Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Strømmen er så dyr og det er ikke mange fordeler med El bil lengre...? Eller? Slitsomt med den landingen? Anonymkode: bc458...e03
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Elbil uten tvil!! Vi har kjørt Europa rundt med vår i sommer. Fantastisk bil. Lader kjapt og går langt. Kunne ikke vært mer fornøyd. Anonymkode: 3b5f6...c91
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Strømmen er så dyr og det er ikke mange fordeler med El bil lengre...? Eller? Slitsomt med den landingen? Anonymkode: bc458...e03 Det må uansett være billigere å lade en elbil enn å fylle en dieseltank vel? Anonymkode: 7ec4f...a0f
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Ja, strømmen er dyr, men det er også drivstoff og når man kjøper noe som skal vare en stund må man tenke langsiktig. Forresten, vi gikk fra diesel til EL i mars, det vi bruker på strøm til bilen i dag med dagens strømpriser er det halve av hva vi brukte på diesel i begynnelsen av året Anonymkode: 2092f...a71
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Etter 8 år er batteriet utkjørt. Det er da omtrent like dyrt å kjøpe et nytt batteri som en ny el-bil. Hva gjør alle de "miljøbevisste" rike Nordmennene da min tro? Jeg er spent.... Det er grusomt å tenke på det enorme berget av kondemnerte elbiler når alle disse "samvittihetsfulle" Normennene kjøper seg nye el-biler. Hvorfor problematiseres dette overhodet ikke?????? Jeg gremmes Anonymkode: 4474e...421
It's all about me Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Etter 8 år er batteriet utkjørt. Det er da omtrent like dyrt å kjøpe et nytt batteri som en ny el-bil. Hva gjør alle de "miljøbevisste" rike Nordmennene da min tro? Jeg er spent.... Det er grusomt å tenke på det enorme berget av kondemnerte elbiler når alle disse "samvittihetsfulle" Normennene kjøper seg nye el-biler. Hvorfor problematiseres dette overhodet ikke?????? Jeg gremmes Anonymkode: 4474e...421 At ikke dere el-motstandere kan sjekke fakta før dere slenger rundt gjettninger som ble funnet på da elbilen kom. Batteriet er ikke 100% etter åtte år, men det er langt fra utkjørt. Fossilbiler blir også slitt i løpet av åtte år vet du. Jada du har kanskje hørt om en som måtte skifte batteriet. Jeg har hørt om flere som har måttet skifte hele motoren på sine fossilbiler, det betyr ikke at alle mottorer er utkjørte ettet lik tid.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2022 #7 Skrevet 27. august 2022 Jeg går mot strømmen. Jeg Eide to teslaer først s så x. Jeg elsket elsket Teslaene mine. Men jeg går nok tilbake til diesel. Er mye billige biler om dagen, og kjøremønsteret mitt har endret seg veldig mye etter korona. Anonymkode: e0f7d...1a0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2022 #8 Skrevet 27. august 2022 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Jeg går mot strømmen. Jeg Eide to teslaer først s så x. Jeg elsket elsket Teslaene mine. Men jeg går nok tilbake til diesel. Er mye billige biler om dagen, og kjøremønsteret mitt har endret seg veldig mye etter korona. Anonymkode: e0f7d...1a0 Vi er to kjerringer mot strømmen, har også hatt to elbiler, ene var tesla. Solgte den nå etter snart to år, fikk omtrent samme prisen som da vi kjøpte den 🤩 Flyttet for kort tid siden og kan gå til jobb, fyller tanken på bensinbilen med 1,5-2 mnd mellomrom. Nå har vi kun den bilen. Anonymkode: 2423a...401
Pils Skrevet 27. august 2022 #9 Skrevet 27. august 2022 Skal mye til at jeg velger elbil.... kjøper jeg noe nå blir det manuell å litt kjørefølse ... ikke battridreven stressless med ratt...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. august 2022 #10 Skrevet 27. august 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det må uansett være billigere å lade en elbil enn å fylle en dieseltank vel? Anonymkode: 7ec4f...a0f Ikke nå lenger😅 Men elbilene er herlige å kjøre, responsive og stille. Anonym bruker skrev (8 timer siden): Etter 8 år er batteriet utkjørt. Det er da omtrent like dyrt å kjøpe et nytt batteri som en ny el-bil. Hva gjør alle de "miljøbevisste" rike Nordmennene da min tro? Jeg er spent.... Det er grusomt å tenke på det enorme berget av kondemnerte elbiler når alle disse "samvittihetsfulle" Normennene kjøper seg nye el-biler. Hvorfor problematiseres dette overhodet ikke?????? Jeg gremmes Anonymkode: 4474e...421 Nei.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2022 #11 Skrevet 27. august 2022 Pils skrev (43 minutter siden): Skal mye til at jeg velger elbil.... kjøper jeg noe nå blir det manuell å litt kjørefølse ... ikke battridreven stressless med ratt... Jeg er i grunn enig. Hater stille biler 😅 Anonymkode: bc458...e03
Anonym bruker Skrevet 27. august 2022 #12 Skrevet 27. august 2022 Kjører du lite så har det ikke så mye å si hva du kjører. Vi har hytte 2,5 timer hjemmefra, og 20/30 min kjøring til jobb. Sparer mye på å ha elbiler. Til og med med dagens strømpriser. Anonymkode: 5634b...ef3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2022 #13 Skrevet 27. august 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Etter 8 år er batteriet utkjørt. Det er da omtrent like dyrt å kjøpe et nytt batteri som en ny el-bil. Hva gjør alle de "miljøbevisste" rike Nordmennene da min tro? Jeg er spent.... Det er grusomt å tenke på det enorme berget av kondemnerte elbiler når alle disse "samvittihetsfulle" Normennene kjøper seg nye el-biler. Hvorfor problematiseres dette overhodet ikke?????? Jeg gremmes Anonymkode: 4474e...421 Var noen som lagde en rapport om hvor miljøvennlig elbiler egentlig var. Det du skriver her var et viktig moment. Elbiler er med miljøfiendtlige i produksjon, og i det øyeblikket dette begynner å veies opp for, etter ca 8 år, må batteriet skiftes og det er batteriet som er verstingen. Men når det er sagt, dette en når de første elbilene kom for en 15-20 år siden, mye har skjedd med teknologien siden, og batteriene varer per i dag mye lenger, og produseres på en mye med miljøvennlig måte. Anonymkode: 2092f...a71
Anonym bruker Skrevet 27. august 2022 #14 Skrevet 27. august 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Etter 8 år er batteriet utkjørt. Det er da omtrent like dyrt å kjøpe et nytt batteri som en ny el-bil. Hva gjør alle de "miljøbevisste" rike Nordmennene da min tro? Jeg er spent.... Det er grusomt å tenke på det enorme berget av kondemnerte elbiler når alle disse "samvittihetsfulle" Normennene kjøper seg nye el-biler. Hvorfor problematiseres dette overhodet ikke?????? Jeg gremmes Anonymkode: 4474e...421 For noe tøys. Ene el bilen vår er 7 år gammel og ved sist sjekk var batterikapasiteten 97%. Anonymkode: 3b5f6...c91
Anonym bruker Skrevet 27. august 2022 #15 Skrevet 27. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vi er to kjerringer mot strømmen, har også hatt to elbiler, ene var tesla. Solgte den nå etter snart to år, fikk omtrent samme prisen som da vi kjøpte den 🤩 Flyttet for kort tid siden og kan gå til jobb, fyller tanken på bensinbilen med 1,5-2 mnd mellomrom. Nå har vi kun den bilen. Anonymkode: 2423a...401 Vi er tre Jeg skal ha diesel igjen etter den jeg har nå. Og jeg hadde også en Tesla før den, samt at vi hadde en liten elbil i tillegg. Anonymkode: 7f4bf...159
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. august 2022 #16 Skrevet 27. august 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Var noen som lagde en rapport om hvor miljøvennlig elbiler egentlig var. Det du skriver her var et viktig moment. Elbiler er med miljøfiendtlige i produksjon, og i det øyeblikket dette begynner å veies opp for, etter ca 8 år, må batteriet skiftes og det er batteriet som er verstingen. Men når det er sagt, dette en når de første elbilene kom for en 15-20 år siden, mye har skjedd med teknologien siden, og batteriene varer per i dag mye lenger, og produseres på en mye med miljøvennlig måte. Anonymkode: 2092f...a71 Jeg har ikke lest rapporten du nevner. Men det er ihvertfall veldig feil at batteriet må byttes etter åtte år. Ettersom de påstår det og jeg vet det er feil, så har resten av rapporten heller ingen troverdighet.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2022 #17 Skrevet 27. august 2022 Nå skal det vel sies at jeg tror ikke nordmenn har kjøpt el-bil for å være miljøbevisst, er kanskje et fåtall av de, de, inkludert hos har det fordi det er billigere og man har hatt goder som ikke bompenger osv. Anonymkode: 0b6b3...56d
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #18 Skrevet 28. august 2022 Jeg tror at man på sikt vil oppdage at elbil ikke er så miljøvennlig likevel. Anonymkode: d9311...eec
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #19 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Var noen som lagde en rapport om hvor miljøvennlig elbiler egentlig var. Det du skriver her var et viktig moment. Elbiler er med miljøfiendtlige i produksjon, og i det øyeblikket dette begynner å veies opp for, etter ca 8 år, må batteriet skiftes og det er batteriet som er verstingen. Men når det er sagt, dette en når de første elbilene kom for en 15-20 år siden, mye har skjedd med teknologien siden, og batteriene varer per i dag mye lenger, og produseres på en mye med miljøvennlig måte. Anonymkode: 2092f...a71 Tenker du på den tyske rapporten fra noen år tilbake? Den brukes flittig av klimafornektere fremdeles. Rapporten ble skrevet i forbindelse med debatten rundt avvikling av kjernekraft og det tyske markedet. Men den deles mye på sosiale medier, i motsetning til det som kom i etterkant hvor forutsetningene for rapporten ble plukket fra hverandre. Klassisk klimadebatt. Anonymkode: 2423a...401
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #20 Skrevet 28. august 2022 Kjører fossilbil, og kommer nok til å fortsette med det. I min timeplan inngår en del langkjøring, og den gir ikke rom for ladepauser. Det må være ufattelig teit bruk av tid, tenker jeg. Dessuten liker jeg å høre bilmotoren. Anonymkode: 163f0...dc2
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #21 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjører fossilbil, og kommer nok til å fortsette med det. I min timeplan inngår en del langkjøring, og den gir ikke rom for ladepauser. Det må være ufattelig teit bruk av tid, tenker jeg. Dessuten liker jeg å høre bilmotoren. Anonymkode: 163f0...dc2 Er det jeg også tenker Anonymkode: bc458...e03
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. august 2022 #22 Skrevet 28. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kjører fossilbil, og kommer nok til å fortsette med det. I min timeplan inngår en del langkjøring, og den gir ikke rom for ladepauser. Det må være ufattelig teit bruk av tid, tenker jeg. Dessuten liker jeg å høre bilmotoren. Anonymkode: 163f0...dc2 Etter å ha kjørt noen timer passer det meg veldig fint å hanen stopp for å strekke på bena, ta en tur på toalettet og spise litt. Ikke sikkert jeg rekker alt det mens bilen lader, men da kan jeg enten lade lenger enn nødvendig, eller spise i bilen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #23 Skrevet 28. august 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (1 time siden): Etter å ha kjørt noen timer passer det meg veldig fint å hanen stopp for å strekke på bena, ta en tur på toalettet og spise litt. Ikke sikkert jeg rekker alt det mens bilen lader, men da kan jeg enten lade lenger enn nødvendig, eller spise i bilen. Jeg spør sikkert dumt, men hvor lang tid tar det å lade opp en bil? Ser for meg irriterende pauser på 30-40 min? Anonymkode: d9311...eec
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. august 2022 #24 Skrevet 28. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg spør sikkert dumt, men hvor lang tid tar det å lade opp en bil? Ser for meg irriterende pauser på 30-40 min? Anonymkode: d9311...eec Det er ikke et dumt spørsmål, det er nemlig ikke et enkelt svar😅 Det kommer an på hvilken bil du og litt forskjellig. Men på en liten halvtime kan jeg kjøre ca 25-30 mil. Det lader raskest når batteriet er ganske tomt, og senest når du har mye strøm. Endret 28. august 2022 av Den perfekte mor, påan igjen
Anonym bruker Skrevet 28. august 2022 #25 Skrevet 28. august 2022 On 8/27/2022 at 12:02 AM, Anonym bruker said: Strømmen er så dyr og det er ikke mange fordeler med El bil lengre...? Eller? Slitsomt med den landingen? Anonymkode: bc458...e03 Diesel bil, el bil er jo tullete med denne prisen på strømmen Anonymkode: e12ee...10d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå