Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #201 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): For folk flest som er vokst opp i Norge. Anonymkode: e3b48...b6c Nå har jeg spurt tre fra 11 til 17 som er født og oppvokst her, og de har ikke hørt om Tippen og Lillefot de heller altså?!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #202 Skrevet 23. august 2022 3 minutes ago, NotNaomi said: Nå har jeg spurt tre fra 11 til 17 som er født og oppvokst her, og de har ikke hørt om Tippen og Lillefot de heller altså?! Hvis du er moren deres så forklarer vel det en del.. Jeg spurte mine på 8 og 10, og de vet. Anonymkode: 2da53...693
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #203 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (4 minutter siden): Nå har jeg spurt tre fra 11 til 17 som er født og oppvokst her, og de har ikke hørt om Tippen og Lillefot de heller altså?! Du har 3 barn som er født og oppvokst her og du har ikke hørt om Portveien2? Anonymkode: 05625...411
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #204 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Det var ikke hån. Det var en spøk. Men fordi noen mente at siden det var en "historie" med den aktuelle brukeren og meg, så mente noen at det var personangrep. Jeg må bare akseptere det hvis admin var enig. Jeg har vært her i 17 år og har ikke klart å bli slettet 3 ganger ennå… Anonymkode: 8e888...c74
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #205 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvis du er moren deres så forklarer vel det en del.. Jeg spurte mine på 8 og 10, og de vet. Anonymkode: 2da53...693 De er nabounger og sønn til ei norsk venninne! 😅
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #206 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært her i 17 år og har ikke klart å bli slettet 3 ganger ennå… Anonymkode: 8e888...c74 Neivel. Det er bra det.
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #207 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Du har 3 barn som er født og oppvokst her og du har ikke hørt om Portveien2? Anonymkode: 05625...411 ☝️
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #208 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg står for gnageinnlegget, men alikevel så er ikke jeg blitt slettet for brukerangrep, det har du. Hva sier det om dine slettede innlegg da? Anonymkode: b87cf...b74 Jeg har ikke rapportert noen jeg da. Dessuten var det avsporing. Nå gnager jo du..Og en til her da men..
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #209 Skrevet 23. august 2022 2 minutes ago, NotNaomi said: De er nabounger og sønn til ei norsk venninne! 😅 De kan unnskyldes med lav alder. Og du med at du ikke er født i Norge. Det er helt ok. Anonymkode: 2da53...693
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #210 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke rapportert noen jeg da. Dessuten var det avsporing. Nå gnager jo du..Og en til her da men.. Hvorfor svarer du ikke på jeg spør om? Anonymkode: b87cf...b74
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #211 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (12 minutter siden): Nå har jeg spurt tre fra 11 til 17 som er født og oppvokst her, og de har ikke hørt om Tippen og Lillefot de heller altså?! Ok, din svogerforskning var veldig statistisk signifikant. Anonymkode: e3b48...b6c
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #212 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De kan unnskyldes med lav alder. Og du med at du ikke er født i Norge. Det er helt ok. Anonymkode: 2da53...693 Okay 😅 da så..
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #213 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ok, din svogerforskning var veldig statistisk signifikant. Anonymkode: e3b48...b6c Ja det er jo din også 🙄
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #214 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (5 timer siden): Jeg er nok mer kritisk enn deg. Nei, du er altfor ukritisk til kildekritikk, altfor lite kritisk til egne fordommer og altfor lite kritisk til din egen manglende vilje til å ta til deg kunnskap og fakta og lære noe når du blir gjort oppmerksom på at du har misforstått eller rett ut tar feil. Du blir gjort oppmerksom på at du misforstår og gjør feil, at du har en lite innsiktsfull tilnæring til å bli virkelig god i norsk språk - men du skylder på at andre gjør feil. Overfladisk skriver du veldig godt, men du har en usedvanlig dårlig forståelse for språklige bilder, metaforer og det som er allmennkunnskap i Norge. Da vil du også fortsette å misforstå. Du stiller jo deg selv i et lite flatterende lys på den måten, men det er kanskje oppmerksomheten du søker og ikke kunnskap? Anonymkode: 93d57...87e
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #215 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, du er altfor ukritisk til kildekritikk, altfor lite kritisk til egne fordommer og altfor lite kritisk til din egen manglende vilje til å ta til deg kunnskap og fakta og lære noe når du blir gjort oppmerksom på at du har misforstått eller rett ut tar feil. Du blir gjort oppmerksom på at du misforstår og gjør feil, at du har en lite innsiktsfull tilnæring til å bli virkelig god i norsk språk - men du skylder på at andre gjør feil. Overfladisk skriver du veldig godt, men du har en usedvanlig dårlig forståelse for språklige bilder, metaforer og det som er allmennkunnskap i Norge. Da vil du også fortsette å misforstå. Du stiller jo deg selv i et lite flatterende lys på den måten, men det er kanskje oppmerksomheten du søker og ikke kunnskap? Anonymkode: 93d57...87e Dere gaper over for mye her. Nå har jeg spurt to som mener jeg har lite allmennkunnskap om Norge. Jeg spør om vi kan ha en guiztråd om temaet hvor vi må svare innen ti sekunder. De ville ikke. Altså 🙂 Og så må jeg nesten påminne deg om at jeg kjenner veldig mange i det virkelige liv. Det er jo ikke sånn at dere her inne akkurat kan bedømme meg og hva jeg vet bedre enn dem 😅 Men det jeg har problemer med er norske fraser. Det har nordmenn selv. Og mange kan heller ikke uttrykk. De sier den feil også! Så det er jo veldig merkelig at du kritiserer meg for akkurat det syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #216 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Ja det er jo din også 🙄 Hvilken svogerforskning sikter du til da? Du har fått med deg at (nesten?) samtlige i denne tråden kjenner til Tuppen og Lillemor? Men at du har spurt én søskenflokk motbeviser sikkert at Tuppen og Lillemor er kjent nok i Norge til å bli brukt som et uttrykk i en landsomfattende avis. Du ass 😂 Anonymkode: e3b48...b6c
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #217 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvilken svogerforskning sikter du til da? Du har fått med deg at (nesten?) samtlige i denne tråden kjenner til Tuppen og Lillemor? Men at du har spurt én søskenflokk motbeviser sikkert at Tuppen og Lillemor er kjent nok i Norge til å bli brukt som et uttrykk i en landsomfattende avis. Du ass 😂 Anonymkode: e3b48...b6c Jeg skal spørre fler, vær sikker 😅 det som skjer her inne er ganske ofte tema blant vennene mine 🙂 ikke at vi sitter en hel kveld og snakker om det, men flere følger med i perioder og sjekker nå og da.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #218 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (14 minutter siden): Dere gaper over for mye her. Nå har jeg spurt to som mener jeg har lite allmennkunnskap om Norge. Jeg spør om vi kan ha en guiztråd om temaet hvor vi må svare innen ti sekunder. De ville ikke. Altså 🙂 Og så må jeg nesten påminne deg om at jeg kjenner veldig mange i det virkelige liv. Det er jo ikke sånn at dere her inne akkurat kan bedømme meg og hva jeg vet bedre enn dem 😅 Men det jeg har problemer med er norske fraser. Det har nordmenn selv. Og mange kan heller ikke uttrykk. De sier den feil også! Så det er jo veldig merkelig at du kritiserer meg for akkurat det syns jeg. 1. Hvordan tolker du det at ingen vil møte deg i quiz? 2. Folk her inne bedømmer deg ut fra det du skriver her inne. Sånn er det på et forum, vi vet bare det vi ser her, og må ta utgangspunkt i det. 3. Er enig med hun du siterer. Du skriver på overflaten godt, men det er en dypere logisk brist i mye av det du skriver. Det er vanskelig å få tak på, men ut fra reaksjonene til andre deltakere i trådene dine, virker det som at flere opplever det samme. Anonymkode: 90541...ef2
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #219 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (39 minutter siden): Dere gaper over for mye her. Nå har jeg spurt to som mener jeg har lite allmennkunnskap om Norge. Jeg spør om vi kan ha en guiztråd om temaet hvor vi må svare innen ti sekunder. De ville ikke. Altså 🙂 Og så må jeg nesten påminne deg om at jeg kjenner veldig mange i det virkelige liv. Det er jo ikke sånn at dere her inne akkurat kan bedømme meg og hva jeg vet bedre enn dem 😅 Men det jeg har problemer med er norske fraser. Det har nordmenn selv. Og mange kan heller ikke uttrykk. De sier den feil også! Så det er jo veldig merkelig at du kritiserer meg for akkurat det syns jeg. Å lære seg noen enkle fakta har lite med kildekritikk, forståelse og refleksjon og logikk å gjøre. Du faller gjennom på disse feltene igjen og igjen og igjen, både i tråder du selv oppretter og i andres tråder hvor du svarer. Hvor mange du kjenner forteller lite om ditt kunnskapsnivå, sin forståelse av norsk språk, samfunn og kultur og referanser og subtile nyanser i dette. At noen kan misforstå et uttrykk, det er det ikke noe galt i. Men de fleste tar jo det til seg når de får vite hva uttrykket egentlig skal være. Istedenfor å ta til deg fakta, rettelser og kunnskap så viser du total vegring mot å ta til deg ny lærdom og innrømme at du har misforstått og tar feil - og så snur du rundt og kritiserer forumbrukerne istedenfor. Det er faktisk ikke forumbrukeres skyld at du har mindre kunnskap enn du selv tror. Du har skrevet på forumet over lang tid nå og du har veldig tydelig vist disse hullene i din kunnskap og forståelse for norsk samfunn og logikk og kildekritikk. Det er utallige tråder hvor du har kommet med helt feilaktige opplysninger som du fremstiller som "fakta" - og hvor du konsekvent nekter å ta til deg korrekt informasjon (og NEI, det har ikke noe med "meninger" å gjøre, det har med rene fakta å gjøre, og for din del nesten konsekvent feilfakta). Jeg og andre kritiserer deg ikke for å ikke vite. Du kritiseres for å nekte å ta til deg korrekt informasjon om fakta, fordi du stadig bruker herkseteknikker og avsporinger for å dreie debatten. Og i denne tråden - kritikk fordi du, som ikke har norsk som morsmål og som så tydelig har så store hull i språklige nyanser, språklige bilder, metaforer og allmennkunnskap om kunnskap og referanser til norsk historie, samfunn og kultur, at DU da kritiserer de som skriver korrekt og som bruker korrekte referanser som er lettforståelig for folk flest i landet. Du får kritikk fordi du kritiserer og rakker ned på andre uten grunn, for at du aldri tar til deg korrekt informasjon og fordi du spammer ned forumet med alt dette oppdiktede verdensbildet ditt som har lite med virkeligheten og sannheten å gjøre. Og at du ikke driver med personangrep, det er jo bare tull. Det har du mange ganger gjort mot meg der jeg kun holdt meg 100 % til sak og tema uten å snakke om deg. Du har gått til personangrep mot mange andre også, både de som skriver med nick og uten. Anonymkode: 93d57...87e
Blop Skrevet 23. august 2022 #220 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (4 timer siden): Ovenfor deg har du de syv første innleggene i tråden. Dette er veldig langt fra hva jeg legger i høflighet! Gadd ikke ta med fler... Huff, hvis du vil unngå slike "uhøflige" kommentarer, må du logge av Internett. Hvis du mener at dette er uhøflige svar, er du hårsår.
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #221 Skrevet 23. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (20 minutter siden): 1. Hvordan tolker du det at ingen vil møte deg i quiz? 2. Folk her inne bedømmer deg ut fra det du skriver her inne. Sånn er det på et forum, vi vet bare det vi ser her, og må ta utgangspunkt i det. 3. Er enig med hun du siterer. Du skriver på overflaten godt, men det er en dypere logisk brist i mye av det du skriver. Det er vanskelig å få tak på, men ut fra reaksjonene til andre deltakere i trådene dine, virker det som at flere opplever det samme. Anonymkode: 90541...ef2 1. Tolker?? Seriøst? Det er ikke noe å tolke. Folk er redde for at de vil tape mot meg. 2. Det er jeg fullstendig klar over. Jeg er også klar over at de ofte tenker hvem og ikke hva. Det er helt greit! Jeg er ikke annerledes i virkeligheten, men hvem som oppfatter hva, og hva hvilke mennesker, er veldig forskjellig ut fra deres ståsted såklart. 3. Jeg skjønner at det er "vanskelig å få tak på", ja 🙂 dere finner ikke ord eller forklaring (...) på hvorfor dere "mener" eller mener at jeg er...ulogisk. Helt okay det også 🙂 Endret 23. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #222 Skrevet 23. august 2022 NotNaomi skrev (2 timer siden): Nå har det kommet en del påstander her som flere ikke kan begrunne. Altså løgn. Det er ikke spesielt greit å ty til det for å prøve og vinne en diskusjon. Sånt er egentlig veldig uakseptabelt i en debatt. Så nå håper jeg i hvertfall én av dere, i dette tilfellet du, kan nevne hvor jeg snakket nedsettende om nordmenn, språket deres og brukere her inne? https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144432181-hvorfor-er-nordmenn-så-talentløse-i-forhold-til-nabolandene/#comments Denne tråden din, for eksempel, som du skrev som anonym, men avslører deg selv underveis. Anonymkode: 93d57...87e
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #223 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Å lære seg noen enkle fakta har lite med kildekritikk, forståelse og refleksjon og logikk å gjøre. Du faller gjennom på disse feltene igjen og igjen og igjen, både i tråder du selv oppretter og i andres tråder hvor du svarer. Hvor mange du kjenner forteller lite om ditt kunnskapsnivå, sin forståelse av norsk språk, samfunn og kultur og referanser og subtile nyanser i dette. At noen kan misforstå et uttrykk, det er det ikke noe galt i. Men de fleste tar jo det til seg når de får vite hva uttrykket egentlig skal være. Istedenfor å ta til deg fakta, rettelser og kunnskap så viser du total vegring mot å ta til deg ny lærdom og innrømme at du har misforstått og tar feil - og så snur du rundt og kritiserer forumbrukerne istedenfor. Det er faktisk ikke forumbrukeres skyld at du har mindre kunnskap enn du selv tror. Du har skrevet på forumet over lang tid nå og du har veldig tydelig vist disse hullene i din kunnskap og forståelse for norsk samfunn og logikk og kildekritikk. Det er utallige tråder hvor du har kommet med helt feilaktige opplysninger som du fremstiller som "fakta" - og hvor du konsekvent nekter å ta til deg korrekt informasjon (og NEI, det har ikke noe med "meninger" å gjøre, det har med rene fakta å gjøre, og for din del nesten konsekvent feilfakta). Jeg og andre kritiserer deg ikke for å ikke vite. Du kritiseres for å nekte å ta til deg korrekt informasjon om fakta, fordi du stadig bruker herkseteknikker og avsporinger for å dreie debatten. Og i denne tråden - kritikk fordi du, som ikke har norsk som morsmål og som så tydelig har så store hull i språklige nyanser, språklige bilder, metaforer og allmennkunnskap om kunnskap og referanser til norsk historie, samfunn og kultur, at DU da kritiserer de som skriver korrekt og som bruker korrekte referanser som er lettforståelig for folk flest i landet. Du får kritikk fordi du kritiserer og rakker ned på andre uten grunn, for at du aldri tar til deg korrekt informasjon og fordi du spammer ned forumet med alt dette oppdiktede verdensbildet ditt som har lite med virkeligheten og sannheten å gjøre. Og at du ikke driver med personangrep, det er jo bare tull. Det har du mange ganger gjort mot meg der jeg kun holdt meg 100 % til sak og tema uten å snakke om deg. Du har gått til personangrep mot mange andre også, både de som skriver med nick og uten. Anonymkode: 93d57...87e Hvis det var noe som helst hold i dette så hadde SELVSAGT folk blitt med på quizutfordringen 🙂
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #224 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144432181-hvorfor-er-nordmenn-så-talentløse-i-forhold-til-nabolandene/#comments Denne tråden din, for eksempel, som du skrev som anonym, men avslører deg selv underveis. Anonymkode: 93d57...87e Ja, og?
Gjest NotNaomi Skrevet 23. august 2022 #225 Skrevet 23. august 2022 Blop skrev (5 minutter siden): Huff, hvis du vil unngå slike "uhøflige" kommentarer, må du logge av Internett. Hvis du mener at dette er uhøflige svar, er du hårsår. Tror du jeg hadde fortsatt å skrive her under nick om jeg var hårsår? Jeg sa bare at jeg har mye høyere krav til høflighet enn flere her, og i mitt syn er de kommentarene langt fra høflige. Det er ikke fordi jeg er hårsår, det er en opplysning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå