Gå til innhold

Familietreff på legevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men det er da noe helt annet. Ingen sa «alt bråk er galt» eller «syke folk må ut». Argumentet var at FRISKE folk, uten behov for legehjelp, må ut! 

Anonymkode: 864a1...062

Men er ikke støy støy da? Hvis sønnen til HI trenger ro, spiller det da noen rolle om det er et utålmodig barn eller en mann med avrevet fot som støyer? Sønnen til HI trenger ro, og at det var et friskt barn som støyet for den stakkars gutten er jo tilfeldig. Det kunne like gjerne vært et barn som bar skadet.

Anonymkode: c2c69...2b6

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Da får man hjelpe de litt da, ikke ha med deg hele kjernefamilien dit. Skal de være med, må de vise tilstrekkelig hensyn. 

Anonymkode: d088e...95b

Jeg tar ikke med meg hele kjernefamilien på legevakten hvis jeg kan unngå det. Det tror jeg gjelder de aller, aller fleste. Utifra det antar jeg at de som gjør det faktisk må ha en god grunn og at alternativet hadde vært værre. Mange eksempler på mulige grunner er nevnt tidligere i tråden.

Anonymkode: 81efd...c62

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tar ikke med meg hele kjernefamilien på legevakten hvis jeg kan unngå det. Det tror jeg gjelder de aller, aller fleste. Utifra det antar jeg at de som gjør det faktisk må ha en god grunn og at alternativet hadde vært værre. Mange eksempler på mulige grunner er nevnt tidligere i tråden.

Anonymkode: 81efd...c62

Det finnes en god del mennesker som ikke må ha en god grunn for alt de gjør altså.

Anonymkode: 8c91f...c1b

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Men er ikke støy støy da? Hvis sønnen til HI trenger ro, spiller det da noen rolle om det er et utålmodig barn eller en mann med avrevet fot som støyer? Sønnen til HI trenger ro, og at det var et friskt barn som støyet for den stakkars gutten er jo tilfeldig. Det kunne like gjerne vært et barn som bar skadet.

Men man kan vise hensyn også, og ikke la det bli mer bråk en nødvendig på steder for syke og skadede.
Hva mener du man skal gjøre, holde seg hjemme dersom man trenger legehjelp og har så vondt at man aller helst ønsker det stille rundt seg?

Anonymkode: 30f46...e3a

Skrevet

Kanskje hele familien hadde skabb og fastlegen hadde veldig lang ventetid eller de ikke hadde fastlege pga.fastlege krisen.....??

Hvem vet, ikke du, ikke jeg, vi vet ingenting nu, vi vet ikke noe i dag.....

Anonymkode: 6a417...84c

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje hele familien hadde skabb og fastlegen hadde veldig lang ventetid eller de ikke hadde fastlege pga.fastlege krisen.....??

La meg tenke, minste hadde en stor plasterlapp på seg.
De hadde en nummerlapp for registrering noen nummer før oss.
Etter de kom ut etter å ha snakket i skranken hvor man sier hva som er grunnen til at de er der var denne plasterlappen løs og de prøvde å holde den på plass.
Tror nok det bare var det minste barnet som trengte legehjelp.

Jeg satt på tvers ovenfor den, er derfor jeg så det, hadde det vært plass lengre borte hadde vi flyttet på oss.

Mener fremdeles at en av foreldrene kunne ha tatt med de 2 andre barna ut på lekeplassen utenfor.
Det hadde vært bedre for de to barna, og vi som satt på venterommet

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

La meg tenke, minste hadde en stor plasterlapp på seg.
De hadde en nummerlapp for registrering noen nummer før oss.
Etter de kom ut etter å ha snakket i skranken hvor man sier hva som er grunnen til at de er der var denne plasterlappen løs og de prøvde å holde den på plass.
Tror nok det bare var det minste barnet som trengte legehjelp.

Jeg satt på tvers ovenfor den, er derfor jeg så det, hadde det vært plass lengre borte hadde vi flyttet på oss.

Mener fremdeles at en av foreldrene kunne ha tatt med de 2 andre barna ut på lekeplassen utenfor.
Det hadde vært bedre for de to barna, og vi som satt på venterommet

Du vet likevel ikke. Jeg viste også frem skaden min i skranken da hele familien skulle sjekkes etter bilulykke. Det kan selvsagt være slik du tror også, men det vet du ikke.

Anonymkode: 227f9...347

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men man kan vise hensyn også, og ikke la det bli mer bråk en nødvendig på steder for syke og skadede.
Hva mener du man skal gjøre, holde seg hjemme dersom man trenger legehjelp og har så vondt at man aller helst ønsker det stille rundt seg?

Ja, det er akkurat det jeg mener! La de syke og skadde holde seg hjemme…

Eller man tenker at man skal på legevakten. De som kommer dit er akutt skadde eller syke, og det kan lett bli støy og det kan være at noen friske barn må være med og det kan støye

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.8.2022 den 14.57):

Et barn som er på legevakten fordi det er sykt/skadet, løper ikke rundt og herjer og forstyrrer de andre pasientene.

Anonymkode: b42dd...35e

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.8.2022 den 14.57):

Nei, det er ikke sånn at «støy er støy». Det var jo ikke akkurat decibelnivået i seg selv som var tungen på vektskålen. Jeg tenker at «hensyn er hensyn», og at vippepunktet kommer der hvor min evne til å vise hensyn brekker mot behovet for å bli hensyntatt.

F eks kan friske voksne stille seg bakerst i køen med tanke på å kreve andres hensyn, de har mye å gå på. Mens en syk unge på legevakten har lite å stille opp med og kan i begrenset grad bes om å f eks være stille eller om å tåle andre. En frisk unge, derimot, kan bes om mer. 

Men så er det alder - de minste barna kan ikke hysjes ned i mer enn noen få sekunder. Da er det den friske voksne som skal gjøre en vurdering av hvem som trenger hensyn og omtanke mest. Frisk toåring eller pasient hos legevakten? Og så må han ta konsekvensen av det. Gå ut med ungen. 

Anonymkode: 8d68a...3e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.8.2022 den 15.54):

Skabb??!? Man drar ikke på akutten med skabb! 

Anonymkode: 8d68a...3e0

Skrevet

det er ikke noe du har noe med, la folk gjøre som de vil

Anonymkode: 19684...3e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...