Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #1 Skrevet 21. august 2022 (endret) En stor kjele med lapskaus og en tre fiskegratenger med makaroni. Så har jeg bakt en sjokolade og 25 hveteboller med og uten rosiner. Tilslutt det beste: 20 fylte horn, 10 med bacon og ost og 10 med skinke og ost. Dette har jeg brukt ca 8 timer på, og lapskaus, sjokoladekake ( med smørkrem i midten og sjokokrem rundt og på toppen) pluss bollene skal bli hentet straks til noen som skal ha tenåringsbursdag i dag. Og nå sitter jeg og koser meg maks med fylte horn og svart kaffe. Oppskrift på horn : 3, 5 dl melk 50 g gjær, fersk 100 g meierismør 1 l hvetemel 150 g bacon eller skinke ( bruker litt mindre skinke selv, ca 100 g, og litt mer ost I begge typer ) 150 g ost Pensles med egg Jeg tredoblet denne personen for å få 20 stk. Endret 21. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #2 Skrevet 21. august 2022 Men hvorfor holder du på med dette om natta? Du er vel helt ødelagt hele søndagen vil jeg tru, når vi andre lager mat og finner på gøyale søndagsaktiviteter. Anonymkode: f7f4f...5de
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #3 Skrevet 21. august 2022 (endret) Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Men hvorfor holder du på med dette om natta? Du er vel helt ødelagt hele søndagen vil jeg tru, når vi andre lager mat og finner på gøyale søndagsaktiviteter. Anonymkode: f7f4f...5de Jeg elsker å lage mat, og natten er perfekt da jeg kan holde på i fred og ro 🙂 Og det er fint å gi fra seg ferske retter og bakstverk når de skal spises samme dagen! Koser meg maks jeg. Og nei, dagen blir da ikke ødelagt?! Hva er søndagsaktiviteter? Endret 21. august 2022 av NotNaomi
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #4 Skrevet 21. august 2022 Lite mat for 8 timers arbeid. Du må lære deg å jobbe paralelt. Anonymkode: 1c3e7...336
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #5 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Lite mat for 8 timers arbeid. Du må lære deg å jobbe paralelt. Anonymkode: 1c3e7...336 Tja.Men det tar tid med lapskaus vet du, og fiskegrateng også for den del. Så heving av deig i halvannen time. Pluss baketid, så vet ikke helt jeg?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #6 Skrevet 21. august 2022 NotNaomi skrev (51 minutter siden): Jeg elsker å lage mat, og natten er perfekt da jeg kan holde på i fred og ro 🙂 Og det er fint å gi fra seg ferske retter og bakstverk når de skal spises samme dagen! Koser meg maks jeg. Og nei, dagen blir da ikke ødelagt?! Hva er søndagsaktiviteter? Søndagsaktiviteter eller andre dagers aktiviteter vet du helt sikkert hva er. Uansett hvilken aktivitet det er snakk om hadde jeg , og de fleste av oss andre, ikke orket å gjøre noe som helst om vi hadde laget mat og baket oss gjennom hele natten. Men fint for deg og familien din hvis du orker å være våken, og i tillegg utføre husarbeid, døgnet rundt. Det er jo helt supert å være aktiv 24 timer i døgnet. Anonymkode: f7f4f...5de
sug lut Skrevet 21. august 2022 #7 Skrevet 21. august 2022 Der var det mye godt. Om du vil må du gjerne fortsette med å fylle min fryser med bakst også.
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #8 Skrevet 21. august 2022 sug lut skrev (5 minutter siden): Der var det mye godt. Om du vil må du gjerne fortsette med å fylle min fryser med bakst også. Gjerne! :-) takk.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #9 Skrevet 21. august 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): En stor kjele med lapskaus og en tre fiskegratenger med makaroni. Så har jeg bakt en sjokolade og 25 hveteboller med og uten rosiner. Tilslutt det beste: 20 fylte horn, 10 med bacon og ost og 10 med skinke og ost. Dette har jeg brukt ca 8 timer på, og lapskaus, sjokoladekake ( med smørkrem i midten og sjokokrem rundt og på toppen) pluss bollene skal bli hentet straks til noen som skal ha tenåringsbursdag i dag. Og nå sitter jeg og koser meg maks med fylte horn og svart kaffe. Oppskrift på horn : 3, 5 dl melk 50 g gjær, fersk 100 g meierismør 1 l hvetemel 150 g bacon eller skinke ( bruker litt mindre skinke selv, ca 100 g, og litt mer ost I begge typer ) 150 g ost Pensles med egg Jeg tredoblet denne personen for å få 20 stk. Steker du baconet først? Anonymkode: d3d89...a7c
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #10 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Steker du baconet først? Anonymkode: d3d89...a7c Ja 🙂
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #11 Skrevet 21. august 2022 Du? NotNaomi? Vi steker ikke personer her i Norge alts. Vi steker porsjoner, som de fleste andre. (Sorry, kunne ikke dy meg, din norsk er fantastisk god, men hvis ingen sier noe på den så finner du heller aldri ut av det) Anonymkode: 1b0b0...132
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du? NotNaomi? Vi steker ikke personer her i Norge altså. Vi steker porsjoner, som de fleste andre. (Sorry, kunne ikke dy meg, din norsk er fantastisk god, men hvis ingen sier noe på den så finner du heller aldri ut av det) Anonymkode: 1b0b0...132 En å ble borte i farten. Anonymkode: 1b0b0...132
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #13 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Du? NotNaomi? Vi steker ikke personer her i Norge alts. Vi steker porsjoner, som de fleste andre. (Sorry, kunne ikke dy meg, din norsk er fantastisk god, men hvis ingen sier noe på den så finner du heller aldri ut av det) Anonymkode: 1b0b0...132 Sant nok 😅
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #14 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Du? NotNaomi? Vi steker ikke personer her i Norge alts. Vi steker porsjoner, som de fleste andre. (Sorry, kunne ikke dy meg, din norsk er fantastisk god, men hvis ingen sier noe på den så finner du heller aldri ut av det) Anonymkode: 1b0b0...132 Fnis, tredobling av person blir 20 stk. Det er godt gjort i løpet av kun ei natt 😅 Lage mat i ro og fred er jo bare deilig da. Vurderer å lage noen fylte Horn til matpakke, sikkert ikke dumt. Anonymkode: ade50...97f
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #15 Skrevet 21. august 2022 7 hours ago, NotNaomi said: En stor kjele med lapskaus og en tre fiskegratenger med makaroni. Så har jeg bakt en sjokolade og 25 hveteboller med og uten rosiner. Tilslutt det beste: 20 fylte horn, 10 med bacon og ost og 10 med skinke og ost. Dette har jeg brukt ca 8 timer på, og lapskaus, sjokoladekake ( med smørkrem i midten og sjokokrem rundt og på toppen) pluss bollene skal bli hentet straks til noen som skal ha tenåringsbursdag i dag. Og nå sitter jeg og koser meg maks med fylte horn og svart kaffe. Oppskrift på horn : 3, 5 dl melk 50 g gjær, fersk 100 g meierismør 1 l hvetemel 150 g bacon eller skinke ( bruker litt mindre skinke selv, ca 100 g, og litt mer ost I begge typer ) 150 g ost Pensles med egg Jeg tredoblet denne personen for å få 20 stk. høres godt ut skal du ikke sove da? Anonymkode: e5284...004
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #16 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): høres godt ut skal du ikke sove da? Anonymkode: e5284...004 Takk 😊 har sovet et par timer nå etter at lunsjgjestene dro. Alle hornene ble spist opp 🙂 veldig hyggelig når folk liker maten. Og så luktet det gjærbakst enda her, og det gjør folk ekstra sultne tror jeg.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. august 2022 #17 Skrevet 21. august 2022 NotNaomi skrev (6 minutter siden): Takk 😊 har sovet et par timer nå etter at lunsjgjestene dro. Alle hornene ble spist opp 🙂 veldig hyggelig når folk liker maten. Og så luktet det gjærbakst enda her, og det gjør folk ekstra sultne tror jeg. Har du oppskrift på horn?
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #18 Skrevet 21. august 2022 LillaGorilla♥♥ skrev (Akkurat nå): Har du oppskrift på horn? Ja jeg skrev den jeg brukte i HI 😊
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #19 Skrevet 21. august 2022 Flink du er. Hørtes godt ut ❤️ Anonymkode: 34e4c...3d6
Gjest NotNaomi Skrevet 21. august 2022 #20 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Flink du er. Hørtes godt ut ❤️ Anonymkode: 34e4c...3d6 Takk! 😊
Admin Skrevet 22. august 2022 #21 Skrevet 22. august 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå