Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 Hva er erfaringen? Fikk du eller tenåringen din bivirkninger? Ble dere kvitt kviser? Trenger egentlig å høre «alt». Legen vurderer dette på min 15-åring og vi tar imot det hvis legen mener det. Anonymkode: 1f58f...241
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Det er en super tøff behandling, så tenker 15 åringen din må vite om alle typer bivirkninger. Har kunder som bruker det, og de tørker skikkelig ut i hud og slimhinner, bør bruke kremer og slik som er anbefalt for denne behandlingen. Neseolje, fett lipsyl o.l til lepper, en riktig rens og krem. Passe godt på å beskytte seg mot sol osv osv Skal dere begynne på dette, er det lurt nå på høsten, og ville heller ikke planlagt sydentur før etter kuren Anonymkode: e3c70...bae
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Både jeg og han på 19 år har gått gjennom det for en del år siden. Nå er det 15-åringen sin tur. Vi er klar over bivirkningene, men med meg og eldste kom det lite. Kun litt tørre hender og lepper, og noe stive muskler om morgenen. Satser på at yngste også slipper billig unna. Men det hjelper. Veldig! Jeg har knapt hatt en kvise siden, eldste bare litt og ikke så vonde og dype som tidligere. Anonymkode: 8f9d0...01a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Jeg har brukt det selv som voksen. Gikk på lav dose (20 mg) over et år. Det er visstnok mer vanlig på voksenakne, i motsetning til ungdom, hvor det gjerne er høyere dose over kortere tid. Ble innmari tørr på hud, lepper og slimhinner. Litt magevondt og kvalme, men helt levelig. Litt stive og vonde muskler og ledd i perioder. Effekten har vært helt super i etterkant. Har superfin hud nå. Jeg skulle ønske jeg startet på kuren tidligere. Hvis du klarer å motivere tenåringen din gjennom disse månedene, til tross for bivirkningene er det jammen meg verdt det😊 Anonymkode: a6bd0...141
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 Ville prøvd et a vitamin serum først i kombinasjon med lett daglig eksfoliering som feks. konjac svamp og høyfrekvens maskin. Ta rene leirmasker (pulver du blander selv) noen ganger i uken. Også bruke et C vitamin serum på dagtid. Drikke godt med vann og spise sunn mat. Ellers så kan man ta litt betakaroten kosttilskudd (har vitamin A det også anbefaler den fra Biolife) samt sink og B vitaminer. SÅ MYE man kan gjøre for man går så drastisk til verks å tar en kur med isotretinoin. Ville prøvd det først da den medisinen (som egentlig er høy dosering av a vitamin) har sykt mye negative bivirkninger. Hvis man fokuserer på at kviser er symptomer så er kuren å ta vekk årsak ikke kamuflere ved å lure kroppen. De aller fleste som sliter med kviser viste det seg (i en studie) at også var lave på blant annet vitamin A og sink. Kanskje ikke så rart at isotretinoin virker da? Men man trenger ikke gå så hardt til verks om man gjør de rette endringene. Anonymkode: 74a7b...357
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 https://www.drfuhrman.com/blog/41/preventing-acne-with-diet Anonymkode: 74a7b...357
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Om legen vurderer det ville jeg sagt meg enig. Tok kur selv i starten av 20årene. Skulle ønske jeg ble tatt på alvor som ungdom. Man blir ofte verre før man blir bedre. Jeg fikk ekstremt fett hår. Typ, kunne vaske med zalo flere ganger på rad og fortsatt så håret ut som om det var dynket i vaselin. Unngå sol, unngå graviditet. Kjenner ei som fikk et multihandicapet barn som følge av disse. Det er en grunn til at man kun får hentet ut for én mnd om gangen og at man må vise negativ graviditetstest hver mnd. Man måtte hvertfall det før. Anonymkode: 47fb0...77a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 Alt for mange leger for det alt for lett og jeg hadde aldri tatt imot tilbudet fra en fastlege, kun fra en hudlege jeg stolte på og alt annet var prøvd. Det kan gi varige problemer med blant annet ekstremt tørre øyne. Anonymkode: c1fe9...0d4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 Det fungerte helt glimrende, og jeg hadde ingen andre bivirkninger enn litt tørre lepper. Anonymkode: 622b5...cbb
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #10 Skrevet 25. august 2022 Go for it! Det eneste som virkelig monner. Hjertet mitt blør fordi vi fikk medisinen for sent for min 14-åring. Fastlegen var en slubbert. Kom til god hudlege. Gjorde underverker for huden. Bivirkninger, ja, men de fleste normale tenåringer tåler dette. Sky sol som pesten og smør smør smør tørr hud. Jeg ville ikke nølt. Hun er helt fin nå bortsett fra noen arr. Det verdt det! Lykke til! Anonymkode: 1de4a...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå