Ekspatt Skrevet 22. august 2022 #26 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig i nr 1, det har fjernet seg fra kirken, men mange velger jo fortsatt den gamle formen, og da må jeg sette på meg finkjolen for å sitte og høre en gudstjeneste som tørker meg mothårs. 2) Hvis du aldri har opplevd «velkommen i de voksnes rekker» eller tilsvarende som del av ritualet, så gratulerer. Jeg syns det pushes veldig fram som overgangsrite. 3) om de var sånn fra før eller ikke er nå så sin sak, faktum er at ungdommene sammenligner. Og dette skaper helt merkelige og urealistiske forventninger, samt et forkvakla forhold til penger og hva som skal til for å tjene dem. Anonymkode: 2e8ea...6ca Jeg er helt enig i det med fråtsing, jeg ser på det med forakt selv, og priser meg lykkelig for at jeg ikke har skapt tenåringer med sinnssyke forventninger og tanker om penger. Jeg tror bare likevel at de som allerede er fortapt i det materialistiske suget der, faktisk er det uavhengig konfirmasjon. Det er nyeste iPhone og vesker til flerfoldige tusen på skolen osv. osv. Jeg er enig i at konfirmasjonen blir enda et bidrag inn i det miseriet, men jeg tror det bare er enda en dråpe i havet dessverre.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #27 Skrevet 22. august 2022 Selvfølgelig! Har aldri opplevd å bli invitert i konfirmasjon til andre enn de vi har god kontakt med, familie er en selvfølge. Anonymkode: d8958...061
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #28 Skrevet 22. august 2022 Ja konfirmasjon prioriteres. Anonymkode: 89140...7c4
Kathrine. Skrevet 22. august 2022 #29 Skrevet 22. august 2022 Ja, hadde blitt veldig skuffet om noen valgte vekk konfirmasjon til barna mine. Hadde lett kjørt 10 timer en vei for å gå i konfirmasjon.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #30 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Fordi det er kjedelig. Prioriterer kun de vi liker. Anonymkode: a33e8...676 Bla bla bla.. Anonymkode: 7faf0...05c
prebs Skrevet 22. august 2022 #31 Skrevet 22. august 2022 Selvfølgelig går jeg i konfirmasjon når jeg blir bedt. Unntaket må være 40 i feber eller lignende uhumskheter.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #32 Skrevet 22. august 2022 Klar det, utrolig trist at familie gjør forskjell på søsken på den måten. Anonymkode: d1f7a...cfd
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #33 Skrevet 22. august 2022 Ekspatt skrev (5 timer siden): Jeg er helt enig i det med fråtsing, jeg ser på det med forakt selv, og priser meg lykkelig for at jeg ikke har skapt tenåringer med sinnssyke forventninger og tanker om penger. Jeg tror bare likevel at de som allerede er fortapt i det materialistiske suget der, faktisk er det uavhengig konfirmasjon. Det er nyeste iPhone og vesker til flerfoldige tusen på skolen osv. osv. Jeg er enig i at konfirmasjonen blir enda et bidrag inn i det miseriet, men jeg tror det bare er enda en dråpe i havet dessverre. At de allerede får mye, er i alle fall ikke noen god grunn til å bidra med MER. Anonymkode: 78f7d...32e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #34 Skrevet 22. august 2022 Ja. Men jeg synes sånne familieselskap hvor storfamilien møtes er veldig hyggelig jeg da. Det føles overhodet ikke som noe offer. Anonymkode: 87838...a27
Himmel og hav Skrevet 22. august 2022 #35 Skrevet 22. august 2022 Selvfølgelig prioriterer vi konfirmasjoner. Det er jo en stor dag for konfirmanten og familien og det er en glede å være invitert og få dele dagen med dem.
Gjest NotNaomi Skrevet 22. august 2022 #36 Skrevet 22. august 2022 (endret) Syns det er dårlig å stille opp i søsknene sine og ikke yngste! Her var det to og to med ett års mellomrom, så da slo vi sammen sånn at det ble to isteden for fire. Kan skjønne at fire år etter hverandre blir mye for andre. Drar i konfirmasjon til slekt og venner som ikke bor lenger enn to timer unna. Prioriterer ikke selskap om vi må kjøre lenger enn det, så da sender vi gave. Endret 22. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #37 Skrevet 22. august 2022 Ja, det gjør vi. Skal ekstremt mye til for å ikke prioritere familiebegivenheter. Anonymkode: 8eaca...43f
Mia_73 Skrevet 23. august 2022 #39 Skrevet 23. august 2022 Hadde ikke takket nei til innbydelse når det er familie eller venner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå