Gå til innhold

Si noe eller bare la være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en liten familie utenom kjernefamilien. Jeg har ett søsken og min mann har ett søsken. Vi har alltid brukt å be alle når barna har feiret bursdagene sine. Det har de de andre også. Men nå de siste par årene har mannens søsken kun feiret med den andre familien, altså svigerfamilien sin. De har slått sammen flere bursdager der, og hatt en felles samling hos svigerforeldrene. Det er jo selvsagt helt lov, men vi hører aldri noe om det. Det er kun meg, min mann og ett barn som sånn sett ikke blir invitert. De sier ingenting om det, men jeg ser det på snap via andre i den familien. Vi har gitt barnet deres en gave, men sånn ca tre måneder forsinka, for vi har ventet på selskapet. Det er liksom det som er litt rart, for de sier at de skal feire med oss også, men det blir ikke noe av. 

Helt greit å gjøre det slik, men da synes jeg de kan være ærlige om det. Hva synes dere? Vi var på besøk hos dem tidligere i uken, og da kommenterte barnet deres at hun hadde hatt selskap men at vi ikke var der. Da svarte min mann at vi ikke visste om selskapet hennes, det var derfor vi ikke var der. Da snakket foreldrene igjen om at de skulle invitere til middag, når de bare hadde fått sånn og sånn på plass. Det er så merkelig og så sløvt synes jeg. 

Anonymkode: 8a2e0...77a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ha sendt gave til selve dagen, uansett. 
Men i min familie er det vanlig at vi ringer hverandre. 
«Har dere planer for bursdagen til Bergljot? Hvis dere syns det blir mange på lørdag, så kan jeg og Guttorm og lille-Tjodvor stikke innom på søndag i stedet». 
Og så er liksom katta ute av sekken. 

Anonymkode: 8a2b6...30a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ha sendt gave til selve dagen, uansett. 
Men i min familie er det vanlig at vi ringer hverandre. 
«Har dere planer for bursdagen til Bergljot? Hvis dere syns det blir mange på lørdag, så kan jeg og Guttorm og lille-Tjodvor stikke innom på søndag i stedet». 
Og så er liksom katta ute av sekken. 

Vi har alltid hatt det slik at foreldrene til bursdagsbarnet sender en sms eller ringer og inviterer til selskap. De jeg beskriver over her har også gjort det, og gjør det fortsatt til de andre barna sine. Det er kun dette ene barnet som tydeligvis har bursdag rundt samme tid som mange andre i svigerfamilien. 

Vi har spurt et par ganger når tid de skal feire, siden det er en travel tid om sommeren. Så de vet at vi venter på invitasjon liksom. Da svarer de at det kommer, men de har ikke landet på noen dato enda. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Vi har alltid hatt det slik at foreldrene til bursdagsbarnet sender en sms eller ringer og inviterer til selskap. De jeg beskriver over her har også gjort det, og gjør det fortsatt til de andre barna sine. Det er kun dette ene barnet som tydeligvis har bursdag rundt samme tid som mange andre i svigerfamilien. 

Vi har spurt et par ganger når tid de skal feire, siden det er en travel tid om sommeren. Så de vet at vi venter på invitasjon liksom. Da svarer de at det kommer, men de har ikke landet på noen dato enda. 

Da saboterer de jo. Deres valg, men barnets problem.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da saboterer de jo. Deres valg, men barnets problem.

Ja det er jo tydelig at barnet selv har merket seg at vi ikke er der, siden hun sier det. 

Skrevet

Jeg ville gitt gave på selve dagen altså. Da vil både barnet og foreldrene huske dere 

Anonymkode: b20e7...281

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg ville gitt gave på selve dagen altså. Da vil både barnet og foreldrene huske dere 

Men det er ikke slik at de ikke husker oss. Vi kunne gjerne stikket innom med gave på dagen, men vi blir jo likevel ikke invitert i selskap. Det rare er jo at de alltid sier at det kommer en invitasjon, men så stemmer jo ikke det. 

Skrevet
Just now, Anonym bruker said:

Men det er ikke slik at de ikke husker oss. Vi kunne gjerne stikket innom med gave på dagen, men vi blir jo likevel ikke invitert i selskap. Det rare er jo at de alltid sier at det kommer en invitasjon, men så stemmer jo ikke det. 

Men da har dere gjort deres del. Barn legger merke til manglende gaver.. 

Skrevet

Noen familier blir slik…den ene ektefellen er den som «styrer» og inviterer bare sine egne. Vi har en slik hos oss og. Jeg reagerer som deg HI. Vi er også bare ett barn så det er ikke som om vi er halve selskapet og masse mer som må gjøres. Men men. Jeg skulle ønske jeg hadde turt å spørre flere år siden men jeg er konfliktsky på slikt. Vi har alltid god tone så det er ingen feider som ligger bak. Veldig merkelig sosial kompetanse spør du meg. Men jeg tror ikke de mener vondt de bare bruker ikke hele hjernen kanskje. Jeg vet ikke? Kunne jeg skrudd tiden mange år tilbake ville jeg ha spurt. 

Anonymkode: cb871...36a

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Men da har dere gjort deres del. Barn legger merke til manglende gaver.. 

Enig i denne. Dere viser interesse. Følger opp bursdagen og så mye mer kan dere ikke gjøre. Du kan jo selvfølgelig si når det nærmer seg neste år "det var synd vi ikke fikk til noe feiring for Eivor i fjor. Hun kommenterte jo dette selv også da vi møttes. Vi hadde i alle fall syntes det hadde vært veldig fint om vi får det til å år. Gleder oss"

Anonymkode: 1cc50...520

Skrevet

Begynner barnet kanskje å bli så stort at de ikke gidder å styre med selskaper lengre??

Anonymkode: 46b33...8ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Begynner barnet kanskje å bli så stort at de ikke gidder å styre med selskaper lengre??

Anonymkode: 46b33...8ae

Nei det er ganske lite enda. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...