Gå til innhold

Har jeg krav på fri med betalt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du kan ta ut omsorgsdager - sykt barndager, som også omfavner dager når den som skulle hatt barna er syk/indisponibel 

Anonymkode: 8f548...c66

Hvis du tar ut sykt barn-dager håper jeg noen melder deg.  

Anonymkode: 9362a...bc6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du tar ut sykt barn-dager håper jeg noen melder deg.  

Hvorfor skal noen melde henne om dette er noe hun har krav på? Det er jo ikke noe å melde.

Anonymkode: 36601...421

Annonse

Det er mange foreldre som jobber turnus og helger. Dersom jobbhelgene til begge faller på samme helg, er det foreldrene sitt ansvar å bytte jobbhelg eller skaffe barnevakt. Kjenner selv flere på arbeidsplassen min som har en partner som også jobber i helsevesenet. De har dessverre en litt vanskeligere kabal å passe på, men aldri opplevd at noen av dem har tatt omsorgsdag en helg. Hverken barnet eller den som skulle passe barnet er sykt.

Anonymkode: 06e48...5d7

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor skal noen melde henne om dette er noe hun har krav på? Det er jo ikke noe å melde.

Sykt barn er for SYKT BARN
Det er ikke det her

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Du kan ta ut omsorgsdager - sykt barndager, som også omfavner dager når den som skulle hatt barna er syk/indisponibel 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Fordi sykt barn dager er hvis barnet eller barnepasser blir syk.

Hverken mor, far eller barnetver sykt hos TS. De er kun opptatte begge to og det må de ordne på andre måter.

Anonymkode: 1166c...6e1

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Syk ja, indisponibel nei.

Anonymkode: a3fac...23e

Du må søke permisjon og det kan søkes ett eller annet fra forsvaret. Regner med det er samme regler enda, jeg gjorde det når mine inger var små og mannen ble innkaldt. Fikk ulønnet permisjon fra jobb og fikk betalt tilsvarene av forsvaret. 

Anonymkode: da6dc...4d1

Annonse

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Dette er riktig👍🏻

Anonymkode: 0beb4...5b7

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du må søke permisjon og det kan søkes ett eller annet fra forsvaret. Regner med det er samme regler enda, jeg gjorde det når mine inger var små og mannen ble innkaldt. Fikk ulønnet permisjon fra jobb og fikk betalt tilsvarene av forsvaret. 

Anonymkode: da6dc...4d1

Fint at noen la ut riktig regelverk!

Jeg reagerte bare på at noen skrev at hun burde meldes for å bruke sykt barn-dag rett etter at noen hadde skrevet at dette var det rette å gjøre. Sykt barn dekket jo også korona-karantenestengte barnehager, så helt urimelig var ikke forslaget.

Takk for tips! Mannen skal ringe på mandag, men lurte likevel. Så dette er sagt, å bli kalt ut i tjeneste er ikke frivillig! Det er ikke som en turnusjobb vi begge har signert med viten og vilje. Du må møte.

Anonymkode: a36da...021

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Fint at noen la ut riktig regelverk!

Jeg reagerte bare på at noen skrev at hun burde meldes for å bruke sykt barn-dag rett etter at noen hadde skrevet at dette var det rette å gjøre. Sykt barn dekket jo også korona-karantenestengte barnehager, så helt urimelig var ikke forslaget.

Jo det var helt urimelig. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo det var helt urimelig. 

Da er det mye bedre å si at det ikke er riktig og gjerne opplyse om riktig måte å gjøre det på.

Det er også feil at dagene bare kan brukes om barnet er sykt.

Ekstra øvelse i HV, pga krigen i Ukraina?  Trusselbildet for Norge er fortsatt vurdert som normalt, også for Forsvaret. Er du sikker på at han skal på øvelse, og ikke på en langweekend med elskerinnen sin? Det ville jeg sjekket først og fremst.  

Anonymkode: 41fd4...275

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Ekstra øvelse i HV, pga krigen i Ukraina?  Trusselbildet for Norge er fortsatt vurdert som normalt, også for Forsvaret. Er du sikker på at han skal på øvelse, og ikke på en langweekend med elskerinnen sin? Det ville jeg sjekket først og fremst.  

La meg tippe - du er singel?

Anonymkode: 93754...f4a

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

La meg tippe - du er singel?

Anonymkode: 93754...f4a

Der tippet du feil, jeg er lykkelig gift :) 

Jeg bare har en jobb som gjør at at den innkallelsen høres veldig rar ut. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk for tips! Mannen skal ringe på mandag, men lurte likevel. Så dette er sagt, å bli kalt ut i tjeneste er ikke frivillig! Det er ikke som en turnusjobb vi begge har signert med viten og vilje. Du må møte.

Anonymkode: a36da...021

Det tror jeg de fleste er fullt klar over.

Anonymkode: 06e48...5d7

• Din ektefelle/sambuar kan ta permisjon utan lønn frå jobb for å passe barna. Du kan etter søknad få dekt heile eller delar av inntektstapet.

I tillegg kan du søke om støtte til reiseutgifter du eller barnepassar har i forbindelse med pass av barn under tenesta. Her dekkast normalt ein tur-retur.

Anonymkode: 05c94...c49

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du kan ikke kalle dem sykt barn-dager. Heller ikke syk barnepasser-dager. Ingen er syke her. Men det er mulig man kan søke omsorgspenger, eller få refundert det en barnevakt koster.

Anonymkode: 78983...57c

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Sykt barn er for SYKT BARN
Det er ikke det her

Det dekker også når den som skulle ta seg av barnet er hindret i å gjøre det. Tviler på at det gjelder i hi sitt tilfelle da innkallelse til Heimevernet kommer i rimelig tid til å klare å skaffe pass eller bytte helg. Fri med lønn har hun ikke krav på. 

Anonymkode: bba1a...17a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...