Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Skal kjøpe en gave til bestemor som fyller 80 år på søndag. Hun har alt, trenger ingen ting. Som alltid. Tenker å fylle en stor gaveeske med forskjellige ting. Hva putter jeg oppi? Anonymkode: 3dacd...e9f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Har hun noen hobbier? Oldemoren til ungene har startet med noe perlebilde greirer, det startet hun med i en alder av nitti så i år kjøpte ungene en lampe med lupe på til henne. De lampene hun brukte egnet seg dårlig sa ungene, og de så at den jeg har fungerte mye bedre. De fant en som var veldig mye bedre, min var bare en kjøpt på europris så ikke kvalitet. Imorra får farfaren deres sin bursdagsgave; en henger full av ved. Han ønsker seg nemlig ingenting og min svigersønn har tilgang på gratis ved i familien. Så imorra skal jeg og min far lempe ved på hengeren som ungene ikke kan kjøre og sette den hos farfar. Jeg liker å gi bruksting. Min mor bruker veldig mye servietter, lys i ulike, røkelse, garn osv. Så hun får ofte slike ting når hun ikke har ett spesifikt ønske. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe noe hun igrunn ikke trenger eller kommer til å bruke, så selv om det er ting hun fint kjøper selv så er det ting hun blir veldig glad for når det kommer fint innpakket. Anonymkode: 4deb9...4c2
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Har hun noen hobbier? Oldemoren til ungene har startet med noe perlebilde greirer, det startet hun med i en alder av nitti så i år kjøpte ungene en lampe med lupe på til henne. De lampene hun brukte egnet seg dårlig sa ungene, og de så at den jeg har fungerte mye bedre. De fant en som var veldig mye bedre, min var bare en kjøpt på europris så ikke kvalitet. Imorra får farfaren deres sin bursdagsgave; en henger full av ved. Han ønsker seg nemlig ingenting og min svigersønn har tilgang på gratis ved i familien. Så imorra skal jeg og min far lempe ved på hengeren som ungene ikke kan kjøre og sette den hos farfar. Jeg liker å gi bruksting. Min mor bruker veldig mye servietter, lys i ulike, røkelse, garn osv. Så hun får ofte slike ting når hun ikke har ett spesifikt ønske. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe noe hun igrunn ikke trenger eller kommer til å bruke, så selv om det er ting hun fint kjøper selv så er det ting hun blir veldig glad for når det kommer fint innpakket. Anonymkode: 4deb9...4c2 Nei dessverre, hun har dårlig finmotorikk så strikking og ting hun holdt på med før greier hun ikke lenger. Men bruksting er fint😊 Servietter bruker hun når hun har gjester, lys (sånne falske, men likevel), kan jo kjøpe batterier i tillegg. Kaffe, konfekten hun liker... Flere tips? 😊😊 Anonymkode: 3dacd...e9f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Bordkalender med dagens ord. Min mor har brukt sin i mange år, og ofte leser hun dagens ord for oss hvis hun syns det passer bra ❤️ Anonymkode: dc401...66a
the amazing spidermamma Skrevet 23. august 2022 #5 Skrevet 23. august 2022 Hva med sånn elektronisk bilderamme med bilder av familien?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #6 Skrevet 23. august 2022 Litt stor kalender til å henge på veggen Kryssordblad Gavekort til fotpleie eller frisør Kurv med småting - kroppspleieprodukter : en god håndkrem, bodlylotion med god lukt, fotkrem, håndsåpe med god lukt. Spekemat, sjokolade, te. Små praktiske ting - lokkåpner, forstørrelsesglass - gjerne med lys i Vin, konjakk, likør Anonymkode: 877a8...f12
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #7 Skrevet 23. august 2022 Min bestemor elsket å få mat, som hun ikke kjøpte selv. Hun kjøpte jo billigste syltetøyet, en type ost og en type kjøttpålegg, ingenting annet. Men hun elsket egentlig å smake på nye ting, så hun har fått noen nye favoritter (som f.eks aprikossyltetøy og sånn ferdigoppskjært gulost med paprikabiter i) etter å ha fått dem i gavekurven fra oss. Veldig mye hun synes er godt, men ikke unner seg selv. Hun elsker også å få hjemmelagde ting, en slager er rørte jordbær og søsterkake. Søsterkake elsker hun, men baker ikke selv. Så jeg baker gjerne to (i brødform) også har hun en halv fersk i bruk med en gang og tre halve i fryseren til en annen gang. Ellers er enkle ting som flytende dusjsåpe luksus for henne som fremdeles kjøper et såpestykke Håndkrem, fotkrem, gavekort på fotpleie og slike ting er ofte populært. Om det er noe sted som man kan få fotpleie to samtidig i nærheten av der du bor så er en sånn "jentetur" morsomt, hvor du henter henne en dag også kjører dere og får fotpleie begge to ved siden av hverandre. Hårvask og kur i en salong om hun liker sånt. Ullundertøy. Bestemor synes ullundertøyet på sparkjøp er så fint, lyst med litt blonder og sånt. Men hun bestiller ikke på nett selv og er veldig glad i sånne gaver. Samme med ullsokker. Et år kjøpte vi et lite forstørrelsesglass med lys til svigermor. Det ligger i kjøkkenskuffen og er i bruk jevnt og trutt. Om det er en innholdsfortegnelse med liten skrift eller en flis i fingeren spiller ingen rolle, det brukes til alt. Sånne selger de overalt, fra brillebutikken til biltema. Anonymkode: 72979...3ac
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #8 Skrevet 23. august 2022 Jeg tenker at det nærmer seg vinteren. Er det gulvkaldt der hun bor. Har ei gammel tante som ble 85 i fjor vinter, og vi kjøpte slik som hun kan putte føttene oppi slik at dem ble varme siden hun er så kald på føttene på kveldene. https://enklereliv.no/varme/beurer-fotvarmer-med-massasje-fwm-45/ Anonymkode: 97ed8...a33
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at det nærmer seg vinteren. Er det gulvkaldt der hun bor. Har ei gammel tante som ble 85 i fjor vinter, og vi kjøpte slik som hun kan putte føttene oppi slik at dem ble varme siden hun er så kald på føttene på kveldene. https://enklereliv.no/varme/beurer-fotvarmer-med-massasje-fwm-45/ Anonymkode: 97ed8...a33 Er hun fornøyd med den? Mamma fikk en sånn, men den var ikke så mye å skryte av desverre, ble levert igjen. Anonymkode: 877a8...f12
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #10 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er hun fornøyd med den? Mamma fikk en sånn, men den var ikke så mye å skryte av desverre, ble levert igjen. Anonymkode: 877a8...f12 Jeg har hørte ikke noen klager, men hun fikk dessverre ikke brukt den så lenge Anonymkode: 97ed8...a33
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #11 Skrevet 23. august 2022 Takk for mange gode tips 😊❤️❤️❤️ Anonymkode: 3dacd...e9f
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #12 Skrevet 23. august 2022 Ta med ut på en finere middag? Min erfaring er at de ofte setter mest pris på at noen tar seg tid og at de kommer seg steder man ikke lengre kan. Ofte har de ikke bil etter en viss alder. Gjerne finne ett sted å spise du vet hun likte godt før. Anonymkode: 73b2f...5bb
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #13 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ta med ut på en finere middag? Min erfaring er at de ofte setter mest pris på at noen tar seg tid og at de kommer seg steder man ikke lengre kan. Ofte har de ikke bil etter en viss alder. Gjerne finne ett sted å spise du vet hun likte godt før. Anonymkode: 73b2f...5bb Kjempefint tips❤️ Nå er bestemor allerede svært heldig på den fronten, da min datter tar henne med på cafe fast én gang i uka, og jeg tar henne med på noe én gang i uka (alt fra en gåtur, fotpleie, shopping/gjøre ærender, eller rett og slett bare sitte på en benk og se på svanene)😊 Men å dra ut og spise hadde være koselig 😊 Anonymkode: 3dacd...e9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå