Gå til innhold

Er det innafor å invitere til konfirmasjon på Facebook?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Når alle som skal inviteres er der? Har ikke all verden av penger, så dette vil spare meg for 35-40 porto for å sende dem.

Eller blir det teit?

Anonymkode: c961a...a63

Klart du kan!

Anonymkode: 91cec...228

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Når alle som skal inviteres er der? Har ikke all verden av penger, så dette vil spare meg for 35-40 porto for å sende dem.

Eller blir det teit?

Anonymkode: c961a...a63

Det kan du vel!  😁Lag en gruppe og inviter 😊 smart! Har blitt invitert i navnefest via face. Går fint det. 😊😊Send heller ut et fint takkekort etterhvert. 

Anonymkode: 8655c...ae8

Dåp, konfirmasjon og bryllup er for høytidelige merkedager til at man innbyr på face.

Porto er dyrt, men hvor mange innbydelser skal du egentlig sende med posten? Noen kan du kanskje legge i postkassen selv, om de bor nært nok. 

Anonymkode: 5a603...452

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Dåp, konfirmasjon og bryllup er for høytidelige merkedager til at man innbyr på face.

Porto er dyrt, men hvor mange innbydelser skal du egentlig sende med posten? Noen kan du kanskje legge i postkassen selv, om de bor nært nok. 

Anonymkode: 5a603...452

Dette👆

Anonymkode: e2a3b...35e

Det eneste jeg har fått utskriven invitasjoner til, er bryllup. Alle konfirmasjoner, dåper o.l. har komt som mld på messenger. Går helt fint. Den går rett i bosset etter jeg har notert tid og sted. Men kanskje ha noen utskrivne til besteforeldre o.l. Syntes det er mye viktigere med et skikkelig takkekort. 

Anonymkode: 64feb...61c

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg synes ikke det egentlig.

Anonymkode: 58a17...f12

Men hvis du gjør det, så pass på at alle får det med seg, at de faktisk er aktive der. Jeg fikk invitasjon til noe annet der, jeg har profil men er ikke aktiv, så jeg så det ikke før fristen for å svare var ute.

Anonymkode: 58a17...f12

Jeg ville heller ha sendt på e-post. Da kan du vedlegge et ordentlig digitalt invitasjonskort. Send i posten til den eldre garde.  Da slipper du det useriøse preget som facebook gir. (Jeg går på max 1/4 av festene jeg blir invitert til på Facebook. Ikke alltid jeg svarer en gang, en  Facebook-invitasjon signaliserer at det er uforpliktende og "åpent hus". 

Anonymkode: 587a6...7b7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville heller ha sendt på e-post. Da kan du vedlegge et ordentlig digitalt invitasjonskort. Send i posten til den eldre garde.  Da slipper du det useriøse preget som facebook gir. (Jeg går på max 1/4 av festene jeg blir invitert til på Facebook. Ikke alltid jeg svarer en gang, en  Facebook-invitasjon signaliserer at det er uforpliktende og "åpent hus". 

Anonymkode: 587a6...7b7

Spennende betraktning! Jeg inviterer helst via FB hjem til oss, da som arrangement, og det er alltid en lukket gruppe, altså ikke noe åpent hus. Jeg synes rett og slett det er enklest sånn fordi da svarer folk om de kommer eller ei, og man kan i kommentarfeltet spørre om/svarer på ting som er relevant. Men uformelt er det, er som oftest snakk om middag med venninner, bursdagsfest ol.

HI: Jeg er nok enig med de fleste andre her på tråden om at jeg nok ville sendt ut innbydelser på papir, spesielt til de eldre. Da vi inviterte til konfirmasjon i mai, sendte vi ut innbydelser i slutten av januar og ba om svar ca. en måned før selve dagen, men majoriteten av innbydelsene la vi enten i postkassen hvis vi var i nærheten, eller ga rett i hånden hvis vi møttes. Det var bare 4 stykker vi sendte fordi de gikk til andre steder i landet. Det ble altså ikke så dyrt.

Anonymkode: 94d73...7af

Husk at det holder med en innbydelse pr familie. Er det 30 gjester sender man ikke 30 innbydelser...

Så kan jo en del leveres i postkassa uten porto.

De få som bor så langt unna at du faktisk må sende hadde jeg sendt til.

Ville aldri brukt facebook til konfirmasjon.

Anonymkode: c7ffd...d1f

Du kan godt opprette et arrangement på Facebook for kommunikasjonens skyld, men akkurat konfirmasjon (og bryllup) mener jeg det bør sendes ekte invitasjon til.

Jeg sendte mld til de som bor langt unna såfort vi fikk vite datoen slik at de kunne holde av helgen. Noen mnd før sendte jeg invitasjonen i posten. Da var tid, dato og hvor vi skulle være med. De nære snakket jeg med før de fikk invitssjonen både i post eller hånd. Jeg syns selv det er hyggelig å få slikt på papir, henge den opp på kjøleskapet osv. 

Ungene fikk invitasjon til farens bryllup på gruppechat på facebook, det syns de ikke noe om. Slike invitasjoner skal komme i postkasse, i papir syns de også. 

Anonymkode: f8cf5...0c1

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei det syns jeg virkelig ikke! Hvis det er så lite penger så bør du vurdere hele konfirmasjonen. 

Anonymkode: dbacb...cd2

Hva slags svar er det? Så 15 åringen kan ikke få en fin feiring fordi gjestene ble invitert via en fb gruppe eller lignende??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...