Gå til innhold

Lar du ditt barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spille på telefon /nettbrett eller se på film eller YouTube med lyden på ute blant folk? Altså uten ørepropper? Satt på toget i dag og ungen bak meg kjørte på med full lyd i over en time. Hvilke foreldre tillater sånt? 

Anonymkode: 4f117...728

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Spille på telefon /nettbrett eller se på film eller YouTube med lyden på ute blant folk? Altså uten ørepropper? Satt på toget i dag og ungen bak meg kjørte på med full lyd i over en time. Hvilke foreldre tillater sånt? 

Var foreldrene der? 

Anonymkode: a8cdc...98f

Skrevet

Ikke jeg. Hensynsløst og respektløst.

Skrevet

Nok av de. Jeg satt flere timer på legevakten og der satt det en pappa med en ung sønn, de satt begge med telefonene, pappa hadde lyd på hele tiden. Det var like før jeg kverka han.

Anonymkode: 60b82...fff

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var foreldrene der? 

Ja! Ungen var kanskje 5 år.

Skrevet

Ja! Ungen var kanskje 5 år.

Ok. Det hadde mine ikke fått lov til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nok av de. Jeg satt flere timer på legevakten og der satt det en pappa med en ung sønn, de satt begge med telefonene, pappa hadde lyd på hele tiden. Det var like før jeg kverka han.

Gud bedre! Jeg hadde blitt mannevond. Hadde en sånn unge bak meg på fly en gang og drømmehagen på høyt volum var nesten nok til å vippe meg av pinnen…

Skrevet

Nei, det har aldri mine barn fått lov til. Og jeg irriterer meg virkelig over de som lar barna ha det på, med fult volum.

Anonymkode: 67ef3...9cb

Skrevet

Ja får lov til å lyd, men ikke høyt. 

Anonymkode: 5f4e8...628

Skrevet

Ja får lov til å lyd, men ikke høyt. 

Anonymkode: 5f4e8...628

Hvorfor ikke lære dem å bruke øretelefoner ute blant folk? 

Skrevet

Nei, de bruker selvsagt hodetelefoner. 

Skrevet

Nei! Jeg er til og med så passiv aggressiv på dette at hvis jeg er sammen med noen andre, så påpeker jeg høylytt, i generelle ordelag, hvor sinnsykt irriterende det er når andre, også barn, har spill ol. med lyd på slik at det plager andre. Jeg er vanligvis ikke sånn, men dette hadde jeg neppe klart å la passere helt i stillhet, ironisk nok. 

Anonymkode: 7feb4...139

Skrevet

Nei, men jeg har opplevd det flere ganger. Faktisk også voksne som ser videoer på skjerm med lyden på (uten hodetelefoner).

Anonymkode: 3f596...336

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Sjelden de spiller ute blant folk, men når de gjør det så har de enten ørepropper eller til nød hvis vi ikke har ørepropper med (som da vi plutselig havnet på legevakta og måtte vente lenge) spiller de lydløst eller med svært lav lyd. Viktig å lære å ta hensyn! På fly i sommer var det flere barn som spilte på full guffe uten ørepropper, slitsomt og stressende for alle rundt.

Anonymkode: aea67...282

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sjelden de spiller ute blant folk, men når de gjør det så har de enten ørepropper eller til nød hvis vi ikke har ørepropper med (som da vi plutselig havnet på legevakta og måtte vente lenge) spiller de lydløst eller med svært lav lyd. Viktig å lære å ta hensyn! På fly i sommer var det flere barn som spilte på full guffe uten ørepropper, slitsomt og stressende for alle rundt.

Anonymkode: aea67...282

Er det en plass man spiller uten lyd, så er det på legevakta i det minste.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor sa du ikke noe?

Anonymkode: 938e7...565

Skrevet
On 8/24/2022 at 4:46 PM, Anonym bruker said:

Ja, folk må tåle lyd eller la være og være nær folk

Anonymkode: dad3b...9a1

Skrevet

De får som regel ikke sitte med nettbrett utenfor husets vegger, men de få gangene vi har reist langt og de har fått lov har de brukt ørepropper.

Hater igrunnen ørepropper for det er så mye styr med små barn med ørepropper - de kobler ikke til uten at vi må fikse for dem, de mister dem og de må ha hjelp til å få på igjen, osv. Bare styr med dem. Så jeg skjønner at enkelte ikke gidder, men da skal de hvertfall ha på veldig lavt volum slik at vi andre ikke kan høre alt som blir sagt fra andre enden av bussen. 

Skrevet
Pobie skrev (42 minutter siden):

De får som regel ikke sitte med nettbrett utenfor husets vegger, men de få gangene vi har reist langt og de har fått lov har de brukt ørepropper.

Hater igrunnen ørepropper for det er så mye styr med små barn med ørepropper - de kobler ikke til uten at vi må fikse for dem, de mister dem og de må ha hjelp til å få på igjen, osv. Bare styr med dem. Så jeg skjønner at enkelte ikke gidder, men da skal de hvertfall ha på veldig lavt volum slik at vi andre ikke kan høre alt som blir sagt fra andre enden av bussen. 

Og vanlig øretelefon med ledning ? 

Skrevet

De har ikke nettbrett ute, men telefon noen ganger. Og svaret er nei. Aldri. Så slitsomt.

Anonymkode: 09949...9e4

Skrevet

Aldri uten høretelefoner. Vi har lært å ta hensyn til de rundt oss 

Anonymkode: 81dd8...97d

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Og vanlig øretelefon med ledning ? 

Samme styret. Hvorfor spør du?

Skrevet

Selvfølgelig ikke . 
men må si det er rimelig irriterende med de som snakker på telefon med høytaler også. Rimelig spesielt det også

Anonymkode: 3922a...594

Skrevet

Nei, helt klart ikke.

Kjørte buss i 4 timer i går og første bussjåfør sa over høytaleren var at vi skulle ta hensyn ved telefonbruk. 

Jeg "blikka" en dame som skravlet og li høylytt i telefonen i lange tider. Jeg tenker at på buss/tog er det korte beskjeder son gjelder, man skravler ikke om hele ukens begivenheter med hele bussen som lytter. 

Men tenkte på det da jeg tok trikken etterpå, at det er en helt annen kotyme på lokaltrafikken, for bare rundt meg der var det tre stykker i private samtaler... Jeg bor ikke i Oslo, men her prater jo folk i telefonen mens de går på gaten, i butikken, på trikken og overalt.

Anonymkode: 67be1...33f

Skrevet

En gang har ene ungen fått lov å ha lav lyd på en 5 timer lang togtur. Hadde glemt ørepropper, de solgte ikke på toget og jeg fikk migreneanfall og orket ikke underholde på annet vis. Vi satte oss i familievognen, bort fra de fleste andre. 

Anonymkode: 61c6f...288

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...