Gå til innhold

Valp hjemme alene….

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi fikk oss valp i sommer😊Og det går veldig fint, hun trives og vokser. Men: jeg jobber en deltids nattevaktstilling, slik at hun aldri trenger å være hjemme hele arbeidsdager. Hun har likevel vært hjemme alene noen få timer(ca 3-4) ved noen anledninger og det har gått bra. Jeg har nå fått tilbud om et kurs på jobben som er på dagtid. Valpen vil da måtte evt være hjemme alene i 6 timer fra jeg drar til første ungen kommer hjem. Hva er best: ha den med i bilen så den får luftinger i løpet av dagen, eller være hjemme? Dette er to dager etter hverandre, og valpen er 4 mnd😊

Anonymkode: e4810...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tenker jeg kommer litt an på hvordan hunden trives hjemme og i bilen, hvor du kan parkere og hva slags bil du har. Vi har ofte hunden i bilen gjennom arbeidsdagen. Vi har Tesla (med dog mode), og kan parkere i skyggen slik at mannen ser bilen fra kontoret. Han stikker ut og ser til den, og tar den på luftetur til lunsj (oftere om det trengs). Vår hund har alltid likt å ligge i bur i bilen. 

Anonymkode: b1053...772

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Det tenker jeg kommer litt an på hvordan hunden trives hjemme og i bilen, hvor du kan parkere og hva slags bil du har. Vi har ofte hunden i bilen gjennom arbeidsdagen. Vi har Tesla (med dog mode), og kan parkere i skyggen slik at mannen ser bilen fra kontoret. Han stikker ut og ser til den, og tar den på luftetur til lunsj (oftere om det trengs). Vår hund har alltid likt å ligge i bur i bilen. 

Anonymkode: b1053...772

Hva er dog mode?

Anonymkode: e7b80...2b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hei, vi fikk oss valp i sommer😊Og det går veldig fint, hun trives og vokser. Men: jeg jobber en deltids nattevaktstilling, slik at hun aldri trenger å være hjemme hele arbeidsdager. Hun har likevel vært hjemme alene noen få timer(ca 3-4) ved noen anledninger og det har gått bra. Jeg har nå fått tilbud om et kurs på jobben som er på dagtid. Valpen vil da måtte evt være hjemme alene i 6 timer fra jeg drar til første ungen kommer hjem. Hva er best: ha den med i bilen så den får luftinger i løpet av dagen, eller være hjemme? Dette er to dager etter hverandre, og valpen er 4 mnd😊

Anonymkode: e4810...c17

En hund kan da umulig ha det fint en hel dag i bur i en bil?

Det må da være bedre for den å kunne bevege seg rundt hjemme, gitt at den greier holde seg den perioden? 

Anonymkode: 93f90...228

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva er dog mode?

Anonymkode: e7b80...2b3

En innstilling på nyere biler som holder temperaturen kjølig selv om bilen ikke sviver.

Anonymkode: 42790...9aa

Skrevet
Sitat

Ikke ta med i bil. Hvor bor du? Her på østlandet er det fortsatt varmt og skal jammen ikke mange grader til før det blir for varmt i bil selv med vindu opp mm. Det er ikke ok.

Da ville jeg heller luftet skikkelig om morgenen, gå en liten tur, lek litt i hagen.....sørg for at valpen har et avgrenset område hjemme den er trygg på slik at den kan gå litt rundt uten å ha ha hele huset. Sørg for vannskål. Når første barnet er hjemme så går de ut på tur.

Ikke bil i 6 timer 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...