Gå til innhold

Er det innafor å invitere til konfirmasjon på Facebook?

Anbefalte innlegg

Skrevet
TinaK 1990 skrev (17 minutter siden):

Hva slags svar er det? Så 15 åringen kan ikke få en fin feiring fordi gjestene ble invitert via en fb gruppe eller lignende??

Hvis man ikke har råd til PORTO, hvordan skal man da betale for mat, gaver, klær, kaker osv. ikke vits å ruinere seg for en konfirmasjon. 

Anonymkode: dbacb...cd2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis man ikke har råd til PORTO, hvordan skal man da betale for mat, gaver, klær, kaker osv. ikke vits å ruinere seg for en konfirmasjon. 

Temmelig firkanta eller? Kanskje hi faktisk har stram økonomi og vil spare der man kan spare? Og kaker hjelper folk til osv.

Hadde jeg blitt invitert til konfirmasjon enten i posten, mail, FB mm… hadde virkelig ikke tenkt noe annet at jeg er glad jeg får være med å gjøre dagen fin for konfirmanten. 

Anonymkode: 1f032...bb9

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke sånn at porto velter budsjettet, meningitt med at set er stramt, så kan det bli mer romslig om jeg sparer på porto.

Det er ingen gamle tanter. Eldste inviterte vil være 69 år og er ekstremt aktiv på sosiale medier. Alle invitasjoner som må sendes vil bli 35-40 stk 

Anonymkode: c961a...a63

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke sånn at porto velter budsjettet, meningitt med at set er stramt, så kan det bli mer romslig om jeg sparer på porto.

Det er ingen gamle tanter. Eldste inviterte vil være 69 år og er ekstremt aktiv på sosiale medier. Alle invitasjoner som må sendes vil bli 35-40 stk 

40 å sende?? Kun enslige som kommer eller ekstremt mange gjester? Ingen i nærheten?? Vi blir 35 gjester og jeg har sendt 5-6 maks. Resten deles ut. Og mange er jo jo hele familier så da er det 1 pr familie. 

Skrevet

40 å sende?? Kun enslige som kommer eller ekstremt mange gjester? Ingen i nærheten?? Vi blir 35 gjester og jeg har sendt 5-6 maks. Resten deles ut. Og mange er jo jo hele familier så da er det 1 pr familie. 

Nesten bare enslige ja. Og de fleste bor langt nok unna til at det er billigere med porto enn å reise og levere. De fleste bor 2-20 timer unna

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nesten bare enslige ja. Og de fleste bor langt nok unna til at det er billigere med porto enn å reise og levere. De fleste bor 2-20 timer unna

Dere har 30-40 husstander å invitere? Da skjønner jeg at det kan bli mye i porto. 

Anonymkode: 5a603...452

Skrevet

Selvfølgelig kan du det!  Praktisk og miljøvennlig og informativt, ikke minst praktisk både å sende og motta. Den siste konfirmasjonen vi var i ble vi invitert til via en Facebook-gruppe. Veldig praktisk og hyggelig. Der fikk vi all informasjonen som vi trengte, god veiforklaring til lokalet, råd om bekledning, litt om hva vi kunne forvente mm. Og var det noe vi lurte på, så spurte vi der. Og konfirmasjonen ble både høytidelig, rørende og veldig hyggelig !

Anonymkode: 2449e...9cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dere har 30-40 husstander å invitere? Da skjønner jeg at det kan bli mye i porto. 

Ja, det er kun nærmeste familie som er familier, men de bor også et stykke unna. Har fått låne bunad og har lokale til kun 1000kr, maten lager jeg selv. Handler i Sverige 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er kun nærmeste familie som er familier, men de bor også et stykke unna. Har fått låne bunad og har lokale til kun 1000kr, maten lager jeg selv. Handler i Sverige 

Hvor mange, og hvor ‘langt’ ut i slekten inviterer dere? Jeg spør fordi jeg lurer siden vi kun inviterte besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn. Men jeg vet at det er forskjellige tradisjoner rundt i landet.  

Skrevet

Jeg må ærlig si at vi sendte ikke innbydelse. Vi bare sa det. Må tilføye at det er liten familie. 

Anonymkode: c5253...b19

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvor mange, og hvor ‘langt’ ut i slekten inviterer dere? Jeg spør fordi jeg lurer siden vi kun inviterte besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn. Men jeg vet at det er forskjellige tradisjoner rundt i landet.  

Nettopp! Det er forskjellige tradisjoner og forskjellige familier. Vi inviterte tanter, onkler, søskenbarn, besteforeldre og oldemor da første ble konfirmert. Men da det var neste konfirmasjon, var dessverre to besteforeldre og oldemor borte, så da inviterte vi  grandtante og grandonkel onkel som vi hadde nær kontakt med også. 

Anonymkode: 2449e...9cb

Skrevet

Selvfølgelig. Er jo bare å sende kort/papir ut til de som ikke er på face

Anonymkode: cc082...a50

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Foreldre, søsken med følge, besteforeldre, steforeldre, stebesteforeldre, tanter, stetanter, onkler, steonkler, foreldres tanter/onkler, noen av foreldres søskenbarn som også er venner, nære venner av foreldre, verger til barnet, noen få tremenninger av barnet

Skrevet

Selvfølgelig. Er jo bare å sende kort/papir ut til de som ikke er på face

Anonymkode: cc082...a50

Alle er på Facebook 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Foreldre, søsken med følge, besteforeldre, steforeldre, stebesteforeldre, tanter, stetanter, onkler, steonkler, foreldres tanter/onkler, noen av foreldres søskenbarn som også er venner, nære venner av foreldre, verger til barnet, noen få tremenninger av barnet

Verger??

Anonymkode: 86a36...66d

Skrevet

Verger??

I stedet for fadder da barna ikke er døpt

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

I stedet for fadder da barna ikke er døpt

Men hæ? Vet du hva en verge med vergemål innebærer?

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Men hæ? Vet du hva en verge med vergemål innebærer?

Ja, men det er en annen type verge

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ok, blir sikkert en fin fest. Men om økonomien er så trang at 7-800 kr i porto kan velte budsjettet så hadde det kanskje vært greit å begrense gjestelisten litt?

Skrevet

Ok, blir sikkert en fin fest. Men om økonomien er så trang at 7-800 kr i porto kan velte budsjettet så hadde det kanskje vært greit å begrense gjestelisten litt?

Som sagt velter det ikke budsjettet, men det åpner for et romsligere budsjett på andre ting. Alle budsjettene er stramme, og tenkte legge litt mer i noe som er viktigere enn måten man blir invitert på

Skrevet

Som sagt velter det ikke budsjettet, men det åpner for et romsligere budsjett på andre ting. Alle budsjettene er stramme, og tenkte legge litt mer i noe som er viktigere enn måten man blir invitert på

Ok, da har du bestemt deg? Det går sikkert fint, det er jo ingen stor sak hvordan man blir invitert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok, da har du bestemt deg? Det går sikkert fint, det er jo ingen stor sak hvordan man blir invitert. 

Nja. Jeg hadde delvis bestemt meg før jeg laget innlegget. Jeg ser jo også at alle som argumenterer mot bruker egne ønsker som årsak. Det har jo ikke noe å si for konfirmanten. Og så koster det litt å lage invitasjoner også. Ark og printing (da med farge, og jeg har ikke printer, og man printer ikke privat på jobb). Pluss porto. Tenkte å legge det jeg ikke bruker i budsjettet for takkekort så de blir skikkelige. Det er jo det folk tar vare på, og da er det fint om det ikke er et bilde på et A4 ark med tekst, men et skikkelig bilde og kort

Skrevet
On 8/26/2022 at 4:22 PM, Anonym bruker said:

Når alle som skal inviteres er der? Har ikke all verden av penger, så dette vil spare meg for 35-40 porto for å sende dem.

Eller blir det teit?

er kanskje ikke teit,men det er veldig upersonlig, noe jeg selv ikke hadde gjort

Anonymkode: 42cbb...a5b

Skrevet

Jeg og min mann er på Facebook, men bruker det ikke. Vi holdt på å gå glipp av en 50-årsdag der de bare inviterte på Facebook. Bursdagsbarnet ringte oss en uke før og lurte på om vi kunne si om vi kom eller ikke.

Hvis du vet at alle får det med seg så er det vel greit. Jeg hadde ikke reagert på en digital invitasjon og særlig ikke om jeg visste at økonomien var stram.

Anonymkode: a2ee0...641

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...