Gå til innhold

Dere med barn/ungdommer med mye kviser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere bare de gå rundt med mye kviser, eller gjør dere faktisk noe med det? Jeg klarer ikke helt å forstå foreldre som ikke gjør noe for å bedre barnas situasjon dersom de har mye skjemmende kviser. 

Sønnen min fikk det og da var det rett på å begynne med god (medisinsk) hudpleie - noe som har hjulpet enormt.

Hadde ikke det hjulpet så hadde vi dratt til hudlege. 

Det er jo virkelig ikke gøy for dem å gå rundt med huden full av kviser. 

Anonymkode: 07d6a...ab1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi gjør noe. Skal i gang med Isotretinoin nå snart, må bare vente til sommeren er over. Blir fulgt opp av hudlege. 

Anonymkode: 20f85...836

Skrevet

Det kommer vel an på hvem det er skjemmende for det? Sønnen min har ikke enormt mange kviser. Han er 12 år og har minst en hele tiden. Men han plages ikke av det, så da gjør jeg ikke noe. Jeg gønner ikke på med alt mulig om han ikke ber om det selv. Det er jo noe med å lære dem at det er ok å ha ei kvise eller to uten å løpe for å «redde» utseendet til barna

Anonymkode: 01804...3b8

Skrevet

Hva vet du om det gjøres noe med det eller ei?

Anonymkode: 24ce3...c53

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer vel an på hvem det er skjemmende for det? Sønnen min har ikke enormt mange kviser. Han er 12 år og har minst en hele tiden. Men han plages ikke av det, så da gjør jeg ikke noe. Jeg gønner ikke på med alt mulig om han ikke ber om det selv. Det er jo noe med å lære dem at det er ok å ha ei kvise eller to uten å løpe for å «redde» utseendet til barna

Når ble 1 eller 2 kviser, mye kviser???

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg snakker ikke om å ha en kvise eller to - jeg snakker om de som plages med mye kviser.

Anonymkode: 07d6a...ab1

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Min 15-åring har mye kviser, og om de fortsetter vil de danne arr som aldri vil gå bort. Det er selvsagt forskjell på litt kviser som "alle" ungdommer har og å være skikkelig plaget.

Anonymkode: 20f85...836

Skrevet

Jeg husker når jeg var ungdom.. så hadde jeg mye kviser. Da var det å vaske ansiktet med Clerasil 🫣😂😂 snakk om å gjør situasjonen 10 ganger verre 😆

men ja jeg har 2 jenter som er på 15 og 11. begge har kviser men ikke mye som om det er sjenerenes. Jeg har kjøpt inn ansikts produkter til eldste og hun er ikke plaget slik at hun sjeneres av det. Hun vet at det er en del av ungdomstiden og hormoner.. men hadde selfølgeli gått til legen hvis deg ble mye og sjenerenes og ikke minst store og vonde

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når ble 1 eller 2 kviser, mye kviser???

Når ble minst en 1 eller 2?

Skrevet

16-åringen her burde prøve epiduo,  men han ønsker det ikke selv.  Derfor behandles han med reseptfrie alternativer.  Han er stor nok til å bestemme selv.  

13-åringen har vært svært plaget et par år,  og har prøvd reseptfritt, epiduo og lymecyclin i 4 måneder,  før hun nå går på isotretinoin. Det har hjulpet mye! Det er klart at det er et steg å ta.  Sommeren har vært tilbragt i skyggen med faktor 50, hun har gått på yasminelle siden hun var 12 og må ta blodprøver for å se at leverfunksjon og kolesterol er greie.  

Anonymkode: ee36b...4dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...