Gå til innhold

Katten driter I blomsterbed

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår katt gjør det i våre bed. Hva er løsningen?  Jeg vurderer netting oppå jorden. Finnes det andre løsninger? 

Anonymkode: ce038...aae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss fikk kattene ett bedd til do. Jeg tenker det bare er positivt om de går i mitt eget bedd istede for naboer sitt, så når jeg kan legge tilette for det så gjør jeg det. Jeg fant dette egnetlig ut når jeg dekte til jordet i ett bed, jeg la stener de. Jeg skjønte ikke hvorfor de begynte å drite rett utenfor det. En av ungene som sa til meg når jeg forbannet meg over dritten at jeg nå hadde dekt til doen deres. Så da ble hele familien satt i sving, hver gang de så en katt gjøre seg klar til å gå på do, skulle en bæres to meter bort til ett bedd. Det tok overraskende kort tid før begge to skjønte dette og det forble doen deres. 
Alle i huset viste hva det bedet ble brukt til, så der var det ingensom gravde utenom når jeg skifta jord noen ganger i året. Siden vi hadde kompost så kunne jeg enkelt skifte jorda slik at det ikke begynte å lukte der, tok meg heller ikke mange minuttene. 

Jeg spurte også naboene mine om mine katter gikk på do i hos de, det hadde de aldri sett og de hadde ikke hatt noe problem med kattedritt. Så i mitt hode gikk kattene på do hjemme. Kristorn som sto i det bedet vokste godt, så godt at jeg måtte klippe det mye i bunn slik at det ikke sperret for kattene. 

Anonymkode: 0e668...1cc

Skrevet

Motbydelige dyr

Anonymkode: bc716...11e

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hos oss fikk kattene ett bedd til do. Jeg tenker det bare er positivt om de går i mitt eget bedd istede for naboer sitt, så når jeg kan legge tilette for det så gjør jeg det. Jeg fant dette egnetlig ut når jeg dekte til jordet i ett bed, jeg la stener de. Jeg skjønte ikke hvorfor de begynte å drite rett utenfor det. En av ungene som sa til meg når jeg forbannet meg over dritten at jeg nå hadde dekt til doen deres. Så da ble hele familien satt i sving, hver gang de så en katt gjøre seg klar til å gå på do, skulle en bæres to meter bort til ett bedd. Det tok overraskende kort tid før begge to skjønte dette og det forble doen deres. 
Alle i huset viste hva det bedet ble brukt til, så der var det ingensom gravde utenom når jeg skifta jord noen ganger i året. Siden vi hadde kompost så kunne jeg enkelt skifte jorda slik at det ikke begynte å lukte der, tok meg heller ikke mange minuttene. 

Jeg spurte også naboene mine om mine katter gikk på do i hos de, det hadde de aldri sett og de hadde ikke hatt noe problem med kattedritt. Så i mitt hode gikk kattene på do hjemme. Kristorn som sto i det bedet vokste godt, så godt at jeg måtte klippe det mye i bunn slik at det ikke sperret for kattene. 

Anonymkode: 0e668...1cc

Jeg trodde og at katten min bare gikk på do hjemme, helt til jeg så hun med egne øyne i naboens bed.

Anonymkode: ed93b...e08

Skrevet

Jeg drysser pepper og chiliflakes i blomsterbedet mitt. Da slutter de å drite der og går omveier rundt. Ellers prøver jeg å plante så tett at det ikke er noen ledig jord å grave i. 

Anonymkode: 17d45...662

Skrevet

Jeg la kaffegrut rundt omkring i bedet mitt, har ikke opplevd at det har vært noen katter oppi der etter det :)

Anonymkode: 4e275...648

Skrevet

Min bryr seg katta om blomsterbeddet mitt 🤭

Neida. Du må gjøre det udelikat der. Kaffegrut kan hjelpe 

Anonymkode: 4b271...278

Skrevet

Han har kattedo inne, men foretrekker tydeligvis bed 😅

Takk for tips dere

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Motbydelige dyr

Ekkel du er

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Han har kattedo inne, men foretrekker tydeligvis bed 😅

Takk for tips dere

Hehe, det hadde min og, og hun dreit ute hjemme og, men alikevel så var naboens bed for fristende tydeligvis  😂 Katter er jammen meg ikke lett å styre 😂

Skrevet

Aluminiumsfolie funker veldig bra. Eller speil. Katter liker ikke å bli iakttatt når de driter. kanskje upraktisk😀

Anonymkode: ebc88...240

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg trodde og at katten min bare gikk på do hjemme, helt til jeg så hun med egne øyne i naboens bed.

Hæ?  Tror dere dere? Hele nabolaget katter driter i bedene her. 😭

Anonymkode: 278fd...67b

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg driter i hvor katten min driter

Anonymkode: ebc88...240

Skrevet

Det er da vare fint at de bruker beddene. Der får de gravd det ned. Mye bedre det enn om de går inne der vi må tømme doen.

Anonymkode: 4a7c2...25c

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er da vare fint at de bruker beddene. Der får de gravd det ned. Mye bedre det enn om de går inne der vi må tømme doen.

Sikkert fint for katteeiere. Ikke like fint for oss som liker å være i og jobbe i hagen. Det er ikke spesielt stas å få blomsterløk gravd opp og erstatta av bæsj, sitte i lukta av kattedritt eller måtte plukke dritt ut av bed før man kan plante. 

Skrevet
Himmel og hav skrev (11 minutter siden):

Sikkert fint for katteeiere. Ikke like fint for oss som liker å være i og jobbe i hagen. Det er ikke spesielt stas å få blomsterløk gravd opp og erstatta av bæsj, sitte i lukta av kattedritt eller måtte plukke dritt ut av bed før man kan plante. 

Mine katter gjøre fra seg i mine bedd. Det er sjelden de graver noe opp. Det lukter ikke når det er nedgravd og det brytes så fort ned i jorda at det ikke er en reell problemstilling å måtte plukke dtitt ut av  bedret før planting.

Skrevet

Det er jo bare bra at katten driter i bedet til dere som har valgt å anskaffe katt. Hadde det vært bedre for deg om katta dreit i bedet til naboen som ikke har skaffet seg katt?

Anonymkode: 57ac4...a54

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tja, trodde og trodde, men jeg håpte det i hvert fall.

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er jo bare bra at katten driter i bedet til dere som har valgt å anskaffe katt. Hadde det vært bedre for deg om katta dreit i bedet til naboen som ikke har skaffet seg katt?

Anonymkode: 57ac4...a54

Han kan bruke kattedoen 

Skrevet

Her har det vært et problem at kattene bruker mine store innendørs blomsterpotter som toalett på vinteren når det er kaldt å gå på do ute. Jeg har hatt stor suksess med å legge kaffegrut oppå jorda, og sette en del grillpinner i tre med spissen opp rundt i jorda, med 5-6 cm over jorda. . Ikke spisst nok til å skade seg, men absolutt ubehagelig, og blir ikke brukt som toalett. Vet at samme metode også brukes utendørs. 

Anonymkode: 1b612...ddd

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ekkel du er

Jeg pisser ikke i møbler og driter ikke i hager. Det gjør katten din.

Skrevet

Vi har satt opp pinner i blomsterbedet vårt for å holde kattene unna.

Anonymkode: 71bb7...89a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...