke så raskt som mulig.

Her har far til barna hatt gjeldsordning, men bidrag har jeg fått hver måned. Men jeg måtte ta det gjennom nav for lenge siden, da han ikke ville betale bidrag. Han tjener 1 mill i året, men har bare overhodet ikke styring på penger, og eier ingenting. Jeg som tjener en tredjedel, eier min egen bolig, og da eier banken kun 25% av den, og bil uten lån på.

Anonymkode: 70062...718

Skrevet

Barnebidrag har heldigvis høy prioritering så du vil nok få pengene likevel.

Anonymkode: 51b8f...f03

Skrevet

Du må ta bidraget gjennom NAV, da vil du få pengene uavhengig om han kan betale eller ikke.

Anonymkode: b92a3...21a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du bør søke så raskt som mulig.

Her har far til barna hatt gjeldsordning, men bidrag har jeg fått hver måned. Men jeg måtte ta det gjennom nav for lenge siden, da han ikke ville betale bidrag. Han tjener 1 mill i året, men har bare overhodet ikke styring på penger, og eier ingenting. Jeg som tjener en tredjedel, eier min egen bolig, og da eier banken kun 25% av den, og bil uten lån på.

Anonymkode: 70062...718

Takk!

Det høres ut som vi er i samme situasjon. Jeg vet jeg har vært dumsnill, men nå er det nok. 
Jeg er 50% ufør, bor i eget hus og jobber hardt for å få endene til å møtes. 

Skrevet

Om han får gjelssanering er det i alle fall ingen vits i å la være å kreve bidrag fordi du synes synd på ham, for han vil sitte igjen med like mye uansett.

Anonymkode: a3cca...0a8

Skrevet
On 8/27/2022 at 10:06 AM, Anonym bruker said:

Barnefar sliter heftig økonomisk. Han betaler ikke barnebidrag. Nå skal han vurderes for gjeldssanering. Vil evt barnebidrag påvirke gjeldssaneringen? Jeg burde krevd barnebidrag for lenge siden, men har syntes så synd på ham. Hva skjer hvis jeg krever det nå?

tenker at sliter han så ille økonomisk bør han slippe og betale det

Anonymkode: 8baf5...2ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...