Gå til innhold

Dere som fryser ostestykker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gulost går fint både på brødskive og på mat etter å ha vært fryst.
Annen type ost har jeg ikke prøvd.

Gulost holder seg lenge over holdbarhetsdato dersom den er vakuumpakket, og lagret i kjøleskap.
Det eneste som skjer med den er at den blir litt skarpere i smaken siden den modnes.
Har selv smakt en vanlig norvegia gulost som hadde blitt lagret, vakuumpakket i kjøleskapet i nesten 3 år over best før datoen

Anonymkode: e5343...ff0

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Gulost går fint både på brødskive og på mat etter å ha vært fryst.
Annen type ost har jeg ikke prøvd.

Gulost holder seg lenge over holdbarhetsdato dersom den er vakuumpakket, og lagret i kjøleskap.
Det eneste som skjer med den er at den blir litt skarpere i smaken siden den modnes.
Har selv smakt en vanlig norvegia gulost som hadde blitt lagret, vakuumpakket i kjøleskapet i nesten 3 år over best før datoen

Anonymkode: e5343...ff0

Ja, de kan ligge lenge i kjøleskapet uåpnet, men det går ikke så mye ost her, så rekker ikke å spise opp et stykke før det blir grønt, så tenkte å fryse halvparten. Hvordan er holdbarheten etter at det har vært fryst?

Hi

Anonymkode: 1a906...0f5

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

All ost går i frys her, både norvegia, brie, camembert, chaumes, div blåmugg... Helt fint etterpå.

Anonymkode: 754d0...63f

Hmm, så man kan fryse myke oster og, kjekt å vite. Nå blir det fryst ost her fremover.

Hi

Ingen problem å fryse. Noen oster kan bli litt mer smulete synes jeg, men ikke verre enn at ostehøvel fungerer. 

Men hvordan oppbevarer du den i kjøleskapet? Osten fikk både hvite fuktflekker og av og til mugg før, da vi brukte plastpose. Nå som vi har gått over til easycheese har det ikke skjedd. Ikke engang med osten vi glemte i kjøleskapet på hytta. Den stod der i ukevis før vi kom tilbake. Like fin. 

Anonymkode: be82c...df9

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ingen problem å fryse. Noen oster kan bli litt mer smulete synes jeg, men ikke verre enn at ostehøvel fungerer. 

Men hvordan oppbevarer du den i kjøleskapet? Osten fikk både hvite fuktflekker og av og til mugg før, da vi brukte plastpose. Nå som vi har gått over til easycheese har det ikke skjedd. Ikke engang med osten vi glemte i kjøleskapet på hytta. Den stod der i ukevis før vi kom tilbake. Like fin. 

Den ligger i plastpose kremt :rodmer: Nå måtte jeg google easycheese, for det har jeg ikke hørt om. Bare for å finne ut at mamma har en sånn som hun ikke bruker, hun liker den ikke. Tror jeg skal på låna gitt 😁 Takk for easycheesetips 😊

Hi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Den ligger i plastpose kremt :rodmer: Nå måtte jeg google easycheese, for det har jeg ikke hørt om. Bare for å finne ut at mamma har en sånn som hun ikke bruker, hun liker den ikke. Tror jeg skal på låna gitt 😁 Takk for easycheesetips 😊

Hi

Bare hyggelig. Verdt et forsøk i hvert fall, før du begynner med deling og frysing av ost😆

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi kjøper alltid hvitost på tilbud, og river den osten vi skal fryse. Bruker det til pizza, taco etc. Osten vi bruker som pålegg fryser vi ikke, for konsistensen blir så annerledes.

Anonymkode: 18234...b79

Det var det jeg tenkte at kanskje konsistensen ble litt annerledes.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...