Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #1 Skrevet 20. august 2022 På kveldene så svir jeg og renner i øynene.. hver eneste kveld og på dagtid er jeg veldig ømfintlig hvis det kommer røyk, matlukt eller andre spesielle ting. noen andre her inne som har det slikt? på kvelden må jeg tørke lynene hele tiden for de renner og så starte det med svie. Hatt dette i flere år. Har vært hos øyelege pga andre ting men de ser ikke noe.. er såå lei Anonymkode: 2a05d...76c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #2 Skrevet 20. august 2022 Du er helt sikkert tørr i øynene. Bestill en time hos en optiker som holder på med tørre øyne å få ordentlig hjelp. Anonymkode: 0f31c...ffc
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #3 Skrevet 20. august 2022 Har du prøvd lindrende og fuktighetsgivende øyedråper som smører øynene skikkelig? Anonymkode: 2f5be...fa4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #4 Skrevet 20. august 2022 Overgangsalder? Allergi? Husstøvmidd? Feil briller/dårlig lys? Sjögrens syndrom? Anonymkode: dedc1...a0a
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #5 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Du er helt sikkert tørr i øynene. Bestill en time hos en optiker som holder på med tørre øyne å få ordentlig hjelp. Anonymkode: 0f31c...ffc Ja kanskje jeg bør gjør det. Var hos øyelehgen for noen mnd siden og alt var fint da men var ikke jeg som hadde time men datteren min. Men fikk lov å sjekke synet kjapt. Glemte jo selfølgelig å nevne det med øynene 🤥 Anonymkode: 2a05d...76c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #6 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Har du prøvd lindrende og fuktighetsgivende øyedråper som smører øynene skikkelig? Anonymkode: 2f5be...fa4 Nei ingenting. Må nok få time hos opptiker.. nå starte det igjen her.. svir og renner.. Anonymkode: 2a05d...76c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #7 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Overgangsalder? Allergi? Husstøvmidd? Feil briller/dårlig lys? Sjögrens syndrom? Anonymkode: dedc1...a0a Ingen allergi som jeg vet om.. er slik ute og så jeg kan ikke tru det har samenheng med støv. Jeg har ME så sjøgren syndrom er nok sjekket opp i under utredningen. er "bare" 37 år og har hatt det siden tidlig 20 årsalderen.. men er ikke før nå det har begynt å bli plagsomt.. Anonymkode: 2a05d...76c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #8 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja kanskje jeg bør gjør det. Var hos øyelehgen for noen mnd siden og alt var fint da men var ikke jeg som hadde time men datteren min. Men fikk lov å sjekke synet kjapt. Glemte jo selfølgelig å nevne det med øynene 🤥 Anonymkode: 2a05d...76c Prøv øyedråper for tørre øyner på apoteket først, de kan hjelpe godt, og er raskere enn å vente på time hos optiker. Vil nok ende opp med slike dråper uansett Anonymkode: a62be...068
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #9 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Prøv øyedråper for tørre øyner på apoteket først, de kan hjelpe godt, og er raskere enn å vente på time hos optiker. Vil nok ende opp med slike dråper uansett Anonymkode: a62be...068 Oki, skal innom apoteket på mandag 👍🏻☺️ Anonymkode: 2a05d...76c
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #10 Skrevet 20. august 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Oki, skal innom apoteket på mandag 👍🏻☺️ Anonymkode: 2a05d...76c De fleste optikere har kort ventetid også, så finner du ut om det er en bedre løsning enn bare dråper. Dråper tar symptomene, men gjør ingenting med årsaken. Anonymkode: 0f31c...ffc
Anonym bruker Skrevet 20. august 2022 #11 Skrevet 20. august 2022 Bruker du sminke? Jeg har oljete hud, og kan på kvelden merke at sminken kommer i øynene. Hjelper å vaske vekk sminke for min del Anonymkode: 6419f...50a
Anonym bruker Skrevet 21. august 2022 #12 Skrevet 21. august 2022 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Bruker du sminke? Jeg har oljete hud, og kan på kvelden merke at sminken kommer i øynene. Hjelper å vaske vekk sminke for min del Anonymkode: 6419f...50a Nei det er sjeldent jeg bruker Anonymkode: 2a05d...76c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå