Gå til innhold

Noen her som har gått tilbake til den gamle jobben fordi du har angret jobbytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg kjenner at etter 1 mnd i den nye jobben så angrer jeg. Ønsker meg tilbake i den gamle. Grunnen til at jeg trodde det var bra å bytte jobb var pga reisevei, bruker nå 15 min mot 40 min tidligere, men kjenner nå at det egentlig ikke bryr meg. Jeg var skikkelig nede psykisk, møtte veggen i fjor og syns alt var vanskelig, til og med jobben. Men nå er jeg frisk igjen og ser at jeg mestret jobben veldig bra og trivdes godt med alle kollegaene. Fikk den nye jobben i en periode der jeg var fryktelig dårlig og egentlig ikke visste opp ned, trodde alt skulle løse seg med kortere vei...

De nye kollegaene er stille og det finnes ikke humor, syns det er fryktelig kjedelig. 

Jeg har lyst til å sende melding til min gamle leder og si at hvis det dukker opp en stilling der så husk på meg. Vet at de alle ville hatt meg tilbake. Jeg jobber under samme foretak nå og, bare en annen avdeling. 

Jeg vet jo at jeg burde gi det mer tid, men jeg kjenner at jeg ikke passer i den type avdeling. Er de samme oppgavene som jeg hadde, så det er ikke det som er skummelt eller farlig. 

Noen som har gått tilbake i den gamle jobben? Og ikke angret da?

Kjenner jeg bruker mye tanker på dette nå. Føler meg og så dum hvis jeg skulle gått tilbake, men jeg visste ikke hva jeg gikk til.

Hjelp meg😉

Anonymkode: 4ee1a...cc5

Skrevet

Hvorfor møtte du veggen, var jobben en del av årsaken? 

Jeg byttet jobb, trivdes ikke i ny jobb, gikk tilbake etter 5 mnd, men nå, etter noen år, skal jeg begynne i ny jobb. For meg både var og er det ting med måten bedriften ledes på som er årsaken til jobbytte.

Men bare du vet hva som er best for deg.

Anonymkode: ab964...174

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor møtte du veggen, var jobben en del av årsaken? 

Jeg byttet jobb, trivdes ikke i ny jobb, gikk tilbake etter 5 mnd, men nå, etter noen år, skal jeg begynne i ny jobb. For meg både var og er det ting med måten bedriften ledes på som er årsaken til jobbytte.

Men bare du vet hva som er best for deg.

Anonymkode: ab964...174

Nei, det var ikke jobben, mye som hadde skjedd på hjemmebane som jeg ikke hadde fått bearbeidet, dårlig arbeidsmiljø fra jobben før (høres ut som at jeg bytter jobb ofte, men gjør ikke det, var 14 år på samme jobb før jeg ville prøve noe annet), lang historie, senvirkninger etter covid som nedsatt lungekapasitet og fatigue. Kan vel si at jeg ikke taklet livet da og syns det var kjempe tøfft å begynne i ny jobb.

Fint å høre at man kan bytte tilbake uten å føle seg dum. 

Ja, er vel bare meg som vet hva som er best. Ville bare høre om noen hadde gjort det før.

Takk for svar, og lykke til i ny jobb😊

Hi

Skrevet

Ja, etter to uker. Jeg sluttet grunnet en kollega og valgte kanskje litt desperat, når hun sa opp, var det rett tilbake. Jobber der den dag i dag. 

Anonymkode: 76afc...c91

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Ja, etter to uker. Jeg sluttet grunnet en kollega og valgte kanskje litt desperat, når hun sa opp, var det rett tilbake. Jobber der den dag i dag. 

Anonymkode: 76afc...c91

Oj, 2 uker ja. Har vært litt desperat her på en måte og, så bare kort reisevei, men som sagt så var jeg ikke tilstede helt og hadde ikke hodet med meg. Pr.nå så er det ikke ledig stilling på den forrige jobben, men vet at hun ene som fikk min stilling er skikkelig mislikt og at de vil ha meg tilbake. Men er ikke bare bare å sparke folk i stat. Men kan selvsagt vise min interesse at jeg ønsker meg tilbake.

Takk for svar.

Hi

Skrevet

Ingen andre? Noen råd om hva jeg burde gjøre?

Hi

Skrevet

Har en venninne som gjorde det. Hun er barne og ungdomsarbeider og jobbet i barneskolen, hadde gjort det i drøye 10 år. Så byttet hun til barnehage, for hun var sliten av jobben sin og ønsket prøve noe nytt.

Hun jobbet et år i barnehage, men savnet etter ganske kort tid den gamle jobben sin.

Så hun gikk tilbake til samme barneskole etter et år i barnehage.

Ofte er det vel sånn at man ikke vet hva man har før man mister det...

Anonymkode: 6cc74...1df

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Har en venninne som gjorde det. Hun er barne og ungdomsarbeider og jobbet i barneskolen, hadde gjort det i drøye 10 år. Så byttet hun til barnehage, for hun var sliten av jobben sin og ønsket prøve noe nytt.

Hun jobbet et år i barnehage, men savnet etter ganske kort tid den gamle jobben sin.

Så hun gikk tilbake til samme barneskole etter et år i barnehage.

Ofte er det vel sånn at man ikke vet hva man har før man mister det...

Anonymkode: 6cc74...1df

Takk for svar. Nei, man vet ikke hva man har før man mister det, sant det. Godt å høre det er flere som har følt det sånn og gjort det. Jeg må virkelig gå i tenkeboksen.

Hi

Skrevet

Hvor mange tråder skal du lage om samme tema?? Fikk du ikke nok svar i forrige tråd??

Anonymkode: 22b14...a50

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hvor mange tråder skal du lage om samme tema?? Fikk du ikke nok svar i forrige tråd??

Anonymkode: 22b14...a50

Jeg har ikke lagd noen andre tråder. Men jeg tenker mye på dette nå og trenger råd, vet ikke hvem andre jeg kan "snakke" med.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke lagd noen andre tråder. Men jeg tenker mye på dette nå og trenger råd, vet ikke hvem andre jeg kan "snakke" med.

Hi

Det er selvsagt helt greit. Overse snurpefittene. 

Lykke til med valget!

Anonymkode: fb00d...304

Skrevet

Mannen min gjorde det i vinter. Visste etter 1 dag i ny jobb at han hadde gjort en tabbe. Etter 2 uker tok han kontakt med forrige jobb og spurte om han kunne komme tilbake. Nå er han der og trives bedre. Ikke alt er 100% nå heller, men han trengte å se hva han hadde. 

Anonymkode: fe872...32b

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mannen min gjorde det i vinter. Visste etter 1 dag i ny jobb at han hadde gjort en tabbe. Etter 2 uker tok han kontakt med forrige jobb og spurte om han kunne komme tilbake. Nå er han der og trives bedre. Ikke alt er 100% nå heller, men han trengte å se hva han hadde. 

Anonymkode: fe872...32b

Takk for svar. Vurderer å ta kontakt med min gamle leder og ihvertfall høre og vise at jeg ønsker meg tilbake. Alt er ikke 100% der heller, men fant ut at jeg mestret det og trivdes, og jeg vet hva alle syns om meg og hvordan jeg jobbet.

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Takk for svar. Vurderer å ta kontakt med min gamle leder og ihvertfall høre og vise at jeg ønsker meg tilbake. Alt er ikke 100% der heller, men fant ut at jeg mestret det og trivdes, og jeg vet hva alle syns om meg og hvordan jeg jobbet.

Hi

Gjør det. Jeg har hatt kollega som byttet til ny jobb, og kom tilbake etter en måneds tid, og har fått en ny kollega som gikk tilbake til sin gamle jobb etter noen måneder. Så du er ikke den eneste som gjør det.

Anonymkode: 16593...2e8

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hi

Hvis det føles riktig for deg, og det virker det jo som slik du skriver, synes jeg du skal gjøre det.

Anonymkode: 4eba8...bda

Skrevet

Takk alle sammen😊 vil jo få lenger reisevei, men ser at det egentlig ikke betyr så mye. Nå er jeg hjemme 20 min tidligere enn jeg har vært før, men...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...