Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #26 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Ubehagelig å ha friske barn rundt deg?? 😳 Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har liggi over stolene der pga dårlig form. Liggi i fosterstilling og bedt høyere makter om at tiden må gå raskere. Har aldri irritert meg over andre på venteværelset altså. Anonymkode: 1c2d3...d16 Når jeg sitter på legevakten med et skadet barn som har veldig vondt så syns jeg det det å ha barn som hoier og skøyer rundt meg som ikke har noe der å gjøre er ubehagelig ja. Det var lett å se hvilket av barna som var skadet siden det hadde på seg en enorm plasterlapp. Mener fremdeles at en av foreldrene kunne tatt det to andre ut på lekeplassen utenfor. Anonymkode: 30f46...e3a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #27 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Når jeg sitter på legevakten med et skadet barn som har veldig vondt så syns jeg det det å ha barn som hoier og skøyer rundt meg som ikke har noe der å gjøre er ubehagelig ja. Det var lett å se hvilket av barna som var skadet siden det hadde på seg en enorm plasterlapp. Mener fremdeles at en av foreldrene kunne tatt det to andre ut på lekeplassen utenfor. Anonymkode: 30f46...e3a For så vidt enig med deg. Hadde selv tatt med de friske barna mine ut derfra for å vise hensyn. Likevel, hadde jeg blitt med dattern min med stor helseangst, og måtte ha med lillebror som er veldig energisk, hadde det ikke vært bare bare å sjonglere. Så håper at folk rundt meg hadde vært litt rause også. Anonymkode: 1c2d3...d16
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #28 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): For så vidt enig med deg. Hadde selv tatt med de friske barna mine ut derfra for å vise hensyn. Likevel, hadde jeg blitt med dattern min med stor helseangst, og måtte ha med lillebror som er veldig energisk, hadde det ikke vært bare bare å sjonglere. Så håper at folk rundt meg hadde vært litt rause også. Anonymkode: 1c2d3...d16 Men disse hadde jo TO voksne med… 🙄 den andre forelderen kan ta seg av øvrige barn. Anonymkode: 864a1...062
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #29 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Hvorfor i alle dager lage en tråd om dette? Anonymkode: 2ac3f...9c9 Hvorfor i alle dager er det noe å reagere på? Her lager man tråder om det man vil, innenfor regelverket. Anonymkode: d088e...95b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #30 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men disse hadde jo TO voksne med… 🙄 den andre forelderen kan ta seg av øvrige barn. Anonymkode: 864a1...062 Jeg har full forståelse for at en som er alene med barn må ha med søsken på legevakta, men med to voksne ville ikke tanken på å oppholde flere på legevakta enn ytterst nødvendig slått meg engang. Det er jo ett mareritt av en plass å være. Hva er greia med stolene der? Er de laget med formål å være jævlige å sitte på sånn tilfelle man ikke var elendig nok fra før? Anonymkode: b9194...96a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #31 Skrevet 25. august 2022 her er jeg helt enig med HI. Legevakten er ikke noe sted for folk å henge, og friske barn har ikke noe der å gjøre med mindre de må være der. Er man to foreldre eller har tilgang på barnepass, drar man ikke med seg søsken på legevakta. Må man tilfeldigvis innom legevakta og har hele familien i baksete, så får de vente utenfor. Gå på lekeplassen, finn en kafe, en kiosk, gå en tur osv. Selvfølgelig finnes det situasjoner hvor man er alene og man faktisk MÅ ha med friske søsken. Men dette er unntakene. Anonymkode: 65ca6...ca2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #32 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): For så vidt enig med deg. Hadde selv tatt med de friske barna mine ut derfra for å vise hensyn. Likevel, hadde jeg blitt med dattern min med stor helseangst, og måtte ha med lillebror som er veldig energisk, hadde det ikke vært bare bare å sjonglere. Så håper at folk rundt meg hadde vært litt rause også. Anonymkode: 1c2d3...d16 Men da var du alene med begge barna, det ville jeg hatt forståelse for, er ikke bestandig like lett å få barnevakt på kort varsel. Her var både mamma og pappa med Anonymkode: 30f46...e3a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #33 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): For det var jo ikke mulig å gjøre før eller under legebesøket. Anonymkode: 864a1...062 Hva hadde det hjulpet? Anonymkode: c2c69...2b6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #34 Skrevet 25. august 2022 Helt enig med deg, HI! Det holder at den syke/skadede og ÈN ledsager er med!! Anonymkode: b42dd...35e
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #35 Skrevet 25. august 2022 Sist gang jeg var på legevakta var det for å følge en eldre dame, sammen med to av hennes barn og et barnebarn. Du syntes kanskje det var unødvendig, men det hadde en god grunn, kombinasjoner av angst og manglende førerkort/bil. I de fleste tilfeller har holk en god grunn for å gjøre som de gjør. At det er andre folk på legevakta må du nesten bare godta. Anonymkode: c2889...3fe
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #36 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Sist gang jeg var på legevakta var det for å følge en eldre dame, sammen med to av hennes barn og et barnebarn. Du syntes kanskje det var unødvendig, men det hadde en god grunn, kombinasjoner av angst og manglende førerkort/bil. I de fleste tilfeller har holk en god grunn for å gjøre som de gjør. At det er andre folk på legevakta må du nesten bare godta. Anonymkode: c2889...3fe Hadde det vært under korona, så hadde dere neppe kommet inn alle sammen. Folk fikset det da, hvorfor ikke nå og. Anonymkode: 8c91f...c1b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #37 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hadde det vært under korona, så hadde dere neppe kommet inn alle sammen. Folk fikset det da, hvorfor ikke nå og. Anonymkode: 8c91f...c1b Barn ble født uten far til stede og gamle døde uten sine nærmeste rundt seg under nedstengningen også. Det er mye som går an uten at det er ideelt. Anonymkode: c2889...3fe
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #38 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Barn ble født uten far til stede og gamle døde uten sine nærmeste rundt seg under nedstengningen også. Det er mye som går an uten at det er ideelt. Anonymkode: c2889...3fe Du synes at de dine eksempler var sammenlignbart? Jaja... Anonymkode: 8c91f...c1b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #39 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Sist gang jeg var på legevakta var det for å følge en eldre dame, sammen med to av hennes barn og et barnebarn. Du syntes kanskje det var unødvendig, men det hadde en god grunn, kombinasjoner av angst og manglende førerkort/bil. I de fleste tilfeller har holk en god grunn for å gjøre som de gjør. At det er andre folk på legevakta må du nesten bare godta. Anonymkode: c2889...3fe Barna hennes var sikkert gamle nok til å sitte rolig og ikke løpe og forstyrre andre syke? Barnebarnet vil jeg anta ikke var to? Anonymkode: d088e...95b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #40 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Sist gang jeg var på legevakta var det for å følge en eldre dame, sammen med to av hennes barn og et barnebarn. Du syntes kanskje det var unødvendig, men det hadde en god grunn, kombinasjoner av angst og manglende førerkort/bil. I de fleste tilfeller har holk en god grunn for å gjøre som de gjør. At det er andre folk på legevakta må du nesten bare godta. Anonymkode: c2889...3fe Selv med angst og manglende førerkort trenger man seriøst ikke en person til å kjøre, to voksne til å følge samt et barnebarn på slep. Anonymkode: 65ca6...ca2
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #41 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Når jeg sitter på legevakten med et skadet barn som har veldig vondt så syns jeg det det å ha barn som hoier og skøyer rundt meg som ikke har noe der å gjøre er ubehagelig ja. Det var lett å se hvilket av barna som var skadet siden det hadde på seg en enorm plasterlapp. Mener fremdeles at en av foreldrene kunne tatt det to andre ut på lekeplassen utenfor. Anonymkode: 30f46...e3a Men er det alt du baserer det på? I såfall kan det være mye du ikke vet... Da vi var i bilulykke ble hele familien sendt på legevakten for sjekk selv om det bare var jeg som hadde synlig skade. Der tok de inn oss alle samtidig for at det skulle gå fortere. Tok målinger osv på samlebånd. Barna var tilsynelatende friske, men ambulansepersonell på ulykkesstedet sa at alle måtte sjekkes på legevakten, så da gjør man jo det. Anonymkode: 227f9...347
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #42 Skrevet 25. august 2022 Jeg har 3 barn, hvor 2 av de har vært _mye_ syke, og jeg har aldri under noen omstendigheter hatt med søsken på legevakt. Aldri! Skjønner ikke behovet. Jeg har hatt med faren dems ved alvorlige ting fordi jeg ikke har villet dra alene, men aldri søsken. Anonymkode: 4c95b...54e
gærne ko Skrevet 25. august 2022 #43 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Men folk kan ikke gjøre alt du vil for at sønnen din skal få den roen du mener han trenger. Anonymkode: c2c69...2b6 Mulig jeg er gammeldags her, men jeg forventer at voksne folk bruker sunn fornuft og folkeskikk, og tar hensyn der det er mulig...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #44 Skrevet 25. august 2022 Vi vet ikke hva som har skjedd med denne familien, men det kan hende at de hadde en god grunn for å være der alle sammen. De kan, som noen nevnte over, ha vært i en ulykke alle sammen, selv om det bare er en som har synlige skader. Det er rett og slett sjeden at folk drar på legevakten for moro skyld. Uansett hva grunnen var, er det ikke bra for deg mens du sitter der å venter, å bruke enegi på å irritere deg over de andre ventende. Man må rett og slett anta at alle de andre (enten de er der alene eller i grupper) har en god grunn. Det fører ikke noe bra med seg å sitte å spekuere og mistro andre. Anonymkode: 81efd...c62
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #45 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Du synes at de dine eksempler var sammenlignbart? Jaja... Anonymkode: 8c91f...c1b Når ditt argument var at det ikke ville vært lov under korona, ja. Anonymkode: c2889...3fe
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #46 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Selv med angst og manglende førerkort trenger man seriøst ikke en person til å kjøre, to voksne til å følge samt et barnebarn på slep. Anonymkode: 65ca6...ca2 Trenger for å overleve, nei, men det var den beste løsningen for familien. Det er ikke noen større grunn til ta hensyn til hi enn til familien som har behov for å være sammen. Anonymkode: c2889...3fe
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #47 Skrevet 25. august 2022 gærne ko skrev (2 timer siden): Mulig jeg er gammeldags her, men jeg forventer at voksne folk bruker sunn fornuft og folkeskikk, og tar hensyn der det er mulig... Men hvem skal ta hensyn da? Den som mener at barnet sitt trenger ro, eller de som hadde behov for å ta med alle på legevakten? Anonymkode: c2c69...2b6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #48 Skrevet 25. august 2022 Det er de samme folka som lar barna løpe fritt i butikken eller stå innenfor den merkede linjen ved bagasjebåndet på flyplassen. Rett og slett folk som ikke evner å ta hensyn til at andre ikke finner deres barn like fornøyelige som de selv gjør. Anonymkode: 39c71...51d
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #49 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men hvem skal ta hensyn da? Den som mener at barnet sitt trenger ro, eller de som hadde behov for å ta med alle på legevakten? Anonymkode: c2c69...2b6 Enkelt svar på den. Legevakta tar man hensyn til de syke som venter på akutt behandling, alle andres behov der er underordnet. Anonymkode: b9194...96a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #50 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Enkelt svar på den. Legevakta tar man hensyn til de syke som venter på akutt behandling, alle andres behov der er underordnet. Anonymkode: b9194...96a Men hvilket behov har de syke? Noen har ikke problemer med at andre er der, og noen, som HI mener at sønnen hennes går foran alle andre. Likevel var de prioritert bak denne familien. Og uten at hun aner noe om den andre familiens behov Anonymkode: c2c69...2b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå