Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #1 Skrevet 23. august 2022 Min datter på 14 år har fått denne og har mange tanker rundt episoden. Og har hun fått den, så har tilnærmet hele skolen fått den. Tenker dere dette blir tatt opp på skolen? Eller bør tas opp? Tar man slikt med FAU, lærer, trinnkontakt, eller finner de ofte ut av det selv? Det her her jo noe de definitivt bør snakke om så fort som de har spredd dette selv om de fleste vet at politiet ber de IKKE dele Har deres ungdommer fått denne? Hva gjør dere sånn helt utenom å snakke led ungdommen (som jo er det første man gjør). Gjør man mer? Helt ukjent situasjon for meg. Har sett videoen også, og den er…. Mindre koselig å se. Men alt oppstyret etterpå. Det er viktig å snakke om det også… Anonymkode: 4bf28...79f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Hva er dette? Har ungdom samme alder, ikke hørt om. Anonymkode: f24d3...0b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Vet ikke hvilken video det er snakk om, men ville definitivt snakket med barna om det ja. For noen år siden var det en video med mitt barn som ble banket opp som ble spredt. Tok det opp med politi og skole men ingen gjorde noe. De prøvde bare å la det dø ut. Anonymkode: 3b335...241
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #4 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hva er dette? Har ungdom samme alder, ikke hørt om. Anonymkode: f24d3...0b5 Da har mulig ungdommen din ikke fått det. Deles hyppig på østlandet Anonymkode: 4bf28...79f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da har mulig ungdommen din ikke fått det. Deles hyppig på østlandet Anonymkode: 4bf28...79f Kan hende h@n har fått og ikke forteller meg. Er det samme video som går til alle eller en slags challenge? Hvis jeg vet litt mer kan jeg spørre. Østlandet her. Anonymkode: f24d3...0b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #6 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vet ikke hvilken video det er snakk om, men ville definitivt snakket med barna om det ja. For noen år siden var det en video med mitt barn som ble banket opp som ble spredt. Tok det opp med politi og skole men ingen gjorde noe. De prøvde bare å la det dø ut. Anonymkode: 3b335...241 Det er sinnsykt!! Anonymkode: f24d3...0b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #7 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er sinnsykt!! Anonymkode: f24d3...0b5 Jeg trodde det verste var at hun ble slått ned på gata. At det ble delt i _hele_ landet var verre, faktisk. Mest for henne, men og mye for meg. Anonymkode: 3b335...241
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #8 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Kan hende h@n har fått og ikke forteller meg. Er det samme video som går til alle eller en slags challenge? Hvis jeg vet litt mer kan jeg spørre. Østlandet her. Anonymkode: f24d3...0b5 Ingen challenge Anonymkode: 4bf28...79f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ingen challenge Anonymkode: 4bf28...79f Kan du ikke være så snill fortelle litt mer? Jeg har spurt på tre forskjellige måter nå men får ikke svar på det jeg spør om. Hva slags video? Blind vold på gaten, vold mellom kjærester, flere videoer samlet eller hva? Anonymkode: f24d3...0b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #10 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke være så snill fortelle litt mer? Jeg har spurt på tre forskjellige måter nå men får ikke svar på det jeg spør om. Hva slags video? Blind vold på gaten, vold mellom kjærester, flere videoer samlet eller hva? Anonymkode: f24d3...0b5 Nei. De aller fleste ungdommer forteller om det vil jeg tro. Jeg tenker at jeg ikke trenger å fortelle hva det er, den ene familien har fått mer enn nok å stri med i etterkant, så om jeg sier hva det handler om, så vil noen lete etter informasjon, og når noen leter etter informasjon så spres det. De som vet det vet det. Anonymkode: 4bf28...79f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #11 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei. De aller fleste ungdommer forteller om det vil jeg tro. Jeg tenker at jeg ikke trenger å fortelle hva det er, den ene familien har fått mer enn nok å stri med i etterkant, så om jeg sier hva det handler om, så vil noen lete etter informasjon, og når noen leter etter informasjon så spres det. De som vet det vet det. Anonymkode: 4bf28...79f Men dele om den her inne, gjør du uten å blunke. Anonymkode: 66c5f...c37
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #12 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Men dele om den her inne, gjør du uten å blunke. Anonymkode: 66c5f...c37 Det er det jeg stusser på også men innser at det ikke er mer å hente her. Anonymkode: f24d3...0b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #13 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Vet ikke hvilken video det er snakk om, men ville definitivt snakket med barna om det ja. For noen år siden var det en video med mitt barn som ble banket opp som ble spredt. Tok det opp med politi og skole men ingen gjorde noe. De prøvde bare å la det dø ut. Anonymkode: 3b335...241 Datteren min har snakket mye om det i hele kveld. Hun har også sendt bilde av at politiet har lagt ut noe sted (Twitter kanskje) at de må slutte å spre det Anonymkode: 4bf28...79f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #14 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men dele om den her inne, gjør du uten å blunke. Anonymkode: 66c5f...c37 De som vet de vet. De som ikke vet vet ikke. De har ikke noe konkret å spørre om hvis de skal finne ut noe heller Anonymkode: 4bf28...79f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #15 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): De som vet de vet. De som ikke vet vet ikke. De har ikke noe konkret å spørre om hvis de skal finne ut noe heller Anonymkode: 4bf28...79f Sånne som du altså.... Anonymkode: 66c5f...c37
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #16 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Sånne som du altså.... Anonymkode: 66c5f...c37 Hvordan er sånne som meg? At du blir sur på jeg fordi jeg ikke tilfredsstiller nysgjerrigheten din, er ikke min feil. Det må du ta på din egen kappe. Anonymkode: 4bf28...79f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #17 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan er sånne som meg? At du blir sur på jeg fordi jeg ikke tilfredsstiller nysgjerrigheten din, er ikke min feil. Det må du ta på din egen kappe. Anonymkode: 4bf28...79f Lol. Anonymkode: f24d3...0b5
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #18 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan er sånne som meg? At du blir sur på jeg fordi jeg ikke tilfredsstiller nysgjerrigheten din, er ikke min feil. Det må du ta på din egen kappe. Anonymkode: 4bf28...79f Sånne som deg som elsker å dele det, men samtidig later som at du er så bekymret for at det spres. Anonymkode: 66c5f...c37
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #19 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Sånne som deg som elsker å dele det, men samtidig later som at du er så bekymret for at det spres. Anonymkode: 66c5f...c37 Jeg tenkte egentlig bare at jeg skulle sjekke hva andre tenkte. Og at de som ikke har sett den eller hørt om den hoppet over, for da gjelder det ikke dem. Eller som hun mødre her som fortalte om en annen episode fra eget barn og hva hun ville ønsket at folk gjorde. Det var mer informativt enn alle deres innlegg til sammen Anonymkode: 4bf28...79f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 Video OM vold, eller MED vold? Og nei, du er på ingen måte bedre enn andre hvis du skaper blest om den her inne, hvor der er mange tusen medlemmer. Foe øvrig ville ikke min 16-åring ha «snakket om det» med meg om han fikk en voldsvideo. Herregud. I den alderen lever de sitt eget liv på snap. Anonymkode: 04bdb...88b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #21 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Det var mer informativt enn alle deres innlegg til sammen Anonymkode: 4bf28...79f Ditt var ikke så informativt det heller. Anonymkode: 04bdb...88b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #22 Skrevet 24. august 2022 Det er en gutt født i 09 som banker opp en 7-åring. Navnet hans og navnet på foreldrene, adresse og telefonnummer + navn på sosiale medier ligger lett tilgjengelig. Anonymkode: f24d3...0b5
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #23 Skrevet 24. august 2022 Ja, desverre. Enda en positv ting med våre nye landsmenn. (Jada, veit at skitungen er født i Norge!) Banker ut dritten av en 7 åring og får ungen til å kysse skoa sine. Står om det i Romerikes blad. Anonymkode: 5c17f...0f7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #24 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Min datter på 14 år har fått denne og har mange tanker rundt episoden. Og har hun fått den, så har tilnærmet hele skolen fått den. Tenker dere dette blir tatt opp på skolen? Eller bør tas opp? Tar man slikt med FAU, lærer, trinnkontakt, eller finner de ofte ut av det selv? Det her her jo noe de definitivt bør snakke om så fort som de har spredd dette selv om de fleste vet at politiet ber de IKKE dele Har deres ungdommer fått denne? Hva gjør dere sånn helt utenom å snakke led ungdommen (som jo er det første man gjør). Gjør man mer? Helt ukjent situasjon for meg. Har sett videoen også, og den er…. Mindre koselig å se. Men alt oppstyret etterpå. Det er viktig å snakke om det også… Anonymkode: 4bf28...79f Vi fikk beskjed om den av rektor. Politiet hadde informert skolen og ba alle slette den, og ikke se den. Evt snakke om det. Anonymkode: 676e4...114
Kira Skrevet 24. august 2022 #25 Skrevet 24. august 2022 Vi snakket med barna om den ved middagsbordet i går. Litt generelt om hva man skal gjøre når man ser en sånn snap og hvem man eventuelt skal fortelle dette til. Det ble også tatt opp på skolen hos eldste. Noe mer tenker jeg ikke vi får gjort for øyeblikket. Håper det blir tatt tak i av foresatte, skole og politi der disse barna hører hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå