Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #1 Skrevet 22. august 2022 De er blitt så frekke og lite koselige. Jeg har sett på noen stoler på finn og sendte melding til ei og lirte på om de fortsatt er til salgs. Det står «sett» men har ikke gått noe svar. Er det så vanskelig å skrive ja eller nei? Kan jeg sende en melding til eller blir det masete? Anonymkode: e0364...b42
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #2 Skrevet 22. august 2022 Edit: sorry skrivefeil. lirte=lurte. gått=fått Anonymkode: e0364...b42
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #3 Skrevet 22. august 2022 Det er så mye rare folk på finn. Nå har jeg endt opp med å ikke legge ut adresse og kun postnr. For jeg vil se an personen før jeg gjør noe videre. Jeg har blitt kjelt ut pga noe som for meg var helt uforståelig. Utrolig ubehagelig. Anonymkode: f413f...caa
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #4 Skrevet 22. august 2022 Det kan jo hende du er den 20. personen som spør om det samme og at den som selger ventet å bekreftelse på at noen kommer og henter f.eks. Da hadde jeg avventet til jeg visste om noen av de før deg på lista faktisk ville ha det før jeg svarte. Anonymkode: ade19...292
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #5 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det kan jo hende du er den 20. personen som spør om det samme og at den som selger ventet å bekreftelse på at noen kommer og henter f.eks. Da hadde jeg avventet til jeg visste om noen av de før deg på lista faktisk ville ha det før jeg svarte. Anonymkode: ade19...292 Men da kunne hun ha svart at hun venter feks om det er noen før meg. Jeg har opplevd at jeg har spurt folk og de svarer at det er noen før meg og at jeg avventer. å ikke svare noe som helst anser jeg som frekt. Hvordan vet jeg at det er noen før meg hvis hun ikke skriver noe som helst? Anonymkode: e0364...b42
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #6 Skrevet 22. august 2022 Det der synes jeg ikke er frekt. Det kan være 50 andre som spør om det samme. Litt mer dårlig skikk er det etter mitt syn om du ikke får en melding med beskjed til slutt, men selv det ville jeg ikke ha blitt sur over. Anonymkode: 7ebb4...74a
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #7 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): De er blitt så frekke og lite koselige. Jeg har sett på noen stoler på finn og sendte melding til ei og lirte på om de fortsatt er til salgs. Det står «sett» men har ikke gått noe svar. Er det så vanskelig å skrive ja eller nei? Kan jeg sende en melding til eller blir det masete? Anonymkode: e0364...b42 Du kan godt purre. Anonymkode: 5c0b1...146
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #8 Skrevet 22. august 2022 Folk er uhøflige på finn. Ikke svar = nei. Anonymkode: c2725...f57
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #9 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): De er blitt så frekke og lite koselige. Jeg har sett på noen stoler på finn og sendte melding til ei og lirte på om de fortsatt er til salgs. Det står «sett» men har ikke gått noe svar. Er det så vanskelig å skrive ja eller nei? Kan jeg sende en melding til eller blir det masete? Anonymkode: e0364...b42 Hvorfor spørre om de fortsatt er til salgs, når de ligger til salgs på Finn? Jeg er så lei av det spørsmålet, og ofte bår jeg svarer ja, hører jeg ikke noe mer. Kan du ikke bare komme med et bud, eller si at du vil kjøpe de? Anonymkode: 9fded...ef8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #10 Skrevet 22. august 2022 Det kommer an på hvor lenge det er siden. Om det er over 1-2 døgn så er det kjipt å ikke svare, men er det snakk om noen timer eller en liten dag så er det helt forståelig. Hun har kanskje fått veldig mange svar, leser dem kjapt mens hun er opptatt med noe annet, eller venter på bekreftelse fra noen andre, og så svarer hun når hun vet noe mer sikkert. Anonymkode: 3018d...0f7
sug lut Skrevet 22. august 2022 #11 Skrevet 22. august 2022 Det er så godt å ikke måtte ta hensyn til raringer på Finn. Jeg selger til hvem jeg vil, når jeg vil, for nøyaktig den prisen jeg vil. Jeg siler ut de gærne og de masete og de som ikke bør få oppmerksomhet fordi de ikke fungerer.
amandine Skrevet 22. august 2022 #12 Skrevet 22. august 2022 sug lut skrev (7 minutter siden): Det er så godt å ikke måtte ta hensyn til raringer på Finn. Jeg selger til hvem jeg vil, når jeg vil, for nøyaktig den prisen jeg vil. Jeg siler ut de gærne og de masete og de som ikke bør få oppmerksomhet fordi de ikke fungerer. Det er lurt. Jeg sitter akkurat nå og venter på et grønt lys til et kjøp jeg ønsker meg😂 og jeg håper virkelig selger velger meg😂😂
Ekspatt Skrevet 22. august 2022 #13 Skrevet 22. august 2022 Jeg pleier alltid å svare, og hvis jeg har avtalt at noen skal hente så skriver jeg det + «tar kontakt med deg om det ikke blir noe av». Kopi og lim inn til andre som skriver i mellomtiden. Det rekker jeg å gjøre mens vannkokeren står på og teen trekker.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #14 Skrevet 22. august 2022 Når jeg gir bort ting forsøker jeg også å svare, men noen ganger blir det så mange henvendelser at jeg gir opp. Det er litt uforutsigbart det der. Om det kommer et rush bare markerer jeg annonsen med "gitt bort" så fort den er hentet i stedet for å svare alle. Jeg synes også det er en prinsipiell forskjell mellom å selge og å gi bort. Når folk skal betale noe er jeg mer opptatt av å svare enn når jeg gir bort ting, - spesielt med tanke på det jeg skrev over. Anonymkode: 10125...df8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #15 Skrevet 22. august 2022 Ooog, jeg tenker det samme når jeg er den som er mottager. Når jeg skriver til folk som gir bort ting er jeg veldig lite forventningsfull mtp å få svar. Det er litt som å vinne i lotto liksom. Anonymkode: 10125...df8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #16 Skrevet 22. august 2022 Jeg svarer alltid Anonymkode: 659da...e57
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #17 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Hvorfor spørre om de fortsatt er til salgs, når de ligger til salgs på Finn? Jeg er så lei av det spørsmålet, og ofte bår jeg svarer ja, hører jeg ikke noe mer. Kan du ikke bare komme med et bud, eller si at du vil kjøpe de? Anonymkode: 9fded...ef8 Det er mange tullinger som ikke sletter annonsen eller markerer den som solgt,så ett spørsmål om den forsatt er til salgs er helt innafor. Anonymkode: b936b...b2e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #18 Skrevet 22. august 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det er mange tullinger som ikke sletter annonsen eller markerer den som solgt,så ett spørsmål om den forsatt er til salgs er helt innafor. Anonymkode: b936b...b2e Jeg pleier alltid å spørre, men ikke bare om det. Jeg skriver typisk: Hei! Er denne fortsatt tilgjengelig? I så fall ønsker jeg å kjøpe. Kan du sende i posten?". Jeg venter jo ikke på svar før jeg spør om å få kjøpe. Har også opplevd at mange er dårlige til å markere varen som solgt. Anonymkode: abf45...58c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #19 Skrevet 22. august 2022 Eller hva med den klassiske «kan du sende?», når man har skrevet i annonsen at varen må hentes… Jeg har slutta å gi bort og selge på finn.no, er så mange slitsomme folk der. Anonymkode: ef516...062
Anonym bruker Skrevet 22. august 2022 #20 Skrevet 22. august 2022 Nei, det er ikke frekt. Til nød litt dårlig gjort, men ikke verre enn at det går an å leve med. Det er ingen svarplikt så vidt jeg vet. Anonymkode: d58fc...c51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå