Gå til innhold

Noen som kan reglene i Monopol brettspill her?

Anbefalte innlegg

I den vanlige Monopol brettspill versjonen er vi litt uenige om reglene. Hvis jeg sitter i fengsel,får jeg likevel leie hvis de andre kommer på mine aksjer? En mener at da har du ikke rett på penger,å jeg mener at jeg har rett på pengene selv om jeg sitter i fengsel.

Anonymkode: cbf3e...5c2

Fortsetter under...

Jeg har lært at man ikke får leie når man sitter i fengsel. Men, her er vi enige om at vi spiller det slik at man likevel får det. Så lenge man blir enige kan man jo spille som man vil😊

Anonymkode: 492c1...7dd

Ekspatt skrev (Akkurat nå):

I våre regler står det at man får penger for leie, og kan også forhandle som vanlig selv om man sitter inne. Vi hadde en fight om dette på hytta forrige uke så dette sjekket vi nøye!

Hehe ja meg og kjæresten hadde også en fight om dette sist vi spillet monopol å jeg ble så irritert av at han ikke var enig med meg. Derfor jeg ble litt nygjerrig på hva som egentlig er rett.

Annonse

Jeg tror det er forskjell på å spille vanlig og hurtigmonopol.

I reglene for hurtigmonopol står det at man får leie, men i reglene for vanlig monopol er det ikke nevnt i det hele tatt.

Ikke rart folk har lært litt forskjellig...

Anonymkode: 1f380...96e

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror det er forskjell på å spille vanlig og hurtigmonopol.

I reglene for hurtigmonopol står det at man får leie, men i reglene for vanlig monopol er det ikke nevnt i det hele tatt.

Ikke rart folk har lært litt forskjellig...

Anonymkode: 1f380...96e

Vi spiller ikke hurtigmonopol. Nei begge har lært forskjellige regler så da blir det litt diskusjoner.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har aldri spilt med at man får penger. Fengsel skal jo være en straff. Dog har jeg spilt mest millionær.

Anonymkode: 8d8b5...1cb

Millionær har vi aldri spillet,dette var orginal monopolspillet. Vi fant ikke noe om reglene rundt dette i bruksanvisngen for spillet.

Ekspatt skrev (16 minutter siden):

image.jpg

image.jpg

Takk! Deilig å ha rett :D

spiller dere sånn at du får dobbelt med penger hvis du lander på start? Leste i reglene nå å ser at en skal ikke få dobbelt når en kommer på start 😮 Det har begge alltid gjort å trodde det var riktig.

Annonse

Poenget med Monopol er å bevise at kapitalisme ikke fungerer. Poenget med fengsel er å ta fra folk friheten deres. Leit at reglene er endret slik at de som er i fengsel får leie. Poenget med spillet blir litt borte da. Men jeg går ut fra at de som eier spillet har fått klager og ønsker om at reglene ble endret slik at kapitalisme skulle fungere likevel. Det gjør det fortsatt ikke.

Anonymkode: 450ec...670

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan spiller dere det? Dobbelt med penger når en lander rett på start? Eller ikke? Vet hva reglene sier men bare nygjerrig på om det bare er vi har spillet det feil. 

Ja, spiller det også slik.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, spiller det også slik.

Det har alltid vi gjort også men så nå i reglene at egentlig er det ikke sånn. Hvertfall ikke på det monopolspillet vi har. Men bare gøy å høre hvordan andre spiller det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...