Gå til innhold

Lar du ditt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, begge mine har headsett/AirPods. 

Anonymkode: a75cb...47e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så utrolig hensynsløst av de foreldrene. Ubrukelige foreldre, og ubrukelige folk generelt, møter man dessverre på overalt.

man får ikke endret andre, bare en selv. Tips angående tog: velg stillevogn! Der pleier jeg alltid å sitte (jeg pendler med tog). Om noen bråker der ber konduktøren dem gå til en anne vogn :D

Anonymkode: e50f4...260

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

En gang har ene ungen fått lov å ha lav lyd på en 5 timer lang togtur. Hadde glemt ørepropper, de solgte ikke på toget og jeg fikk migreneanfall og orket ikke underholde på annet vis. Vi satte oss i familievognen, bort fra de fleste andre. 

Anonymkode: 61c6f...288

Det høres ut som ren tortur når du hadde migreneanfall.

Anonymkode: 60b82...fff

Skrevet

Aldri. Holder ikke ut bråket selv. 
Har sittet på utendørs-opera der unger rett bak meg fikk lov å spille på en DS med lyden på. Jeg var sjokkert. Og foreldrene skjønte ikke selv hvor upassende det var, de måtte ha tilsnakk fra vaktene der…! 

Anonymkode: 6a779...26c

Skrevet

Det får de selvsagt ikke lov til. Jeg oppdrar mine barn. 

Anonymkode: 1e84f...d22

Skrevet

Det får de ikle lov til. Som i ALDRI. Har vi ikke med hodetelefoner er det lydløst.

Jeg gir beskjed til foreldre om unger sitter med høy lyd som forstyrrer alle rundt. Er det ingen andre som gjør det?

Anonymkode: 80dc5...1dc

Skrevet

Nei - og jeg sier ifra på en høflig, men tydelig måte når jeg blir utsatt for slikt. Bli med på dugnad a dere!

Hvis flere sier i fra blir det mindre 😉

Skrevet

Nei, selvfølgelig får de ikke lov til det. Mine bruker en del skjerm på reise. Både i bilen på vei til hytta, på tog- og flyturer på ferie osv. 

De sitter gjerne og ser på noe på egen telefon i samme rom som andre i familien også. 

Regelen er lik både hjemme, ute og på reise. Er det andre i nærheten så bruker vi headset. Er man alene er det ok med lyd «ut i rommet». 

Skjønner ikke hvorfor du ikke gav beskjed? Jeg har sagt ifra flere ganger på offentlig sted (venterom, buss, arrangement osv) til andre foreldre at «unnskyld, det er veldig forstyrrende for andre rundt dere med den lyden. Kan dere enten bruke headset eller sette den på lydløs, mens dere er i nærheten av andre?» Har aldri opplevd at noen fortsetter å forstyrre. Men jeg hadde glatt gitt beskjed til bussjåføren om det fortsatte. 

Anonymkode: e2757...cbd

Skrevet

Min på 5 år får ha litt høyere enn jeg foretrekker. Men ikke super høyt. 

Årsaken er at han er et ørebarn. Han sliter med hørsel og har operert inni ørene flere ganger. 

Derfor kan han heller ikke bruke øretelefoner. Har prøvd med slike med dempet lyd. Men han takler det ikke, får vondt.

Anonymkode: 789e5...39a

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Min på 5 år får ha litt høyere enn jeg foretrekker. Men ikke super høyt. 

Årsaken er at han er et ørebarn. Han sliter med hørsel og har operert inni ørene flere ganger. 

Derfor kan han heller ikke bruke øretelefoner. Har prøvd med slike med dempet lyd. Men han takler det ikke, får vondt.

Hvorfor ikke uten lyd når han er i lignende situasjoner ? Tog, buss og lignende ? Kan man ikke bruke hodetelefoner så må man ta hensyn likevel?

Anonymkode: 4f117...728

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.8.2022 den 16.46):

Spille på telefon /nettbrett eller se på film eller YouTube med lyden på ute blant folk? Altså uten ørepropper? Satt på toget i dag og ungen bak meg kjørte på med full lyd i over en time. Hvilke foreldre tillater sånt? 

Idiotforeldre tillater sånt, dvs de aller fleste foreldre. Jeg er såpass gammel nå at jeg tør å si ifra når det plager meg. 

Anonymkode: 28d64...715

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke uten lyd når han er i lignende situasjoner ? Tog, buss og lignende ? Kan man ikke bruke hodetelefoner så må man ta hensyn likevel?

Er vi på plasser der det absolutt ikke høver seg så har han ikke lyd. Men hvis vi reiser flere timer med tog så finner vi en vogn det lar seg gjøre at han får se litt på ipaden sin. Hvertfall på lange turer. 

Vi tar alltid hensyn. Vi kjører ikke full guffe på lyd. Men han har det litt høyere enn det jeg har behov for f.eks. 

Skrevet

Er vi på plasser der det absolutt ikke høver seg så har han ikke lyd. Men hvis vi reiser flere timer med tog så finner vi en vogn det lar seg gjøre at han får se litt på ipaden sin. Hvertfall på lange turer. 

Vi tar alltid hensyn. Vi kjører ikke full guffe på lyd. Men han har det litt høyere enn det jeg har behov for f.eks. 

Prøvd noe sånt? https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-smarte-hjem/hodetelefoner-og-tilbehor/hodetelefoner/panneband-med-bluetooth-hodetelefoner-og-mikrofon-svart/145405

Anonymkode: 48c9d...62e

Skrevet

Dere tar ikke hensyn hvis han får ha lyd på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 24.8.2022 den 16.49):

Nok av de. Jeg satt flere timer på legevakten og der satt det en pappa med en ung sønn, de satt begge med telefonene, pappa hadde lyd på hele tiden. Det var like før jeg kverka han.

En av de få gangene jeg er så glad for at jeg er døv!

Anonymkode: 5ecd8...0ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

En av de få gangene jeg er så glad for at jeg er døv!

😂👍

Skrevet
oslofrk skrev (4 timer siden):

😂👍

Noen fordeler må jeg ha når jeg ikke hører et kvekk 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...