Gå til innhold

Vis meg din fineste veske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger en litt stor veske, som jeg kan bære over skulderen, har plass til diverse ting, og inndelt i lommer. Den skal ikke være for dyr, 1500 begynner å bli mye syns jeg. Har du lyst å vise meg en fin veske som kan være aktuell? Gjerne pris og hvor den er kjøpt. 

På forhånd takk!

Anonymkode: e48f4...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er nok ikke aktuelle, jeg sverger til Mulberrys Bayswater, men jeg vil anbefale deg å kjøpe eller sy en innsats ( som jeg kaller det på norsk) eller bag liner som det heter på engelsk. Da er du ikke avhengig av at det er lommer eller inndeling i vesken, og det beste av alt er at du lett bytter veske og bare flytter innsatsen med alt i over. Jeg har sydd mine selv, men om du googler bag liner er det masse å velge i. 

Skrevet
sug lut skrev (1 minutt siden):

Gå for lær og gjør en innsats på brukt/loppemarked. Jeg har omtrent denne https://www.ebay.co.uk/itm/284670314850?hash=item4247ac4962:g:10QAAOSw3lViGBnV

funnet på loppemarked til en hundrings. Som du ser er den rett over ditt budsjett brukt på ebay. Men fortsatt ikke ille.

Og med en innsats eller liner i da har du en fin og praktisk veske i mange mange år fremover!

Skrevet

Hva med brukt? Da kunne du feks. kjøpt en Marc Jacobs editor 29, den er klassisk, tidløs og veldig fin. Brukt går den typisk for rundt 1500kr. 

Skrevet
Elina skrev (2 minutter siden):

Hva med brukt? Da kunne du feks. kjøpt en Marc Jacobs editor 29, den er klassisk, tidløs og veldig fin. Brukt går den typisk for rundt 1500kr. 

https://www.google.com/search?q=marc+jacobs+editor+29&tbm=isch&chips=q:marc+jacobs+editor+29,online_chips:the+editor+tote+bag:m7icwRZ_DVo%3D&client=ms-android-motorola-rev2&prmd=isvn&hl=no&sa=X&ved=2ahUKEwiHop6Tztf5AhUVksMKHWYbAroQ4lYoAXoECAEQBw&biw=360&bih=568

Skrevet
amandine skrev (21 minutter siden):

Mine er nok ikke aktuelle, jeg sverger til Mulberrys Bayswater, men jeg vil anbefale deg å kjøpe eller sy en innsats ( som jeg kaller det på norsk) eller bag liner som det heter på engelsk. Da er du ikke avhengig av at det er lommer eller inndeling i vesken, og det beste av alt er at du lett bytter veske og bare flytter innsatsen med alt i over. Jeg har sydd mine selv, men om du googler bag liner er det masse å velge i. 

I alle dager! Det må jo være kjempelurt! Har en stor veske som jeg liker, men det er bare ett stort rom, å da skjønner du sikkert problemet.... Tusen takk for genialt tips!

Skrevet
sug lut skrev (16 minutter siden):

Gå for lær og gjør en innsats på brukt/loppemarked. Jeg har omtrent denne https://www.ebay.co.uk/itm/284670314850?hash=item4247ac4962:g:10QAAOSw3lViGBnV

funnet på loppemarked til en hundrings. Som du ser er den rett over ditt budsjett brukt på ebay. Men fortsatt ikke ille.

Akkurat noe sånt jeg ser etter. KAN nok strekke meg litt over budsjettet om jeg liker den veldig godt.... Takk for tips!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I alle dager! Det må jo være kjempelurt! Har en stor veske som jeg liker, men det er bare ett stort rom, å da skjønner du sikkert problemet.... Tusen takk for genialt tips!

Jeg har noen større stoffpennal som jeg bruker. Kjempepraktisk! Finner det jeg trenger med en gang.

Skrevet
Elina skrev (14 minutter siden):

Faktisk ikke tenk bruktmarked, så takk til dere som gjør meg oppmerksom på det!

Skrevet

Til dere som har erfaring med bruktmarked: Hvilken pris tenker dere er innafor mtp en "merkeveske"? Og har dere tips til bruktmarked på nett? Her i nord er det skrekkelig få bruktmarked dessverre.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Til dere som har erfaring med bruktmarked: Hvilken pris tenker dere er innafor mtp en "merkeveske"? Og har dere tips til bruktmarked på nett? Her i nord er det skrekkelig få bruktmarked dessverre.

HI

Om du kjøper noe på Tise eller Finn så kan du få det tilsendt med sporing, koster rundt 80kroner. Anbefaler Helthjem, da får du nemlig inkludert forsikring. På Tise betaler du noen kroner for kjøpsbeskyttelse, da får du pengene igjen om det skulle være noe. 

Prisen på en designerveske brukt er veldig forskjellig. Det er rett og slett markedet som rår. Men prisene i Norge er ofte billigere i Norge enn i andre land. Norge er et mekka for brukt designer plagg. 

Det som er lurt å tenke på er å kjøpe noe du liker som er din stil og som ikke er mote her og nå. På den første veska så ville jeg tatt en farge som er nøytral og som passer til det meste i skapet ditt. 

Mens noen merker holder seg stabilt i pris også brukt så daler andre merker i verdi med det samme. Derfor kan du få mye dyrt og av veldig god kvalitet til en rimelig pris. 

Chloe' er ofte veldig rabattert, så har du billigere See by Chloe' , som enda har en god kvalitet men prismessig så er det veldig billig brukt i forhold til nypris. 

Marc Jacobs har også en billigere variant som heter Marc by Marc Jacobs. Marc By Marc Jacobs er mye billigere enn hovedmerket. 

Tiger og sweeden har også gode kvalitets  vesker, her er det mye som er veldig billig brukt.

Moschino er også veldig rabattert brukt i forhold til nypris.

Burberry kan du også få relativt rimelig i forhold til nypris. 

Mulberry har veldig gode kvaliteter, en Bayswater koster brukt mellom 4 og 8 tusen. Men har sett noen nede i 2000kroner. 

Alexander Wang sin Rocco koster rundt 1500kroner brukt. Så det er også en designer du kan sjekke ut. 

Få deg en bruker på Tise og søk litt rundt. Sjekk også finn.no

Mye av det som selger er knapt brukt mens andre ting er godt brukt. Så les alltid beskrivelse og sammenlign like modeller som ligger ute, for prisen kan være den samme men den ene av veskene er mye mindre brukt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

HI

Bare et kjapt eksempel (var den første vesken som kom opp ved søk)

https://www.finn.no/242195229

Jeg kan tenke meg nypris er rundt 4000pluss (men er ikke sikker)

Her er en til 2000 fra Alexander Wang (ser ut til at hun prøvde å få 4000kr for den først men det er sykt vanskelig å selge brukte ting)

https://www.finn.no/233684587

Her er en vintage fra Marc Jacobs:

https://www.finn.no/261567814

En til fra Marc Jacobs:

https://www.finn.no/268134816

Så bare søk litt rundt så finner du helt sikkert noe du liker 😊

Skrevet
Elina skrev (21 minutter siden):

Om du kjøper noe på Tise eller Finn så kan du få det tilsendt med sporing, koster rundt 80kroner. Anbefaler Helthjem, da får du nemlig inkludert forsikring. På Tise betaler du noen kroner for kjøpsbeskyttelse, da får du pengene igjen om det skulle være noe. 

Prisen på en designerveske brukt er veldig forskjellig. Det er rett og slett markedet som rår. Men prisene i Norge er ofte billigere i Norge enn i andre land. Norge er et mekka for brukt designer plagg. 

Det som er lurt å tenke på er å kjøpe noe du liker som er din stil og som ikke er mote her og nå. På den første veska så ville jeg tatt en farge som er nøytral og som passer til det meste i skapet ditt. 

Mens noen merker holder seg stabilt i pris også brukt så daler andre merker i verdi med det samme. Derfor kan du få mye dyrt og av veldig god kvalitet til en rimelig pris. 

Chloe' er ofte veldig rabattert, så har du billigere See by Chloe' , som enda har en god kvalitet men prismessig så er det veldig billig brukt i forhold til nypris. 

Marc Jacobs har også en billigere variant som heter Marc by Marc Jacobs. Marc By Marc Jacobs er mye billigere enn hovedmerket. 

Tiger og sweeden har også gode kvalitets  vesker, her er det mye som er veldig billig brukt.

Moschino er også veldig rabattert brukt i forhold til nypris.

Burberry kan du også få relativt rimelig i forhold til nypris. 

Mulberry har veldig gode kvaliteter, en Bayswater koster brukt mellom 4 og 8 tusen. Men har sett noen nede i 2000kroner. 

Alexander Wang sin Rocco koster rundt 1500kroner brukt. Så det er også en designer du kan sjekke ut. 

Få deg en bruker på Tise og søk litt rundt. Sjekk også finn.no

Mye av det som selger er knapt brukt mens andre ting er godt brukt. Så les alltid beskrivelse og sammenlign like modeller som ligger ute, for prisen kan være den samme men den ene av veskene er mye mindre brukt. 

Tusen takk altså! Mye nyttig informasjon!

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Gud for en stygg og kjedelig veske.

Anonymkode: 50404...c20

Hmm....åsså jeg da, som kunne tenke meg en akkurat sånn 😄 Men nå er jeg en gammel dame på over 50, så sikkert derfor jeg syns den var veldig fin...

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Hmm....åsså jeg da, som kunne tenke meg en akkurat sånn 😄 Men nå er jeg en gammel dame på over 50, så sikkert derfor jeg syns den var veldig fin...

HI

Jeg likte den også, HI :)

Veldig bra at smaken er som baken... så blir det litt mindre kjedelig i verden ;)

"Noen" burde kanskje vært litt mer opptatt av å skrive korrekt enn å bare slenge rundt seg med negativitet.

Jeg har ingen vesker, bruker det så sjeldent. Har et par penere selskapsvesker, men ingen hverdagsvesker. Men innser at jeg trenger i hvert fall én hverdagsveske. Da vil jeg ha en som kan brukes i årevis, så må gå for en klassisk, og helst i lær. Det får bli litt opp og frem for min del, men tråden din var nyttig for meg også :)

Anonymkode: 2e705...4bb

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg likte den også, HI :)

Veldig bra at smaken er som baken... så blir det litt mindre kjedelig i verden ;)

"Noen" burde kanskje vært litt mer opptatt av å skrive korrekt enn å bare slenge rundt seg med negativitet.

Jeg har ingen vesker, bruker det så sjeldent. Har et par penere selskapsvesker, men ingen hverdagsvesker. Men innser at jeg trenger i hvert fall én hverdagsveske. Da vil jeg ha en som kan brukes i årevis, så må gå for en klassisk, og helst i lær. Det får bli litt opp og frem for min del, men tråden din var nyttig for meg også :)

Tørr nesten ikke si det høyt, men akkurat den veska syns jeg var kjempefin, har prøvd å lete etter noe sånt på nettet nå 😅 En god veske er godt å ha når man går i byen eller flytur eller der man vil ha med seg noen saker. Jeg har en stor, men altså bare ett stort rom, det er jo katastrofe etter en dag på tur!

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tørr nesten ikke si det høyt, men akkurat den veska syns jeg var kjempefin, har prøvd å lete etter noe sånt på nettet nå 😅 En god veske er godt å ha når man går i byen eller flytur eller der man vil ha med seg noen saker. Jeg har en stor, men altså bare ett stort rom, det er jo katastrofe etter en dag på tur!

HI

Fant en lignende fra samme merke:

https://www.finn.no/250323213

Men som Amandine sier, få deg slike veske liner. Da kan du sortere inni veska slik at du lett finner det du trenger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

HI

Enig! :)

Ser den lignende Eline nå linket til. Fin den også, men selv synes jeg fargen på den første var langt finere. Det er nok fordi jeg ikke kler varmere farger og farger med mer varm gultone i seg, så fargen på den krasjer fargemessig med klær jeg bruker.

Veldig kjekt å se flere som har peiling på vesker her, for det er noe jeg ikke har!

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

HI

Bare å sy en bag liner så har du systemet på plass. Jeg har flere vesker jeg sjonglerer mellom og bare napper opp lineren og stapper den ned i neste veske. Og om du bruker litt tid på å finne den vesken du vil ha kan du ha den lenge. Den jeg har i dag er fra 2011 og den er like fin i dag som den var da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI

Jeg som synes den er stygg og kjedelig er bare 49 så det er nok derfor ja😜

Skrevet
Elina skrev (1 time siden):

Fant en lignende fra samme merke:

https://www.finn.no/250323213

Men som Amandine sier, få deg slike veske liner. Da kan du sortere inni veska slik at du lett finner det du trenger.

Takk! Kjempefin 👍

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Men er det ikke en litt rar ting å si, egentlig? Det er ingen som spør hva man mener om vesken, men du føler det er innafor å si at den er stygg og kjedelig? Hvorfor skulle hi bry seg om det?

Anonymkode: a8f24...a6b

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hva du vil med dette egentlig?

Anonymkode: b1b99...7df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...