Gjest Danida Skrevet 23. august 2022 #2 Skrevet 23. august 2022 Jeg er sjelden overrasket over andres beskrivelser av meg. Jeg føler at jeg kjenner meg igjen i det som blir sagt, og har kanskje 2-3 ganger i livet opplevd at noen brukte et adjektiv som var helt nytt for meg. Men jeg er likevel klar over at det alltid vil være ting som kun en utenforstående kan se. Joharis vindu! https://no.m.wikipedia.org/wiki/Joharis_vindu
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #3 Skrevet 23. august 2022 Danida skrev (28 minutter siden): Jeg er sjelden overrasket over andres beskrivelser av meg. Jeg føler at jeg kjenner meg igjen i det som blir sagt, og har kanskje 2-3 ganger i livet opplevd at noen brukte et adjektiv som var helt nytt for meg. Men jeg er likevel klar over at det alltid vil være ting som kun en utenforstående kan se. Joharis vindu! https://no.m.wikipedia.org/wiki/Joharis_vindu Jeg opplever også det samme, blir sjelden overrasket over andres beskrivelser av meg. Har hatt noen veldig få ganger hvor jeg har blitt overrasket, da har det vært etter at jeg har utviklet meg, byttet miljø og nye bekjente har brukt beskrivelser av meg som har stemt med der jeg var da i livet. Spennende link, har ikke hørt om Joharis vindu før. Mens jeg leste så var det et par stykker jeg kjenner som falt rett inn i hver sin boks, slik jeg kjenner dem. Jeg antar både hvordan man ser seg selv og andre, og hvordan andre ser seg selv og meg vil kunne variere gjennom livet, hvordan man utvikler seg, hvilket miljø man er i og hvordan andre er. Det vil for min del f.eks. være stor forskjell på mine vinduer når jeg er på jobb og når jeg omgås familie og venner, men så er jo også kommunikasjonen svært forskjellig i de ulike situasjonene. Anonymkode: f1c7c...457
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #4 Skrevet 24. august 2022 Jeg elsker mennesker! Jeg er ganske introvert og sjenert, men når jeg er på områder med mye mennesker, for eksempel i kollektivtrafikken i Oslo, ser jeg så utrolig mye fine folk. Jeg kan være godtroende og naiv, og tenker stort sett det beste om folk. Hvis noen viser seg fra sin verste side tenker jeg at det er en grunn. Generelt sett er jeg nok ikke verdens beste menneskekjenner, men skjønnheten i mennesker, dyr, natur, kunst osv gjør meg lykkelig. Selv blir jeg ofte undervurdert. Jeg vet jeg blir oppfattet som snill, tålmodig, rolig og mild. Egentlig har jeg lett for å bli stresset. De fleste nye jeg møter blir overrasket hvis de hører utdannelsen min og hva jeg driver med, som nok ikke passer med førsteinntrykket jeg gir. Anonymkode: 66543...792
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå