Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #1 Skrevet 25. august 2022 I går skjedde det noe tragikomisk. En god venn av meg har i over ett år vært fullstendig betatt av en god venninne av meg. Han har spurt mange ganger om jeg ikke kan introdusere dem mer for hverandre, og normalt har jeg ikke i mot å gjøre slike tiltak. Jeg har bare sagt til han at de overhodet ikke passer sammen, og mye av grunnen er at han er en ganske enkel sjel med veldig mange fordommer. I går skulle venninnen min og jeg møtes til lunsj, og der kom kompisen min. Det var naturlig å be han med, og da lunsjen var over ba han oss ned til båten sin for en øl eller cider. Siden de begge har ferie nå, så takket vi ja, og båten er flott med basseng og greier, så vi tenkte at det kunne jo bli gøy. På vei til båten ser vi en gjeng med eldre ungdommer, helt typisk punkere og da med store bokstaver. Og den luringen jeg har som venn utbryter skikkelig nedlatende og ironisk : jaJa, der har vi Norges framtid dere! Og så var en av dem datteren til venninnen min 😅 kort sagt, det ble ingen øl og cider i noen flott båt nei! 🤣 Så snakket venninnen min og meg etterpå om hvilke fordommer vi selv hadde når det gjaldt andres fremtoning. Jeg kom ikke på særlig mye mer enn at jeg misliker folk med flekkete klær! Ja, det gjelder barna deres også, men der kan jeg være mer tolerant. Mulig det er flere jeg bedømmer feil eller med rette, men når noen kommer med pent antrekk forøvrig men en flekk på blusen, da vemmes jeg faktisk. Hvilke fordommer har dere?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #2 Skrevet 25. august 2022 Jeg har fordommer mot voksne folk som skriver 30 innlegg daglig på et mammaforum. Anonymkode: 0d065...7f8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #3 Skrevet 25. august 2022 Som forrige taler har jeg også fordommer mot noen som skriver så mange innlegg på et forum. Det får meg til å anta at du er lat, arbeidsledig og antakeligvis feit. Anonymkode: bac58...6e8
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #4 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har fordommer mot voksne folk som skriver 30 innlegg daglig på et mammaforum. Anonymkode: 0d065...7f8 Samme her. Folk som ikke har mer i livet enn å stadig tenke ut hva man har å utsette på andre er stusselige. Takker meg til en flekk eller hanekam! Anonymkode: 86343...4bf
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #5 Skrevet 25. august 2022 Hmm. Jeg tror nok framtoning går mer på det ytre, men siden jeg ikke tok med det i siste spørsmål, så blir det vel lett å overse 🙂
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #6 Skrevet 25. august 2022 Rent ytre sett så må jeg innrømme at jeg har litt fordommer mot unge jenter med altfor mye sminke, løsvipper, trutmunn og altfor solbrun hud, min første innskytelse er å tenke at de er overflatiske og mindre intelligente. Jeg vet dog at dette slett ikke alltid stemmer, så jeg prøver å undertrykke den fordommen. Anonymkode: 25500...083
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #7 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Som forrige taler har jeg også fordommer mot noen som skriver så mange innlegg på et forum. Det får meg til å anta at du er lat, arbeidsledig og antakeligvis feit. Anonymkode: bac58...6e8 Jeg ER lat. Jeg bedriver ikke så mye fysisk aktivitet, men bruker heller hodet ganske mye. Ellers gjør jeg det jeg må. Ikke én dritt utover det som regel 😊 jeg er derimot ikke arbeidsledig eller feit.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. august 2022 #8 Skrevet 25. august 2022 NotNaomi skrev (30 minutter siden): Hmm. Jeg tror nok framtoning går mer på det ytre, men siden jeg ikke tok med det i siste spørsmål, så blir det vel lett å overse 🙂 Jeg har absolutt mest fordommer mot det folk ytrer enn hvordan de ser ut. Mye verre med folk som feks er nedlatende, folk som mangler selvinnsikt eller ikke evner å ta til seg informasjon enn en flekk på skjorta eller en hanekam.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #9 Skrevet 25. august 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg har absolutt mest fordommer mot det folk ytrer enn hvordan de ser ut. Mye verre med folk som feks er nedlatende, folk som mangler selvinnsikt eller ikke evner å ta til seg informasjon enn en flekk på skjorta eller en hanekam. Men hvis de derimot har på seg Crocs…? 😆 Selv har jeg fordommer mot absolutt alle jeg møter på min vei. Det tror jeg alle har. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg har negative fordommer, altså at jeg antar at det er noe galt med personen man møter. Anonymkode: e137e...b4c
the amazing spidermamma Skrevet 25. august 2022 #10 Skrevet 25. august 2022 Jeg tenker ofte at menn på femtifem pluss med litt sånn fettglinsende ansikt stemmer Frp. Så der har jeg en fordom.
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #11 Skrevet 25. august 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 minutter siden): Jeg har absolutt mest fordommer mot det folk ytrer enn hvordan de ser ut. Mye verre med folk som feks er nedlatende, folk som mangler selvinnsikt eller ikke evner å ta til seg informasjon enn en flekk på skjorta eller en hanekam. Jeg har også absolutt mer fordommer mot de som ytrer seg og oppfører seg på visse måter 🙂 og det er jo det mest rettferdige også, tross alt. Kanskje det er mer vurdering og å være kritisk, enn fordommer også. Men nå gjaldt dette innlegget framtoning da. Det ytre altså.
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #12 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men hvis de derimot har på seg Crocs…? 😆 Selv har jeg fordommer mot absolutt alle jeg møter på min vei. Det tror jeg alle har. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg har negative fordommer, altså at jeg antar at det er noe galt med personen man møter. Anonymkode: e137e...b4c Ikke for å rette på deg altså, men jeg tenkte over det du skrev her. Er det ikke mer å være forutinntatt enn fordommer mot absolutt alle? Bare lurer...?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #13 Skrevet 25. august 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Jeg har også absolutt mer fordommer mot de som ytrer seg og oppfører seg på visse måter 🙂 og det er jo det mest rettferdige også, tross alt. Kanskje det er mer vurdering og å være kritisk, enn fordommer også. Men nå gjaldt dette innlegget framtoning da. Det ytre altså. Di spør hvilke fordommer folk har, ingen steder står det at det skal gjelde kun det ytre. Anonymkode: 61380...f10
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #14 Skrevet 25. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Di spør hvilke fordommer folk har, ingen steder står det at det skal gjelde kun det ytre. Anonymkode: 61380...f10 Overskriften og hele hovedinnlegget. Endret 25. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #15 Skrevet 25. august 2022 NotNaomi skrev (3 minutter siden): Overskriften og hele hovedinnlegget. Framtoning handler ikke utelukkende om utseende. Anonymkode: 86343...4bf
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #16 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Framtoning handler ikke utelukkende om utseende. Anonymkode: 86343...4bf Forklar?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #17 Skrevet 25. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Forklar? Nei. Anonymkode: 86343...4bf
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #18 Skrevet 25. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei. Anonymkode: 86343...4bf Neivel.. Men det er uansett ganske tydelig at både overskrift og innhold i HI er at det handler om det ytre i dette tilfellet. Endret 25. august 2022 av NotNaomi
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. august 2022 #19 Skrevet 25. august 2022 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Forklar? Det betyr både hvordan man fremstår med tanke på hvordan man ser ut og hvordan man fremstår når man ytrer seg.
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #20 Skrevet 25. august 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Det betyr både hvordan man fremstår med tanke på hvordan man ser ut og hvordan man fremstår når man ytrer seg. Ja, men det er jo ganske tydelig at det handler om det ytre i overskrift og innlegg.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. august 2022 #21 Skrevet 25. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Ja, men det er jo ganske tydelig at det handler om det ytre i overskrift og innlegg. Nei, det vil jeg ikke si det er. Hverken i innhold eller overskrift. Overskrift er umulig å avgjøre og i innlegget kunne problemet like gjerne være fordommer mot vedkommende som sier nedsettende ting om ungdommen. Ikke nødvendigvis hvordan ungdommen ser ut.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #22 Skrevet 25. august 2022 NotNaomi skrev (6 minutter siden): Neivel.. Men det er uansett ganske tydelig at både overskrift og innhold i HI er at det handler om det ytre i dette tilfellet. Nei. Anonymkode: 86343...4bf
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #23 Skrevet 25. august 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (11 minutter siden): Nei, det vil jeg ikke si det er. Hverken i innhold eller overskrift. Overskrift er umulig å avgjøre og i innlegget kunne problemet like gjerne være fordommer mot vedkommende som sier nedsettende ting om ungdommen. Ikke nødvendigvis hvordan ungdommen ser ut. Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei. Anonymkode: 86343...4bf Men etter tre forklaringer så langt, så skjønner dere NÅ at det handler om det ytre kanskje...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #24 Skrevet 25. august 2022 NotNaomi skrev (2 minutter siden): Men etter tre forklaringer så langt, så skjønner dere NÅ at det handler om det ytre kanskje... men så vil kanskje ingen snakke om det ytre da. Du er visst veldig vant til å styre samtaler. Du har visst lyst til å styre et helt forum. Anonymkode: fd56e...914
Gjest NotNaomi Skrevet 25. august 2022 #25 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): men så vil kanskje ingen snakke om det ytre da. Du er visst veldig vant til å styre samtaler. Du har visst lyst til å styre et helt forum. Anonymkode: fd56e...914 Unnskyld? Nå var det jeg som lagde innlegget. De som vil svare gjør det selvsagt helt frivillig. Jeg kan ikke gå inn på en tråd med et tema og skrive at jeg ikke vil snakke om akkurat det 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå