Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #1 Skrevet 26. august 2022 Min PMS har alltid vært ganske ille, men etter jeg bikket 36-37 år har den blitt skikkelig fæl. En ting er dårlig søvn, hodepine osv., men humørsvingningene er store. Eller svingninger, jeg blir rett og slett skikkelig nedenfor, gråter helt uten grunn og føler at livet ikke er verd å leve omtrent, og er som en udetonert bombe. Høres dette kjent ut? I så fall så er det mulig at du kan få hjelp. Legen min skrev ut Cipralex til meg, en medisin mot depresjon, og virkningen er rett og slett utrolig. Jeg tar det kun de 2-3 dagene hver måned som er ille, om morgenen når jeg kjenner at jeg trenger der, og bare en halvtimes tid eller så etterpå letner det. Resten av dagen går jeg rundt og føler meg rolig og tilfreds inni meg, rett og slett. Om det er ekte (jeg tror egentlig det) eller litt placebo vet jeg ikke sikkert, men det funker i hvert fall. Så bare et tips til dere andre som sliter med samme som meg, det kan være dette kan hjelpe deg også. Anonymkode: 43301...7e3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #2 Skrevet 26. august 2022 Min syklus ble mye verre etter fylte 40. Er visst ganske normalt. Jeg fikk også foreslått Cipralex av legen. Mine plager er mer fysisk enn psykisk, så vi ble enige om at jeg skulle prøve cerazette først. Dette har hjulpet meg veldig. Har gått fra å ha migrene 3-4 dager i mnd, til nå å ha hatt 3 anfall på 9 mnd. Så har du plager som henger sammen med menstruasjonsyklusen, så snakk med legen. Det er hjelp å få 🙂 Anonymkode: 41feb...020
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #3 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Min syklus ble mye verre etter fylte 40. Er visst ganske normalt. Jeg fikk også foreslått Cipralex av legen. Mine plager er mer fysisk enn psykisk, så vi ble enige om at jeg skulle prøve cerazette først. Dette har hjulpet meg veldig. Har gått fra å ha migrene 3-4 dager i mnd, til nå å ha hatt 3 anfall på 9 mnd. Så har du plager som henger sammen med menstruasjonsyklusen, så snakk med legen. Det er hjelp å få 🙂 Anonymkode: 41feb...020 Jeg prøvde også cerazette først, men det fikk meg til å miste all sexlyst og bli i kronisk dårlig humør, så det fungerte dessverre ikke hos meg. HI Anonymkode: 43301...7e3
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #4 Skrevet 26. august 2022 Visste ikke at man kan ta cipralex ett par dager i mnd? Interessant. 🤩Den roet ned hodepinen og migrenen også? Jeg har helvetes uke før mens og eggløsning. Sengeliggende 2 uker i mnd. Gikk på cipralex for 12 år siden. Kanskje prøve igjen. Anonymkode: dd82b...198
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #5 Skrevet 26. august 2022 Det er visst normalt med skikkelig forverring for dem som har adhd, gjelder dette for dere? Anonymkode: 73879...34e
Anonym bruker Skrevet 26. august 2022 #6 Skrevet 26. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Visste ikke at man kan ta cipralex ett par dager i mnd? Interessant. 🤩Den roet ned hodepinen og migrenen også? Jeg har helvetes uke før mens og eggløsning. Sengeliggende 2 uker i mnd. Gikk på cipralex for 12 år siden. Kanskje prøve igjen. Anonymkode: dd82b...198 Nei, den tar dessverre ikke hodepinen, i hvert fall ikke på meg. Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er visst normalt med skikkelig forverring for dem som har adhd, gjelder dette for dere? Anonymkode: 73879...34e Nei, jeg er rimelig sikker på at jeg ikke har adhd (har faktisk barn med dette, men symptombildet passer overhodet ikke på meg). HI Anonymkode: 43301...7e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå