Gå til innhold

Folks framtoning og fordommer mot dem.

Anbefalte innlegg

Skrevet
NotNaomi skrev (18 minutter siden):

I EN tråd? Ja, jeg husker godt den ene tråden 😅 mener du skrev at jeg gang på gang sier at jeg gjør feil her inne jeg da men... Det gjaldt altså den ene tråden. Okaaay

Feil har du i flere tråder påstått at du gjør. I den ene tråden jeg skrev om viste du den eneste selvinnsikten du har vist på forumet, da du fortalte at du har innsett at du trenger hjelp og bør oppsøke det. At du føler du stadig misforstår og blir misforstått har du også tatt opp et par ganger.

Poenget er vel at det ikke er normalt å vise seg så full av fordommer og det å hetse andre, for så å opprette tråder hvor man tar avstand fra fordommer og lurer på hvorfor folk som hetser andre på nett tror de har rett til å gjøre det.

Du kan ikke forvente å ikke bli konfrontert med denne totale inkonsekvensen, spesielt ikke når du også gang på gang mener det skal gjelde ett sett regler for deg og et annet sett med regler for andre på forumet.

Anonymkode: 20653...464

Videoannonse
Annonse
Skrevet
NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Det er nok flere innrømmelser i flere av de tusen innleggene mine 🙂 men klart du kan være imponert. 

Ok, så hva mente du med anklage? 

Anonymkode: 1dc47...aef

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Feil har du i flere tråder påstått at du gjør. I den ene tråden jeg skrev om viste du den eneste selvinnsikten du har vist på forumet, da du fortalte at du har innsett at du trenger hjelp og bør oppsøke det. At du føler du stadig misforstår og blir misforstått har du også tatt opp et par ganger.

Poenget er vel at det ikke er normalt å vise seg så full av fordommer og det å hetse andre, for så å opprette tråder hvor man tar avstand fra fordommer og lurer på hvorfor folk som hetser andre på nett tror de har rett til å gjøre det.

Du kan ikke forvente å ikke bli konfrontert med denne totale inkonsekvensen, spesielt ikke når du også gang på gang mener det skal gjelde ett sett regler for deg og et annet sett med regler for andre på forumet.

Nå driver du og gjentar deg selv her.... 🙂

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ok, så hva mente du med anklage? 

At du mener jeg ikke innrømmer flere fordommer enn at jeg vemmes av flekkete klær...

Skrevet
NotNaomi skrev (21 minutter siden):

Nå skal jeg selv innrømme at jeg er faktisk veldig imponert over meg selv at jeg faktisk husker det folk konfronterer meg med i mange tråder. 

Virkelig 😅

Og her dummer du deg atter en gang ut, direkte pinlig gjennomsiktig er det!

Jeg spurte om jeg skrev det du lot som om jeg hadde skrevet/ment. Det burde være en enkel ting for deg å svare på om jeg skrev det du etterpå tolket det som. Men å innrømme at jeg ikke skrev noe som var i nærheten av din tolkning, det ville jo bety å innrømme at du både tok feil og du forsøkte å spore av og du forsøkte deg på hersketeknikk.

Og du gjør det igjen. Latterliggjøring, avsporing, unnviker det som faktisk står, og så skriver du noe helt meningsløst for å forsøke å oppheve deg selv. Patetisk gjennomskuelig. Hver. Eneste. Gang.

Uansett endrer det ikke det faktum at du selv har innrømmet at du har såpass store  problemer i livet ditt at du bør søke profesjonell hjelp. Og du viser i hver eneste tråd du fortsetter å opprette at du virkelig trenger det, som du selv har innrømmet.

Skrevet
NotNaomi skrev (21 minutter siden):

Nå driver du og gjentar deg selv her.... 🙂

Og som forventet nekter du å ta til deg sannheten, ikke en gang sannheten i det du selv har fortalt om deg selv på forumet, og viser i hver eneste tråd.

Skrevet
NotNaomi skrev (4 minutter siden):

At du mener jeg ikke innrømmer flere fordommer enn at jeg vemmes av flekkete klær...

Skrev jeg det? 

Artig resonnement. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Skrev jeg det? 

Artig resonnement. 

Ja, det er nok ikke absolutt alle her som er blottet for ironi 🙂 du er kanskje vant til at mange er det her? 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Ja, det er nok ikke absolutt alle her som er blottet for ironi 🙂 du er kanskje vant til at mange er det her? 

Nei, absolutt ikke. Denne tråden her er jo ett prakteksempel på ironi, tok den jeg vettu. Smilefjes. 

Skrevet
NotNaomi skrev (37 minutter siden):

Nei, jeg har ikke én eneste gang sagt at jeg blir misforstått såvidt jeg kan erindre gitt. At folk har litt tungt for å forstå enkelte ganger, eller kverulerer, se det blir noe ganske annet 😊

Da erindrer du feil. Rett og slett. 

Anonymkode: 86343...4bf

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hva med de andre gangene da?

Anonymkode: 61380...f10

Hvorfor vil du ikke svare på dette NotNaomi?

Anonymkode: 61380...f10

Skrevet

Typisk punker?? Lever du tilfeldigvis på 80-tallet?

Anonymkode: f0f3a...834

Skrevet
NotNaomi skrev (5 timer siden):

I går skjedde det noe tragikomisk. En god venn av meg har i over ett år vært fullstendig betatt av en god venninne av meg. Han har spurt mange ganger om jeg ikke kan introdusere dem mer for hverandre, og normalt har jeg ikke i mot å gjøre slike tiltak. Jeg har bare sagt til han at de overhodet ikke passer sammen, og mye av grunnen er at han er en ganske enkel sjel med veldig mange fordommer. I går skulle venninnen min og jeg møtes til lunsj, og der kom kompisen min. Det var naturlig å be han med, og da lunsjen var over ba han oss ned til båten sin for en øl eller cider. Siden de begge har ferie nå, så takket vi ja, og båten er flott med basseng og greier, så vi tenkte at det kunne jo bli gøy. På vei til båten ser vi en gjeng med eldre ungdommer, helt typisk punkere og da med store bokstaver. Og den luringen jeg har som venn utbryter skikkelig nedlatende og ironisk : jaJa, der har vi Norges framtid dere! 

Og så var en av dem datteren til venninnen min 😅 kort sagt, det ble ingen øl og cider i noen flott båt nei! 🤣

Så snakket venninnen min og meg etterpå om hvilke fordommer vi selv hadde når det gjaldt andres fremtoning. Jeg kom ikke på særlig mye mer enn at jeg misliker folk med flekkete klær! Ja, det gjelder barna deres også, men der kan jeg være mer tolerant. Mulig det er flere jeg bedømmer feil eller med rette, men når noen kommer med pent antrekk forøvrig men en flekk på blusen, da vemmes jeg faktisk. 

Hvilke fordommer har dere? 

Det hender jeg søler kaffe på blusen på vei til jobb,  synes det er merkelig om en kaffeflekk skaper så sterke antipatier 😅

Anonymkode: 14305...2ce

Skrevet

Driter i utseendet. Når folk oppfører seg som idioter, slår mine «fordommer» inn. Da må de bevise at de ikke er det. 

Anonymkode: 13506...c3d

Skrevet

Jeg har større fordommer mot folks væremåte enn utseende. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Typisk punker?? Lever du tilfeldigvis på 80-tallet?

Anonymkode: f0f3a...834

Øh 😅

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det hender jeg søler kaffe på blusen på vei til jobb,  synes det er merkelig om en kaffeflekk skaper så sterke antipatier 😅

Anonymkode: 14305...2ce

Mulig at det er merkelig. Nå hender det jeg også søler noe, og jeg syns det er helt forferdelig om jeg må gå rundt med den en stund. Det er nok noe med perfeksjonisme å gjøre, og at jeg tenker folk må fjerne flekker om de ikke er nye. Det ser litt sjuskete ut, og at de er likeglade. Hvis jeg hadde sølt kaffe flere ganger på vei til jobb, hadde jeg garantert hatt med meg ekstra skift.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Driter i utseendet. Når folk oppfører seg som idioter, slår mine «fordommer» inn. Da må de bevise at de ikke er det. 

Anonymkode: 13506...c3d

Det er ikke fordom å tenke at noen er idioter pga oppførsel. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
*Miss Marple* skrev (2 timer siden):

Jeg har større fordommer mot folks væremåte enn utseende. 

Men det har jo med vurdering og ikke fordom å gjøre...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...