Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 Et hat og missunelse for andre som har det bedre enn seg selv. Alt fra et liv i mening, til mer penger, flere venner, kunne leve et verdig liv, reise, bedre utseende osv. Hvorfor er det sånn? Blir bare mer og mer av det. Anonymkode: e7922...b52
Gjest NotNaomi Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Et hat og missunelse for andre som har det bedre enn seg selv. Alt fra et liv i mening, til mer penger, flere venner, kunne leve et verdig liv, reise, bedre utseende osv. Hvorfor er det sånn? Blir bare mer og mer av det. Anonymkode: e7922...b52 Når det gjelder misunnelse, så trenger det ikke være en så dårlig og negativ følelse som mange blir opplært til å føle skam for. Du er ikke et dårlig menneske om du nå og da føler på det. Det betyr jo bare at du krever ditt, og reagerer på urettferdighet. Når det er sagt, så skal man jo ikke la det gå ut over den man er misunnelig på, for det er jo minst like urettferdig. Til slutt så er det ikke særlig konstruktivt å føle på det i lengden. Det er jo veldig selvdestrukrivt etter en stund. Det er bedre å enten sørge for å oppnå det samme selv, eller rett og slett å lære seg og akseptere at livet ikke er rettferdig. Det viktigste er ikke heller å alltid få det som man vil og drømmer om, men få det beste ut av situasjonen man er i. Det er viktig å tenke på at de som eventuelt har det du drømmer om eller ønsker selv, er helt uten skyld. Når det kommer til hat, så brukes det vel når man blir avhengig av å tenke dårlig om noen, avhengig av å snakke nedsettende om dem, og ikke se noe positivt ved personen. Grunnen til det kan jo være flere ting, men uansett er det en veldig destruktiv ting. Avhengighet på den måten er det samme som avhengighet av alt annet usunt. Jeg har faktisk en bekjent som går til psykolog fordi hun fikk oppheng i en kjent person og deltok i hets av den personen hver eneste dag. Hun næret seg så mye på å lese hva andre skrev av negative ting, og klarte rett og slett ikke å stoppe. Det var også snakk om den personen minst én gang i hver eneste samtale. Det endte med at vi tok det opp med henne, og hun har fått mye hjelp på noen måneder. Hat er den mest destruktive følelsen jeg kan tenke meg. Det er synd på mange som havner der, men det er jo samtidig helt uakseptabelt. Hvorfor det blir mer og mer av det, er vel kanskje fordi alt er så synlig for alle nå? At det er høye krav til å bli oppfattet som vellykket nok kanskje? Endret 22. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Når man ikke kan oppnå det andre har skaper det missunelse og hat. Og man vil unngå dem. Og hvordan bli kvitt det eller dem? Det er mye urettferdighet. Hører gjerne flere. Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Man må spille egne kort så godt man kan. Jeg er ikke misunnelig feks på dem som har mye penger i familien, men jeg gjør det jeg kan for å tjene så godt som mulig og dermed ha råd til det jeg ønsker meg innen visse oppnåelige rammer. Dersom jeg kjenner på misunnelse er det over dem som har fått til mer enn meg med samme utgangspunkt. Anonymkode: 19ec1...8d3
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Når man ikke kan oppnå det andre har skaper det missunelse og hat. Og man vil unngå dem. Og hvordan bli kvitt det eller dem? Det er mye urettferdighet. Hører gjerne flere. Anonymkode: e7922...b52 Hvorfor driver du med dette, HI? Var det ikke ille nok fra før med deppingen din? Har disse trådene noengang hjulpet deg? Anonymkode: 3c663...d6b
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvorfor driver du med dette, HI? Var det ikke ille nok fra før med deppingen din? Har disse trådene noengang hjulpet deg? Anonymkode: 3c663...d6b Fornuftige spm du har der. Vet ikke helt hvorfor. Den er ikke blitt bedre. De har vel egentlig ikke det. Masse tanker og følelser her for tiden. Og ikke i den gode retningen. Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Fornuftige spm du har der. Vet ikke helt hvorfor. Den er ikke blitt bedre. De har vel egentlig ikke det. Masse tanker og følelser her for tiden. Og ikke i den gode retningen. Anonymkode: e7922...b52 Noen som har opplevd at alt i livet rakner? Hva gjør man da? Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 Er sak eller person grunn til ikke svar? Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 23. august 2022 #9 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Er sak eller person grunn til ikke svar? Anonymkode: e7922...b52 ??? Anonymkode: e7922...b52
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 23. august 2022 #10 Skrevet 23. august 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Når man ikke kan oppnå det andre har skaper det missunelse og hat. Og man vil unngå dem. Og hvordan bli kvitt det eller dem? Det er mye urettferdighet. Hører gjerne flere. Anonymkode: e7922...b52 Det er først når man aksepterer sitt eget utgangspunkt og ståsted man kan kvitte seg med hat og misunnelse. Da kan man lære å se etter sine egne goder og fordeler. Ting du har, som andre ikke har. Det kan være materielle ting, relasjoner eller helse. Hva som helst. Ved å flytte fokus til det vil det ta større plass, og det man tidligere misunte andre vil ikke få like mye plass. For å akseptere må du nok gjøre en innsats. Kanskje trenger du også ekstern hjelp. Jeg anbefaler deg å lytte/ lese litt av ingvard Wilhelmsen. Han driver Norges første og eneste hypokonderklinikk, og har en utrolig formidlingsevne. Jeg sitter stort sett og nikker hele tiden, for hans vinkling blir så enkel å forstå.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #11 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (På 22.8.2022 den 22.11): Fornuftige spm du har der. Vet ikke helt hvorfor. Den er ikke blitt bedre. De har vel egentlig ikke det. Masse tanker og følelser her for tiden. Og ikke i den gode retningen. Anonymkode: e7922...b52 Anonym bruker skrev (På 22.8.2022 den 22.38): Noen som har opplevd at alt i livet rakner? Hva gjør man da? Anonymkode: e7922...b52 Anonym bruker skrev (På 22.8.2022 den 23.49): Er sak eller person grunn til ikke svar? Anonymkode: e7922...b52 Anonym bruker skrev (16 timer siden): ??? Anonymkode: e7922...b52 Så fikk du ikke nok respons i egen tråd. Da bestemte du deg for å stjele noen andres tråd i stedet. Ja, sak og person er grunn til ikke svar. Et gnagsår uten sidestykke, og et utakknemlig gnagsår på toppen av det hele. Får du ikke svar, så er det feil, og får du svar, så er det feil svar. Får du svar om å logge av og søke hjelp så tar du det som et angrep, selv om det er det beste rådet noen kunne ha gitt deg. Ingen kan hjelpe deg her på forum, og hver eneste tråd du lager eller deltar i blir brukt som selvskading. Men du VIL være der du blir mest skadet, du? Du VIL leke på motorveien? Du VIL bli kjørt ned av den ene bilen etter den andre? Anonymkode: 3c663...d6b
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #12 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Så fikk du ikke nok respons i egen tråd. Da bestemte du deg for å stjele noen andres tråd i stedet. Ja, sak og person er grunn til ikke svar. Et gnagsår uten sidestykke, og et utakknemlig gnagsår på toppen av det hele. Får du ikke svar, så er det feil, og får du svar, så er det feil svar. Får du svar om å logge av og søke hjelp så tar du det som et angrep, selv om det er det beste rådet noen kunne ha gitt deg. Ingen kan hjelpe deg her på forum, og hver eneste tråd du lager eller deltar i blir brukt som selvskading. Men du VIL være der du blir mest skadet, du? Du VIL leke på motorveien? Du VIL bli kjørt ned av den ene bilen etter den andre? Anonymkode: 3c663...d6b Svarte i utgangspunktet på tråden. Mener du jeg stjal en annen sin tråd? Var ikke meningen. Var flere andre som og svarte i den og. Ja, jeg tar gjerne det beste rådet om å logge av som angrep. Og det er helt sikkert feil av meg. Og tolker det som å ikke være ønsket. Som jeg skriver alt rakner her og har et sånt hat til livet for tiden. Vet ikke om det går over. Får ikke sove, ingen å prate med. Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #13 Skrevet 24. august 2022 Den perfekte mor, påan igjen skrev (17 timer siden): Det er først når man aksepterer sitt eget utgangspunkt og ståsted man kan kvitte seg med hat og misunnelse. Da kan man lære å se etter sine egne goder og fordeler. Ting du har, som andre ikke har. Det kan være materielle ting, relasjoner eller helse. Hva som helst. Ved å flytte fokus til det vil det ta større plass, og det man tidligere misunte andre vil ikke få like mye plass. For å akseptere må du nok gjøre en innsats. Kanskje trenger du også ekstern hjelp. Jeg anbefaler deg å lytte/ lese litt av ingvard Wilhelmsen. Han driver Norges første og eneste hypokonderklinikk, og har en utrolig formidlingsevne. Jeg sitter stort sett og nikker hele tiden, for hans vinkling blir så enkel å forstå. Takk for svaret ditt og tips om Ingvard Wilhelmsen. Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #14 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Svarte i utgangspunktet på tråden. Mener du jeg stjal en annen sin tråd? Var ikke meningen. Var flere andre som og svarte i den og. Ja, jeg tar gjerne det beste rådet om å logge av som angrep. Og det er helt sikkert feil av meg. Og tolker det som å ikke være ønsket. Som jeg skriver alt rakner her og har et sånt hat til livet for tiden. Vet ikke om det går over. Får ikke sove, ingen å prate med. Anonymkode: e7922...b52 Nei, du ikke bare «svarte» i tråden, du pepret den. Når du ikke fikk svar, siterte du egne innlegg. Det er frekt og slemt mot trådstarter å kuppe tråder. Men navlen er visst det eneste stedet du gidder å kikke. Alle andre er ubetydelige. Skulle ønske du slettet kontoen din her. Anonymkode: 17e40...83a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #15 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nei, du ikke bare «svarte» i tråden, du pepret den. Når du ikke fikk svar, siterte du egne innlegg. Det er frekt og slemt mot trådstarter å kuppe tråder. Men navlen er visst det eneste stedet du gidder å kikke. Alle andre er ubetydelige. Skulle ønske du slettet kontoen din her. Anonymkode: 17e40...83a Hvorfor det? Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #16 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? Anonymkode: e7922...b52 Nå fikk du slettet den andre tråden din. Holder ikke det. Anonymkode: d1690...da6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #17 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Nå fikk du slettet den andre tråden din. Holder ikke det. Anonymkode: d1690...da6 Hint nok. Skjønner du hvor vondt det er? Ikke viktig det så lenge jeg er stille og tier. Har skjønt det. Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #18 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hint nok. Skjønner du hvor vondt det er? Ikke viktig det så lenge jeg er stille og tier. Har skjønt det. Anonymkode: e7922...b52 Logg av!! Dette har hverken du eller andre brukere godt av. Anonymkode: 9bbbd...2b0
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #19 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Logg av!! Dette har hverken du eller andre brukere godt av. Anonymkode: 9bbbd...2b0 Takk. Dere gjør dagen min perfekt. Nyt den! Godt å være ønsket. Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #20 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Takk. Dere gjør dagen min perfekt. Nyt den! Godt å være ønsket. Anonymkode: e7922...b52 Akkurat hvordan hjelper det Psyken å være her? Er det ikke bedre å ta ansvar for egen helse ved å logge av? Anonymkode: 9bbbd...2b0
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #21 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Akkurat hvordan hjelper det Psyken å være her? Er det ikke bedre å ta ansvar for egen helse ved å logge av? Anonymkode: 9bbbd...2b0 Det hjelper ikke. Men uviktig. Anonymkode: e7922...b52
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #22 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hint nok. Skjønner du hvor vondt det er? Ikke viktig det så lenge jeg er stille og tier. Har skjønt det. Anonymkode: e7922...b52 «Er stille og tier» - altså hva gjør du når du ikke tier? Klager over eget liv og ødelegger andres tråder. Er det noe du virkelig vil huskes for? Mener du den atferden gir oss grunn til å like deg? Deltar du på en måte som gir andre noe? Hvis ikke: hvorfor forventer du å bli digga og dulla med? Anonymkode: 17e40...83a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #23 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Takk. Dere gjør dagen min perfekt. Nyt den! Godt å være ønsket. Anonymkode: e7922...b52 Ville DU ha ønsket selskap med en sånn tristesse som deg? Anonymkode: 17e40...83a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #24 Skrevet 24. august 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hint nok. Skjønner du hvor vondt det er? Ikke viktig det så lenge jeg er stille og tier. Har skjønt det. Anonymkode: e7922...b52 Selvfølgelig så er det mange her inne som skjønner hvor vondt det kan være. Tror du virkelig at du er den eneste som opplever trasige ting i livet ditt eller? Forskjellen er at ikke alle andre maler og maler om det her inne, tenk for trist forum det hadde blitt da. Anonymkode: d1690...da6
Anonym bruker Skrevet 24. august 2022 #25 Skrevet 24. august 2022 Har aldri sagt at ikke andre har det vondt. Godt noen skjønner. Synd dere har så i mot meg. Får vel ikke gjort noe med det. Og de fleste vil ha meg slettet. Anonymkode: e7922...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå