Gå til innhold

Kjøper dere av anonyme selgere på finn.no?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper en del på finn.no som må sendes i posten men kjøper da kun av personer med mange positive tilbakemeldinger på siden sin,ettersom jeg må forskuddsbetale for varen og frakt. Det har alltid gått bra.

Nå er det en helt ny skolesekk jeg har lyst å kjøpe å må da forskuddsbetale 600 kr. Men selger har lagt ut annonsen anonymt på finn,å da kan jeg ikke se noen tilbakemeldinger fra tidligere kjøpere. Kjennerjeg blir skeptisk til å overføre da. Kjøper dere av selgere som har anonym profil når du ikke har mulighet til å møtes for å kjøpe varen?

Anonymkode: e3004...845

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der hadde jeg ikke gjort, nei. Min datter ble svindlet på den måten, med en skolesekk… den fantes ikke, men pengene var jo sendt og borte. 

Anonymkode: 35d36...3ee

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. 

Anonymkode: b41d2...088

Skrevet

Nei, kjøper av anonyme kun hvis jeg kan hente.

Anonymkode: 06a85...ecc

Skrevet

Nei, ikke av anonym. Men mulig jeg hadde brukt finn sitt egnet betalingssystem. Da kan du betale igjennom finn og selger sender igjennom samarbeidspartnere av finn(med sporing og forsikring).

På Tise så får ikke selger pengene før du har godkjent at alt er ok, og om selger ikke sender så får du pengene tilbake. Jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer på finn men om det er like bra som Tise så hadde det ikke vært noe risiko.

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nei, kjøper av anonyme kun hvis jeg kan hente.

Anonymkode: 06a85...ecc

Ja er egentlig sånn jeg også tenker.

Skrevet
Elina skrev (12 minutter siden):

Nei, ikke av anonym. Men mulig jeg hadde brukt finn sitt egnet betalingssystem. Da kan du betale igjennom finn og selger sender igjennom samarbeidspartnere av finn(med sporing og forsikring).

På Tise så får ikke selger pengene før du har godkjent at alt er ok, og om selger ikke sender så får du pengene tilbake. Jeg vet ikke helt hvordan dette fungerer på finn men om det er like bra som Tise så hadde det ikke vært noe risiko.

Den løsningen er ikke helt god på finn.no hvertfall. Hvis kjøper og selger ikke blir enige om en løsning så blir bare pengene stående på en sperret konto så ingen får pengene. Har selv opplevd at jeg ikke ble enig med kjøper om en løsning når varen ikke var som forventet,så nå er det gått 4 mnder å pengene står forsatt på en sperret konto.

Skrevet

Nix. Og googler alltid vedkommende. 

Anonymkode: 0cef2...c5d

Skrevet

Etter jeg la ut dette innlegget så har selger plutselig endret innlegget å bruker nå nicknavnet sitt. Men hun har kun en vurdering. Litt skeptisk forsatt. Men likte tipset om å google personen,det skal jeg gjøre når hun sender nummeret sitt.

Skrevet
Bergen_by skrev (8 timer siden):

Den løsningen er ikke helt god på finn.no hvertfall. Hvis kjøper og selger ikke blir enige om en løsning så blir bare pengene stående på en sperret konto så ingen får pengene. Har selv opplevd at jeg ikke ble enig med kjøper om en løsning når varen ikke var som forventet,så nå er det gått 4 mnder å pengene står forsatt på en sperret konto.

Det er godt å vite, trodde det var bedre enn det du forteller nå. Jeg har prøvd noen ganger å kjøpe igjennom løsningen men den ene gangen ble budet avvist selv om det var oppgitt pris, de andre gangene så får jeg ikke svar slik at jeg faktisk kan legge inn bud. 

Tror finn merker konkurransen fra Tise. Tise systemet er veldig lett å bruke så finn prøver vel å lage noe lignende men klarer ikke det når det er så lite brukervennlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...