Gå til innhold

Hva lager dere av kjøttdeig? Hjelp..

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Jeg fikk 5 kilo på døra ista, og alt jeg er god på er biff ala Lindstrøm som jeg lærte i Sverige. Ellers bruker jeg aldri kjøttdeig til noe. Og glem taco, for det hater jeg! 

Så... Jeg søker oppskrifter på hva jeg kan bruke deigen til. Det er svinekjøtt og fin deig. Jeg vet det er kjøttboller og -kaker, og jeg kan gjerne ta oppskrift på det altså. Men jeg et ute etter noe mer.. spenne de. Lasagne er helt utelukket, har fryseren full. 

Jeg vil gjerne ha hjemmesnekrede oppskrifter. Er glad i urter og fløte om det hjelper. Gjerne noe med poteter i en eller annen  form.

Jeg må lage det meste i morgen og søndag. 

Hjelp? 

Endret av NotNaomi
Skrevet

Om du gjerne vil ha noe med poteter så er jo mossakka et godt alternativ 👍 veldig godt med en god salat til.  

Jeg bruker kjøttdeig til taco (som du ikke liker),  mossakka,  hjemmelagde kjøttkaker,  burgere (lager av kjøttdeig,  salt,  pepper,  finhakket rødløk,  grillolje og et egg).  Barna er glad i spaghetti og kjøttdeig med spaghetti saus.  Også godt med loff som du skjærer som en hasselbackpotet,  smør loffen med smeltet smør med urter du liker,  strø over kjøttdeig,  mais og ost.  Gratineres 10 min i ovnen eller til osten har ønsket farge.  

Anonymkode: f767e...1d5

Skrevet
NotNaomi skrev (14 timer siden):

Jeg fikk 5 kilo på døra ista, og alt jeg er god på er biff ala Lindstrøm som jeg lærte i Sverige. Ellers bruker jeg aldri kjøttdeig til noe. Og glem taco, for det hater jeg! 

Så... Jeg søker oppskrifter på hva jeg kan bruke deigen til. Det er svinekjøtt og fin deig. Jeg vet det er kjøttboller og -kaker, og jeg kan gjerne ta oppskrift på det altså. Men jeg et ute etter noe mer.. spenne de. Lasagne er helt utelukket, har fryseren full. 

Jeg vil gjerne ha hjemmesnekrede oppskrifter. Er glad i urter og fløte om det hjelper. Gjerne noe med poteter i en eller annen  form.

Jeg må lage det meste i morgen og søndag. 

Hjelp? 

Hva har dette med corona å gjøre??

Anonymkode: 6cd3b...f7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...