Gå til innhold

Ny kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som hjemmehjelp i kommunen. Forrige uke fikk jeg en ny kollega. Hun skal jobbe 1 år for ei som har mammapermisjon. Vi har faste området og brukere som vi drar til. Den nye fikk området til hun som har permisjon. I dag kom sjefen til meg og sa at jeg måtte bytte området med hun nye. Hun klaget over at det var vanskelig og ville prøve mitt område. Mitt område er litt nærmere basen men ikke så mye at det utgjør noe.Blir ikke det feil? Jeg har jobbet i mange år. 

Hun er litt sutrete og klager til sjefen. Sjefen synes synd på henne pga hun sliter med å snakke norsk. 

Kommer jeg noen vei med dette, eller må jeg bare godta det? 

Anonymkode: 3a7dc...473

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg jobber som hjemmehjelp i kommunen. Forrige uke fikk jeg en ny kollega. Hun skal jobbe 1 år for ei som har mammapermisjon. Vi har faste området og brukere som vi drar til. Den nye fikk området til hun som har permisjon. I dag kom sjefen til meg og sa at jeg måtte bytte området med hun nye. Hun klaget over at det var vanskelig og ville prøve mitt område. Mitt område er litt nærmere basen men ikke så mye at det utgjør noe.Blir ikke det feil? Jeg har jobbet i mange år. 

Hun er litt sutrete og klager til sjefen. Sjefen synes synd på henne pga hun sliter med å snakke norsk. 

Det må du nok bare godta, det er sjefens styringsrett. Det du kan foreslå er at dere lager en konkret avtale om å bytte tilbake når det f.eks. har gått 3- 6 måneder og hun har blitt godt kjent med oppgavene i jobben i det området ditt som er lettere å finne frem i (om det er utfordringen). 

Anonymkode: 1532b...1a2

Skrevet

Det trenger du ikke å gå med på. Det er stabilitet for brukerne at du blir i ditt område. Man trenger ikke rote det til for alle. 

Anonymkode: c4cb5...6d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):