Gå til innhold

Apropos diskusjon om metaforer og billedlig språk!

Anbefalte innlegg

Skrevet
NotNaomi skrev (18 minutter siden):

Da blir det påstand mot påstand rett og slett. 

Nei, det er det da ikke. Det står at tråden ble ryddet for personangrep. Du må ikke gjøre deg dum, nå. 

Anonymkode: 38eb2...fc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da fullt forståelig at du ikke kan norske uttrykk hvis du er forholdsvis ny i landet. Men du bør også forstå at vi som har vokst opp har en helt andre  referanserammer enn det du har, uten du skal føle deg ekskludert. 

Portveien 2 vet alle over 30 hva er. Antakelig de under også, fordi de har hørt det bli brukt i andre sammenhenger enn selve serien. 

Veldig rart at en innvandret nordmann skal ha så mange meninger om hva nordmenn vokst opp i Norge vet...

Anonymkode: 2da53...693

Skrevet
NotNaomi skrev (2 timer siden):

Ovenfor deg har du de syv første innleggene i tråden. Dette er veldig langt fra hva jeg legger i høflighet!  Gadd ikke ta med fler... 

Jeg står for gnageinnlegget, men alikevel så er ikke jeg blitt slettet for brukerangrep, det har du. Hva sier det om dine slettede innlegg da?

Anonymkode: b87cf...b74

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er da fullt forståelig at du ikke kan norske uttrykk hvis du er forholdsvis ny i landet. Men du bør også forstå at vi som har vokst opp har en helt andre  referanserammer enn det du har, uten du skal føle deg ekskludert. 

Portveien 2 vet alle over 30 hva er. Antakelig de under også, fordi de har hørt det bli brukt i andre sammenhenger enn selve serien. 

Veldig rart at en innvandret nordmann skal ha så mange meninger om hva nordmenn vokst opp i Norge vet...

Vi har vår helt egen Sanna😝

Skrevet
8 minutes ago, Anonym bruker said:

Hahaha!! Det har du jammen meg rett i. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Så det var nummer 3 på 8 mnd? Nummer 2 var mot samme bruker i sommer da? Når du var opptatt av å «ta henne» og endte med å avsløre deg selv? Så 2 av 3 mot samme bruker på 8 mnd? 

Anonymkode: 05625...411

Det var samme bruker ja. Nå har hun også blitt slettet pga angrep mot meg 🙂 hun er den jeg har diskutert mest med som er under nick også, så at vi har gått over streken noen få ganger er ikke så rart altså. Tenker en på alle meningsutvekslinger som vi har hatt, og er så ulike som vi er, så bør vi heller få ros for å ha klart å være saklige i nærmest 100 % av tiden 😊😅

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Nei, det er det da ikke. Det står at tråden ble ryddet for personangrep. Du må ikke gjøre deg dum, nå. 

Jeg har ikke angrepet noen i denne tråden!! Slutt nå. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg skjønte ikke siste avsnittet ditt. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Det tar jeg som et kompliment! Takk.

Forøvrig har jeg jo sett hvor forbannet hun får flere her også 🙂 dere er nok ikke så glad i kritisk blikk på det norske? 

Skrevet
Just now, NotNaomi said:

Jeg skjønte ikke siste avsnittet ditt. 

Hvis du ikke har vokst opp i Norge vet du ikke hva vi som har vokst opp her vet. Du mangler norsk allmennkunnskap, noe som er helt naturlig. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du ikke har vokst opp i Norge vet du ikke hva vi som har vokst opp her vet. Du mangler norsk allmennkunnskap, noe som er helt naturlig. 

Tja. Nå har jeg sagt her inne at jeg driver mye med quiz. Når du ser bort fra politikk, for der har jeg veldig lite peiling, så ligger jeg ikke på noen måte etter andre i kunnskap om Norge altså. Men akkurat barnesanger fra 1967 har jeg aldri fått spørsmål om 🙂 ikke så mye barnekultur i det hele tatt  

Skrevet
NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Det tar jeg som et kompliment! Takk.

Forøvrig har jeg jo sett hvor forbannet hun får flere her også 🙂 dere er nok ikke så glad i kritisk blikk på det norske? 

https://www.nrk.no/innlandet/vil-ha-elev-med-downs-syndrom-ut-av-klasserommet-1.12403699 Jeg er ikke så glad i slike saker som dette og dette handler ikke om kritikk av det norske, det er kritikk av et navngitt barn. Jeg ville ikke tatt det som noe kompliment å bli sammenlignet med Sanna altså.

Gjest NotNaomi
Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

https://www.nrk.no/innlandet/vil-ha-elev-med-downs-syndrom-ut-av-klasserommet-1.12403699 Jeg er ikke så glad i slike saker som dette og dette handler ikke om kritikk av det norske, det er kritikk av et navngitt barn. Jeg ville ikke tatt det som noe kompliment å bli sammenlignet med Sanna altså.

Det trenger du da heller ikke. 

Jeg orker ikke å lese den linken akkurat nå, men selv om jeg har sans for Sanna, så betyr ikke det at vi er enige om alt altså. 

Skrevet
1 minute ago, NotNaomi said:

Tja. Nå har jeg sagt her inne at jeg driver mye med quiz. Når du ser bort fra politikk, for der har jeg veldig lite peiling, så ligger jeg ikke på noen måte etter andre i kunnskap om Norge altså. Men akkurat barnesanger fra 1967 har jeg aldri fått spørsmål om 🙂 ikke så mye barnekultur i det hele tatt  

Beklager, men du vet ikke hva du vet. Dine svarte hull er nok større enn du tror. 

Jeg kaller deg altså ikke dum, men du mangler allmennkunnskap. Det er tydelig for meg i hvert fall. 

Du kan sikkert mye vi ikke kan, så ikke ta dette personlig

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Beklager, men du vet ikke hva du IKKE vet. Dine svarte hull er nok større enn du tror. 

Jeg kaller deg altså ikke dum, men du mangler allmennkunnskap. Det er tydelig for meg i hvert fall. 

Glemte et ord ☺️

Skrevet
NotNaomi skrev (11 minutter siden):

Jo, du angrep meg og ble slettet. Jeg slutter ikke. 

Forresten, skulle ikke du starte i ny jobb med stort personalansvar denne uken? Rolige dager?

Skrevet
NotNaomi skrev (4 minutter siden):

De fleste velkjente barnesanger er gamle så forstår ikke helt poenget med å trekke frem 1967 hver gang?

Anonymkode: e3b48...b6c

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Beklager, men du vet ikke hva du vet. Dine svarte hull er nok større enn du tror. 

Vil du være med på en tråd hvor vi quizer? Da må det være regler om at vi svarer på spørsmålene innen ti sek så vi ikke får googlet opp. Er du med på den, om allmennkunnskap om Norge? 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jo, du angrep meg og ble slettet. Jeg slutter ikke. 

Forresten, skulle ikke du starte i ny jobb med stort personalansvar denne uken? Rolige dager?

Starter nok ikke før mandag gitt 😊

Skrevet
NotNaomi skrev (14 minutter siden):

Du har blitt slettet for personangrep.

Anonymkode: b87cf...b74

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

De fleste velkjente barnesanger er gamle så forstår ikke helt poenget med å trekke frem 1967 hver gang?

Hun er dum og deilig, juba juba! Det hørte jeg i hvertfall av en fugl mens jeg gikk en tur i skogen. Koko, indeed. Kua mi takket meg, og en fugl hvisket meg i øret at selv på 1800-tallet var det vanskelig å ro, ro ro ens båt uten å synge om det.. 

Skrevet
NotNaomi skrev (9 minutter siden):

Vil du være med på en tråd hvor vi quizer? Da må det være regler om at vi svarer på spørsmålene innen ti sek så vi ikke får googlet opp. Er du med på den, om allmennkunnskap om Norge? 

🤣

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Velkjente for hvem? Jeg kan mange av Alf Prøysen da. Eller, en del er vel rettere sagt. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

🤣

Jeg fikk ikke noe svar på den gitt... 🙂 vil du kanskje? 

Skrevet
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Velkjente for hvem? Jeg kan mange av Alf Prøysen da. Eller, en del er vel rettere sagt. 

For folk flest som er vokst opp i Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...