Gå til innhold

Hvor mye har dere i matbudsjett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er to voksne og to ungdommer og bruker altfor mye på mat per måned

Anonymkode: ee7fa...396

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er to voksne og en ungdom, vi har et budsjett på 3000 kr pr person, altså 9000 i måneden. 

Anonymkode: 5f97b...93c

Skrevet

Før hadde vi matbudsjett på 9000 , 2 voksne og 2 ungdommer, men etter prisøkning osv så er det mye mer desverre. 

Skrevet

Vi hadde 12.000 med husholdningsartikler osv. da var det det rom til kos, nå har jeg økt det til 15.000. 

Prisene er god natt! Men jeg ønsker å spise god mat, og kjøtt/fisk, og råvarer. Da blir det slik.

2 voksne og 2 barn på 11 og 13. alle trener mye og spiser tilsvarende mye 😂

Anonymkode: 793f8...7ca

Skrevet

Har gått fra 9000 til ca 11000. 2 voksne og 3 småspiste barn/ungdom

Anonymkode: f5e56...f4e

Skrevet

Har gått fra 8000 -9000 i mnd nå. 2 voksne og 3 barn, 11, 13 og 15 år. 
spiser mye halvvegetarisk, med mye sesongens grønnsaker og litt kjøtt/kylling som tilbehør... 

Har poteter i åkeren, og spiser mye selvfisket fisk fra frysen. 

Anonymkode: 0a53a...479

Skrevet

Vi har tre gutter, to av dem tenåringer. De trener daglig (idrettslinja og trening på ettermiddag/kveld), og spiser enorme mengder. Men heldigvis går det mye av f.eks. havregryn, bananer, melk og egg, som ikke er det aller dyreste. Vi voksne er også aktive og glade i god mat. 

Vi ukeshandler for i underkant av 3000. Det blir vel opp mot 12000 i mnd. Pluss litt takeaway av og til, og en del hygieneartikler, sminke, hud, hår, som vi kjøper på nett og normal, så det kommer utenom. 

Anonymkode: f692d...96a

Skrevet

Mellom 16-17.000 for alt son handles på matbutikk, inklusive øl/cider og snus som nok står for en del da mannen snuser en boks for dagen 🙄🙄

Anonymkode: 55143...f24

Skrevet

Økt fra 12 til 15.000

To foreldre, tre tenåringer og en 20 åring.

Anonymkode: df046...615

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Mellom 16-17.000 for alt son handles på matbutikk, inklusive øl/cider og snus som nok står for en del da mannen snuser en boks for dagen 🙄🙄

Hvor mye av den summen er øl/cider og snus, da? Og hvor mange er dere?

Bare nysgjerrig, du trenger ikke svare om du ikke vil. Her er det ingen som røyker eller snuser, og alkoholinntaket vårt er så lavt at det er snakk om noen hundrelapper i året, så jeg aner ikke hva slags summer det er snakk om. 

Skrevet

5-6000 to voksne og 1 barn og 2 tenåringer

Anonymkode: 5205b...0ca

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

5-6000 to voksne og 1 barn og 2 tenåringer

Anonymkode: 5205b...0ca

Hvordan i alle dager er det mulig? 

Anonymkode: 30703...e40

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan i alle dager er det mulig? 

Det er det vel, hvis man velger de billige merkene, aktivt bruker tilbud og boksene med nedsatte varer.

Anonymkode: 86647...ba9

Skrevet

8000, 2 voksne og 3 barn/ungdommer..

Anonymkode: 02e19...69a

Skrevet

Akkurat nå vet jeg faktisk ikke. Vi har nylig gått fra to voksne og fire tenåringer, til bare to tenåringer. Vi pleide å bruke 17-18 000 kr i mnd, så jeg vil gjette at vi nå havner på rundt 11 000 kr i mnd med de forhøyede matprisene. Vi kunne sikkert brukt mindre om vi ville.

Anonymkode: bbea4...4a6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er det vel, hvis man velger de billige merkene, aktivt bruker tilbud og boksene med nedsatte varer.

Anonymkode: 86647...ba9

Det var ikke negativt ment,er bare imponert over hvor flinke noen er til å ha lavt matbudsjett

Skrevet

En voksen og to tenåringer. 5-7000 i mnd

Anonymkode: bae27...e21

Skrevet

En voksen, to på mellomtrinnet og en ungdom +en baby. 6000-7000 kr. 

Anonymkode: 9dd95...a1c

Skrevet

2 voksne, 1 tenåringsgutt og 1 jente på barneskole. Budsjett var på 10.000 i måneden men det klarer vi ikke lengre.

Anonymkode: 6c7bc...8a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvor mye av den summen er øl/cider og snus, da? Og hvor mange er dere?

Bare nysgjerrig, du trenger ikke svare om du ikke vil. Her er det ingen som røyker eller snuser, og alkoholinntaket vårt er så lavt at det er snakk om noen hundrelapper i året, så jeg aner ikke hva slags summer det er snakk om. 

Jeg vet helt ærlig ikke. Snusen er nok 3100 i måneden hvis jeg regner en hundrelapp for boksen daglig. Cider/øl er jo mindre. Det kjøpes nå en 6pk i ny og ne, så den har jeg ikke helt oversikt over. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg vet helt ærlig ikke. Snusen er nok 3100 i måneden hvis jeg regner en hundrelapp for boksen daglig. Cider/øl er jo mindre. Det kjøpes nå en 6pk i ny og ne, så den har jeg ikke helt oversikt over. 

Det bli jo nesten 40 000 kr i snus pr år 😳 Har han noen gang reknet på hvor mye det koster? 

Anonymkode: 59783...fd2

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Det bli jo nesten 40 000 kr i snus pr år 😳 Har han noen gang reknet på hvor mye det koster? 

Anonymkode: 59783...fd2

Ja, han vet jo hvor mye det koster ja. Jeg syns jo selvsagt det er mye penger, men har vel mine laster jeg også som koster penger. Jeg har definitivt flere vesker enn han, og sko, og klær 😅😆

Hadde det gått ut over andre ting, så måtte vi jo sett på hvor det måtte kuttes. Da hadde nok dette vært en av salderingspostene. Men vi har råd til det, så da skal han få lov til å bestemme selv om han vil slutte å snuse. 

Skrevet

Vi har 26000 i mnd. Men dette dekker alt utenom faste regninger (klær, sko, lege, tannlege, gaver osv) Vet ikke eksakt hvor mye vi bruker på mat. Familie med 2 voksne og 2 nesten voksne tenåringer. 

Anonymkode: f04d8...4c4

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Her er vi to som snuser og kan sette pris på øl eller vin på fredagen 😅 Selve matbudsjettet vårt burde fungert på rundt 10 000 pr måned, men den sprekker vi glatt på hver eneste gang 🙈 I og med vi ikke må… Helt tullete, for jeg klarer fint å lage en helt anstendig middag for under 100 kr hvis jeg legger inn litt innsats.  

Fort oppi samme summene som dere. 

Anonymkode: d639b...56c

Skrevet
On 8/25/2022 at 4:54 PM, Anonym bruker said:

Vi er to voksne og to ungdommer og bruker altfor mye på mat per måned

Anonymkode: ee7fa...396

vi er bare 1 voksen og 1 barn, bruker ca 1200 kr i uka nå, brukte 700kr før,men går ikke det nå. så bruker ca 4800 i mnd da

Anonymkode: e588b...f0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...