Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #1 Skrevet 24. august 2022 Jeg måtte på legevakten med minstemann. Mannen min ble hjemme med de eldste. På legevakten var det et annet lite barn som også trengte hjelp. Heg var både mamma, pappa og de 2 eldre søsknene med, og alle ble med inn. Jeg skjønner bare ikke dette, hvorfor i alle dager ta med hele familien på legevakten? Anonymkode: 30f46...e3a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #2 Skrevet 24. august 2022 Hvorfor i alle dager lage en tråd om dette? Anonymkode: 2ac3f...9c9
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #3 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor i alle dager lage en tråd om dette? Anonymkode: 2ac3f...9c9 Fordi jeg syns det er en uting da de som sitter og venter på å komme inn er syke eller skadede og har vondt, og det da faktisk er ubehagelig å ha friske barns som kjeder seg flyende rundt. Og det at jeg faktisk lurer Anonymkode: 30f46...e3a
Hengebukksvinet Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Enig med deg HI. Latterlig å dra med seg hele familien!
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 24. august 2022 #5 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg måtte på legevakten med minstemann. Mannen min ble hjemme med de eldste. På legevakten var det et annet lite barn som også trengte hjelp. Heg var både mamma, pappa og de 2 eldre søsknene med, og alle ble med inn. Jeg skjønner bare ikke dette, hvorfor i alle dager ta med hele familien på legevakten? Anonymkode: 30f46...e3a Det kan jo være et hav av grunner til at hele familien er der . Feks at det kun er far som har lappen og mor som best kan svare på spørsmål rundt barnet? Eller motsatt . Det kan være at foreldrene føler at de begge vil få samme informasjon , det kan hende barnet ble akutt dårlig når hele familien var ute sammen… Gud vet… mange muligheter
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #6 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Jeg måtte på legevakten med minstemann. Mannen min ble hjemme med de eldste. På legevakten var det et annet lite barn som også trengte hjelp. Heg var både mamma, pappa og de 2 eldre søsknene med, og alle ble med inn. Jeg skjønner bare ikke dette, hvorfor i alle dager ta med hele familien på legevakten? Anonymkode: 30f46...e3a Når sønnen hadde ulykke på sykkelen så var både jeg og far med han på legevakten å der fikk bare en av foreldrene være med inn. Fornuftig. Anonymkode: 1ee34...62e
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #7 Skrevet 24. august 2022 Sønnen min ble skadet da vi var på tur og legevakten var på veien hjem. Hele familien satt inne på legevakten. Det var varmt og kunne ikke la barna sitte i bilen. Da var alle med inn, også inn til legen, men barna og el forelder fikk sitte utenfor legekontoret. Plassen på fellesrommet trengte de syke, så da opptok vi ikke dem i alle fall Anonymkode: c2c69...2b6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #8 Skrevet 24. august 2022 Var kanskje noe akutt i farta? Vi måtte innom legevakta med mistenkt brudd da vi var i byen. Kjørte ikke 1,5 timer hjem for å sette av en forelder og søsken, for så å kjøre 1 time tilbake igjen til nærmeste legevakt. Anonymkode: 54150...b16
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #9 Skrevet 24. august 2022 Enig med deg, HI. Veldig rart. For noen år siden fortalte en dame her på forum at hun og mannen hadde med seg 4 unger på fødeavdelinga da hun skulle ha nummer 5, og hun var SÅ fortørna over at jordmødrene ikke syntes dette var greit. «Dette er ingen barnehage», hadde de sagt, men fødekvinnen selv kunne ikke fatte eller begripe at det var noe feil i å ha unger fra 2 til 8 år med på fødsel… Anonymkode: 8d68a...3e0
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #10 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Var kanskje noe akutt i farta? Vi måtte innom legevakta med mistenkt brudd da vi var i byen. Kjørte ikke 1,5 timer hjem for å sette av en forelder og søsken, for så å kjøre 1 time tilbake igjen til nærmeste legevakt. Anonymkode: 54150...b16 Nei, men det fins jo venterom. Anonymkode: 8d68a...3e0
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sønnen min ble skadet da vi var på tur og legevakten var på veien hjem. Hele familien satt inne på legevakten. Det var varmt og kunne ikke la barna sitte i bilen. Da var alle med inn, også inn til legen, men barna og el forelder fikk sitte utenfor legekontoret. Plassen på fellesrommet trengte de syke, så da opptok vi ikke dem i alle fall Anonymkode: c2c69...2b6 Så én forelder og de friske barna kunne ikke ta bilen og kjøre en tur (med klimaanlegget på) i varmen? Dra i kiosken og kjøpe is mens den andre var til legen med det syke barnet? Anonymkode: 8d68a...3e0
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Så én forelder og de friske barna kunne ikke ta bilen og kjøre en tur (med klimaanlegget på) i varmen? Dra i kiosken og kjøpe is mens den andre var til legen med det syke barnet? Anonymkode: 8d68a...3e0 Eller være på lekeplassen rett utenfor? HI Anonymkode: 30f46...e3a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Eller være på lekeplassen rett utenfor? HI Anonymkode: 30f46...e3a Men g j o r d e det deg noe? Anonymkode: 7d9ec...d88
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Men g j o r d e det deg noe? Anonymkode: 7d9ec...d88 Som jeg skrev over: "Fordi jeg syns det er en uting da de som sitter og venter på å komme inn er syke eller skadede og har vondt, og det da faktisk er ubehagelig å ha friske barns som kjeder seg flyende rundt." Jeg satt med en liten gutt på fanget som hadde det fryktelig vondt og egentlig trengte den roen han kunne få rundt seg. Selvfølgelig, noe uro fra de som trenger å være der kan man regne med, men at søsken flyr rundt og kjeder seg syns jeg er en uting. HI Anonymkode: 30f46...e3a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Så én forelder og de friske barna kunne ikke ta bilen og kjøre en tur (med klimaanlegget på) i varmen? Dra i kiosken og kjøpe is mens den andre var til legen med det syke barnet? Anonymkode: 8d68a...3e0 Det kunne de sikkert, men det er ikke sånn at det er kjempegøy for søsken å farte rundt mens de er bekymret for broren og drit trøtte. Det er heller ikke noen kiosk i området. Eller noe annet søndagsåpent for den saks skyld. Etter legebesøket ble en forelder og barnet kjørt til sykehuset med ambulanse mens den andre ringte mormor som møtte dem hjemme og overnattet. Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Eller være på lekeplassen rett utenfor? HI Anonymkode: 30f46...e3a Da må du vise meg hvor den lekeplassen er, for den har jeg aldri sett… Anonymkode: c2c69...2b6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Da må du vise meg hvor den lekeplassen er, for den har jeg aldri sett… Anonymkode: c2c69...2b6 Ved tanke på at jeg ikke har sagt hvilken legevakt jeg var på, er det ikke sikkert det er utenfor deres legevakt, men det er det utenfor den jeg var på Anonymkode: 30f46...e3a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ved tanke på at jeg ikke har sagt hvilken legevakt jeg var på, er det ikke sikkert det er utenfor deres legevakt, men det er det utenfor den jeg var på Anonymkode: 30f46...e3a Men folk kan ikke gjøre alt du vil for at sønnen din skal få den roen du mener han trenger. Anonymkode: c2c69...2b6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 Vet du at det bare var det ene barnet som trengte legetilsyn? Anonymkode: 227f9...347
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 Jeg er enig med HI. Skal man henge på legevakta skal man ha behov for legevakt eller være nødvendig ledsager for person med nevnte behov. Eller et barn den nødvendige ledsageren ikke med rimelighet kan forventes å skaffe barnevakt til. Å fylle lokalet med alle mulige andre går ut over de som faktisk må være der. Anonymkode: 82eff...5d2
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Etter legebesøket ble en forelder og barnet kjørt til sykehuset med ambulanse mens den andre ringte mormor som møtte dem hjemme og overnattet. For det var jo ikke mulig å gjøre før eller under legebesøket. Anonymkode: 864a1...062
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #21 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (38 minutter siden): Men folk kan ikke gjøre alt du vil for at sønnen din skal få den roen du mener han trenger. Anonymkode: c2c69...2b6 Jo, folk som ikke trenger lege kan pelle seg ut av Legevakta, du. Det er faktisk pasientene som er i sentrum der. Anonymkode: 864a1...062
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #22 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Da må du vise meg hvor den lekeplassen er, for den har jeg aldri sett… Anonymkode: c2c69...2b6 Hvis dette er i Oslo så er det en barnehage i gangavstand derfra. Husker ikke hva den heter, noe med eventyrtema. Anonymkode: 864a1...062
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #23 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Fordi jeg syns det er en uting da de som sitter og venter på å komme inn er syke eller skadede og har vondt, og det da faktisk er ubehagelig å ha friske barns som kjeder seg flyende rundt. Og det at jeg faktisk lurer Anonymkode: 30f46...e3a Slik er det f eks på apoteket og. Noen drar med både familie og venner inn, mens de venter . Ikke holder de styr på barna heller, og det er utrolig slitsomt Anonymkode: b58c1...44c
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #24 Skrevet 25. august 2022 Her tar alltid pappa med seg den ene ungen på legevakta. Men! Jeg dømmer ingen. Vi aner ikke forhistorien, vi kjenner ikke familien. Så ikke døm. 💛 Anonymkode: 1c2d3...d16
Anonym bruker Skrevet 25. august 2022 #25 Skrevet 25. august 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Fordi jeg syns det er en uting da de som sitter og venter på å komme inn er syke eller skadede og har vondt, og det da faktisk er ubehagelig å ha friske barns som kjeder seg flyende rundt. Og det at jeg faktisk lurer Anonymkode: 30f46...e3a Ubehagelig å ha friske barn rundt deg?? 😳 Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har liggi over stolene der pga dårlig form. Liggi i fosterstilling og bedt høyere makter om at tiden må gå raskere. Har aldri irritert meg over andre på venteværelset altså. Anonymkode: 1c2d3...d16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå