Gå til innhold

Bryr du deg om at du sårer noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller tenker du de fortjener det? 

Anonymkode: 9f455...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det. Det er ingen god opplevelse å vite at jeg har såret noen.

Anonymkode: 72fb8...ba0

Skrevet

selvsagt. Jeg sårer ikke engang de som fortjener det 

Anonymkode: 3a437...ad7

Skrevet

Jeg sårer aldri noen med vilje. Og selvfølgelig bryr jeg meg hvis jeg skulle såre noen. Men da må jeg jo vite om det. Folk er forskjellig, noen tolker og overtenker alt. Og da kan det jo fort skje at en blir såret eller fornærmet uten at motparten mente noe galt.

Anonymkode: 98bb7...7f7

Skrevet

Jeg har blitt langt mer bevisst det med alder og erfaring. Livet har slått meg hard i bakhodet noen ganger og det har gjort meg mer bevisst på hva jeg formilder. Før var livet mye mer svart/hvitt. Kanskje noe av det viktigste jeg har lært, som den problemløseren jeg har vokst opp med å være, det er ikke alltid nødvendig å lete frem ett forlag til løsning. Av og til trenger man kun å få en anerkjennelse, ja, jeg ser at du sliter og jeg forstår at du kjenner på at dette er vanskelig. For det ER tøft. 

Anonymkode: 0362f...e4e

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Det kommer helt an på. Ingen mennesker liker å såre noen hvis de kan unngå det. Det sier seg selv. Hvis du ikke er skada som i å være narsissist eller psykopat.  Men, det fins såklart unntak.

Alle snakker jo så høyt om karma og hevn. Da vil du selvfølgelig såre som i dets navn. 

Det er jo ikke noe enkelt svar på dette. Det sier seg selv..

Endret av NotNaomi
Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)

Jeg syns forresten at spørsmålet var umodent uten kontekst. 

Endret av NotNaomi
Skrevet
NotNaomi skrev (6 minutter siden):

Jeg syns forresten at spørsmålet var umodent uten kontekst. 

Hvordan da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Eller tenker du de fortjener det? 

Jeg sårer aldri noen. 

Anonymkode: e20da...9bb

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan da? 

Det går jo ikke an å spørre om du liker å såre noen uten kontekst! Hvis noen såret ungene mine, så ville jeg jo såret dem om jeg kunne. Til og med den teite eksen min ville jeg forsvart i så måte! 

Men så et det dillemaet med hevn da. Dette blir komplisert, for jeg misliker hevn. Så ikke sant? 🙂 jeg må ha en kontekst. 

Skrevet

Tenker i livet og her inne. 

Skrevet

Kommer an på. Noen mennesker blir såret uansett nesten. Kjenner ei som ble såret fordi jeg fortalte henne at hun hadde såret en felles venninne. Det bryr jeg meg ikke om. Hvis jeg feks indirekte hadde kalt noen feit og de ble såret, så hedde jeg lagt meg flat og beklaget. 

Anonymkode: b82bf...298

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nå er det noen virkelig gale mennesker her. Det opplevde jeg ikveld. Heldigvis er jeg ikke den som bryr meg særlig. 

Du kan ikke stole på gærninger på nett. Bare meg og jeg liker deg 😊 men  seriøst. Ta til deg det bra og brenn resten! 

Skrevet

Om jeg sårer noen blir jeg virkelig lei meg. 

Det betyr ikke at jeg aldri setter noen på plass, man må kunne gi beskjed når det kreves. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du gir deg virkelig, VIRKELIG ikke, du? Du nyter å få vondt?

Anonymkode: 866ed...0e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Du gir deg virkelig, VIRKELIG ikke, du? Du nyter å få vondt?

Anonymkode: 866ed...0e6

Hva mener du? 

Synes temaet er interessant og høre hvor bevisst folk er på dette. 

Skrevet

Kommer jo an på hva det er eller situasjonen... 

Anonymkode: d6041...6d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kommer jo an på hva det er eller situasjonen... 

Gi gjerne eks da? 

Skrevet

Jeg tror mange liker det og gjør det bevisst i mange situasjoner. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (8 timer siden):

Om jeg sårer noen blir jeg virkelig lei meg. 

Det betyr ikke at jeg aldri setter noen på plass, man må kunne gi beskjed når det kreves. 

Nei, man MÅ aldri gi beskjed, med mindre det er for å avverge farlige situasjoner. Mennesker som alltid må "sette noen på plass", er utrolig slitsomme. 

Anonymkode: 60bf6...cd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, man MÅ aldri gi beskjed, med mindre det er for å avverge farlige situasjoner. Mennesker som alltid må "sette noen på plass", er utrolig slitsomme. 

Anonymkode: 60bf6...cd8

Jeg sa ikke at jeg alltid gir beskjed, men når det kreves. Det kreves ikke alltid. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Gi gjerne eks da? 

Det er mange som blir såret av konstruktiv kritikk. Folk blir jo krenket av ingenting. Man ser jo det daglig her inne. 

Skrevet

Nei, jeg liker ikke å såre folk. Men hvis folk blir for lett såret, F.eks at de ikke tåler negativ tilbakemelding om de har gjort en dårlig jobb, bryr jeg meg ikke. 

Anonymkode: f03d3...b8e

Skrevet

Det er sjelden jeg sårer noen med vilje, men i noen få tilfeller kan det være folk jeg mener fortjener det. I noen tilfeller er også det at noen blir såret en beklagelig nødvendighet for å få løst et problem.

Anonymkode: 81f47...99a

Skrevet

Både ja og nei. Jeg tar alltid hensyn så godt jeg kan, likevel tar jeg ikke ansvar for andre menneskers følelser. Hvis de blir såret av sin egen tolkning av mine ord eller handlinger, prøver jeg å ikke la det påvirke meg negativt... 

Anonymkode: cc922...f3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...