Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din beste oppskrift med Squash? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så originalt, men jeg liker best å skjære den i skiver og pannesteke den. Ellers bruker jeg det mye i ratatouille og gryteretter generelt. 

Jeg hadde ekstremt mye squash i hagen i fjor, og da spiste vi squash til alt. I år har jeg bare en plante, så da er det mer overkommelig. 

Skrevet

Liker godt å grille den på spyd sammen med kjøtt og andre grønnsaker. 

Og i wok. 

(herregud så glad jeg blir av normale tråder uten krangling nå) 

Anonymkode: a5955...72c

Skrevet

Og ps, det er supergodt raspet opp i kjøttboller. Blir veldig saftig 

Anonymkode: a5955...72c

Skrevet

Det er i hvert fall bra trening. 

Anonymkode: 5b93e...c0b

Skrevet

Jeg har fått litt dilla på å raspet squash i omelett om dagen. Presser bare ut litt av saften i squashen før jeg har den i panna, steker først litt løk, og annet jeg vil ha oppi før jeg har oppi squashen og deretter heller i de piskede eggene.

Fylt squash er også veldig godt. Del en på to på langt, bruk en skje til å ta ut litt av innmaten sånn at du får en grop midt i. Lag fyll som du vil ha oppi, fyll det oppi og ha på litt ost over - inn i ovnen passende lang tid på passende temperatur (som du forstår, jeg bare stiller ovnen på noe av vane, og litt alt etter hvor sulten jeg er, hvor store squashene er m.m. ;) ). Innmaten kutter jeg forresten i små biter og blander med fyllet (f.eks. løk, sopp, kjøttdeig, type pizzasaus/krydring - men tror du kan bruke nesten hva som helst som smaker godt oppi).

Skal jeg steke egg steker jeg gjerne noen skiver squash til (da med litt timian på).

Og så lager jeg en slags pizzabunn av den - raspet squash, havremel, ost, salt og ev. krydder + litt pisket egg. Stekes først, og så har du på fyll etterpå og inn i ovnen igjen. Jeg modererte en lavkarbo-oppskrift (google lavkarbo squash ost pizzabunn) og endte med denne, bruker ost uten melk i da jeg har melkeallergi, men det går fint. Veldig greit til matpakke også, så lager gjerne en ekstra stor porsjon slik at jeg har enkeltstykker som jeg bare kan ta ut av fryseren.

Anonymkode: 3c0ec...bb7

Skrevet

Jeg har alltid med squash når jeg steker grønnsaker 

I dag stekte jeg squash, paprika, løk og sjampinjong og hadde det i en fløtesaus med stekt kylling. Veldig godt, krydret med salt, pepper, ingefær, litt soyasaus og buljong.

Anonymkode: efa15...f8c

Skrevet

Dytter litt, jeg kan og godt tenke meg noen flere ideer til hvordan bruke squash 😊

Anonymkode: c33f0...b91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...